Går det att ha westernstigbyglar till....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare solenbakommolnet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 743
S

solenbakommolnet

Lite tjatigt kanske det här med att det är kallt nu under vintern men mina fötter måste få ställa en fråga:D
Går det att ha westernstigbyglar i "vanliga" stigläder?:o

Jag hade tänkt införskaffa något som är varmare än stål och westernbyglarna lockar. Plast är kanske också av intresse men om "westisarna" fungerar är det de jag vill ha:D

Som alltid är jag mycket tacksam till er som har tid att hjälpa mig med mina frågor:bow: :bump:

Sv: Går det att ha westernstigbyglar till....

Det skulle jag tro, kanske finns det olika sorter, men de jag har sett skulle man säkert kunna använda...

Där stirrupen sitter fast i fendern så är den 8 cm bred... Det jag kan tänka mig är att den åker omkring på stiglägdret.... Så jag tror inte att det går....

Det finns väl sånna i trä, de är ju lite som western stigbyglar, sånna kan du väl prova? Annars är plasten super :)

Det kanske blir lite vingligt att ha vanliga stigläder, men köp westernstigbyglar med fendrar så ska det väl funka (650 kr på stallvrå kompletta)

Liknande trådar

Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
373
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 490
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 675
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
19 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka