Det jag menar är att hon ska driva iväg hästen när den springer iväg(så att det är hon som driver iväg hästen och inte den som springer ifrån henne) När hästen stannar ska hon ge tecken åt den att stanna så att det är hon som stannar hästen och inte hästen som stannar av sig själv) Alltså jag hoppas du fattar vad jag menar
Om hästen attackerar är det ju inte så kul att stå där helt utan något försvar mot en häst på kanske 500 kilo

Det var en av andledningarna till att jag föreslog att hon skulle ta med sig ett långt spö eller ett rep som är lite tydligare och som hon kan använda att mota bort hästen med, för hästen får ju absolut inte ge sig på någon!! Det måste man visa den!! (Nu kan det här misstolkas men jag menar absolut
inte att hon ska slå hästen utan bara visa den sin plats i flocken och vem som bestämmer

)
Hästar bestämmer ju faktiskt rangordningen genom att flytta varandra så om hästen attackerar gör den det för att den inte accepterar dig som ledare!
Dock så tror jag att det är superbra om TS tränar hästen från marken med hjälp av t ex en kapson eller grimma och ett långt spö som fungerar som en förlängd arm. Då ska man bara behöva peka med spöet för att hästen ska gå undan. När hästen gör det får man själv den högsta rangen(hästen respekterar en) och då blir det säkert lättare i hagen
Men mina tips var om hon hamnar i den situationen igen, då hästen springer irån henne eller attackerar i hagen. Men självklart ska man ju försöka träna bort problemen på andra ställen också. För det kan ju inte bara vara i hagen hästen tar över rangen!