Går priserna ner på booking.com

tott

Trådstartare
Ska på en utlandsresa och behöver ta in på hotell i Stockholm innan jag kan ta mig hem - flyget landar så sent. Önskar billigt hotell, gärna i centrum så att jag har nära till bussen hem följande morgon. Kollar på hotell på booking men tycker inte jag hittar nåt riktigt bra. Sjunker priserna ju närmare datumet man kommer? Vet någon?
 
Ska på en utlandsresa och behöver ta in på hotell i Stockholm innan jag kan ta mig hem - flyget landar så sent. Önskar billigt hotell, gärna i centrum så att jag har nära till bussen hem följande morgon. Kollar på hotell på booking men tycker inte jag hittar nåt riktigt bra. Sjunker priserna ju närmare datumet man kommer? Vet någon?

Hotellpriser tenderar att stiga ju närmare datumet man kommer, om de alls ändras, enligt min erfarenhet.
 
Brukar det inte vara tvärtom? Ju närmre datumet desto dyrare. Så är det i alla fall med flyg, tåg osv.
 
Tillgång och efterfrågan.
Är det många som vill bo eller åka blir det dyrare. Annars kan det bli sista minuten-priser.

Hotell i Stockholm har ofta hög beläggning.
 
Jag brukar boka genom Hotels som har prisgaranti, så har de eller någon annan sida just det hotellet och rumtypen billigare fram till man bor där så får man det priset. Har fått det ganska mkt billigare i utländska städer. Vet inte om booking har något liknande.

I Stockholm har mina föräldrar fått ganska billiga rum när de har bokat samma dag på de hotell nära där jag bor, men det brukar också rätt ofta vara helt fullbokat tidigt, tex när det råkar vara nån stor konferens i stan + turister.
 
Ska på en utlandsresa och behöver ta in på hotell i Stockholm innan jag kan ta mig hem - flyget landar så sent. Önskar billigt hotell, gärna i centrum så att jag har nära till bussen hem följande morgon. Kollar på hotell på booking men tycker inte jag hittar nåt riktigt bra. Sjunker priserna ju närmare datumet man kommer? Vet någon?

Det beror på om det är populära datum eller ej. Många hotell tenderar att göra sk smart deals några dagar innan aktuellt datum, för att locka in folk till de sista obokade rummen, men det förutsätter ju att det inte blir fullt.
 
Har precis fått erfara att det kostar 1000 kr att vänta med att boka hotellrum i storstad. Exakt en vecka mellan att jag tittade, hade gått upp 1032 kr på den tiden. Många hotell hade inte ens rum det datumet.
 
När ska du åka? Om du kan tänka dig att bo i en garderob typ kan du sova en natt (ofc gratis) hos mig! Dock kan detta sk hotell vara ganska fullbokat pga diverse snyltgäster så det beror på datum! Hotellfrukost ingår ej, men vin finns alltid ;)
Hur centralt behöver du bo? Vart går bussen? Jag bor centralt i innerstan men inte på centralen ;)
 
När ska du åka? Om du kan tänka dig att bo i en garderob typ kan du sova en natt (ofc gratis) hos mig! Dock kan detta sk hotell vara ganska fullbokat pga diverse snyltgäster så det beror på datum! Hotellfrukost ingår ej, men vin finns alltid ;)
Hur centralt behöver du bo? Vart går bussen? Jag bor centralt i innerstan men inte på centralen ;)

Tack för erbjudandet @tornblomma Det gäller natten mellan 1 och 2 september. Bussen går från cityterminalen.
Ber att få återkomma :)
 

Liknande trådar

Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 905
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Någon gång vill jag flytta från Stockholm. Oklart när. Det måste passa jobbmässigt för både mig och partner, och viktigast av allt...
Svar
16
· Visningar
1 170
Senast: Wenniz
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp