Garanti-fråga, kamera

Sv: Garanti-fråga, kamera

frågan är ju, vill du sätta din vännina i sitsen att det är hon som begår brottet? att du gör det själv är väl en sak, men att lämpa över det på någon annan?

givetvis är det ett "skitbrott" jämfört med mycket annat.. det är ingen som personligen far illa vid av detta.. men faktum är att det är ett lagbrott och frågan är om du vill sätta din kompis i sitsen? jag skulle inte begära det, oavsett om jag anser överträdelsen som en petitess.

jag tycker personligen att har du för avsikt att smita från skatter kan du göra det själv, istället för att sätta någon annan på pottan, för du kommer aldrig åka dit om det är hon som "smyger med" kameran.. även om det blir väldigt svårt att göra något åt saken då hon, förhoppningsvis?! är koreanska och skriven där.. då blir det ju i praktiken bara en kamera med på utlandssemestern..

Nej självklar inte och kommer således inte utnyttja henne genom detta. När detta kom på tal hade jag ju som sagt ingen aning om att det fungerade såhär. Nu kommer jag köpa min kamera i Sverige och så även objektivet. Skulle jag någon gång själv komma utomlands och ett objektiv ska införskaffas så tar jag ställning då till hur jag vill göra med den saken.
I vilket fall kan jag ku få TYCKA att det är en bra löjlig regel när det görs för rent hobby-bruk, alltså inte genom företag etc.

saken är den att vid export så betalas ingen moms i det land du exporterar från.. ja det är lite "töntigt" faktiskt.. hade varit bättre om det varit som i eu, där man betalar skatt i det land man köper (dvs vanligt butikspris).. men tullavgifter och skatter finns ju av anledningar, att reglera marknaden.. vårt småbruk gör ju ingen större skillnad i det hela men iaf.

jag tycker absolut du kan köpa kamera utomlands och skulle definitivt göra det, däremot hållt mig inom eu, inte för tullandets skulle men pga garantin.. jävligt bökigt o skicka tur och retur mellan kontinenter.

Liknande trådar

C
IT & mobiler Hittade ingen bättre plats att slänga in tråden på, så den hamnar här. Jag har haft min Canon EOS 350D i lite mer än två år nu. Den...
Svar
12
· Visningar
1 776
Senast: CORNHEAD
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka