"gardin" i ett dörrhål, inredning

lovehorses

Trådstartare
jag titta lite på hus till salu mest på skoj och hitta något intressant

I stället för en dörr hade de satt "gardiner" där, svårt att förklara. Det var två tyger som hängde ner på var sida av dörrhålet och sen hade man satt fast det med band på var sida.Det var på ett äldre hus.

Jag tyckte det var rikigt läckert på ett sätt.

Är det någon som har det hemma eller sett det tidigare???
 
Sv: "gardin" i ett dörrhål, inredning

Draperier är vanliga i hus där det bor äldre människor, min mormor hade flera. De var även placerade där det fanns dörrar... :D
 
Sv: "gardin" i ett dörrhål, inredning

Att det är vanligt i gamla hus beror väl på att det är billigt och relativt effektivt sätt att dämpa drag. Istället för att ha stängda dörrar.
 
Sv: "gardin" i ett dörrhål, inredning

Har sett det både hos yngre och äldre människor. Har en arbetskamrat, som har vita (lr väldigt ljust beiga) väggar i vardagsrummet, och vid dörren sitter det två panelgardiner på var sida. Jag tycker det är en snygg inredningsdetalj, och jätte lätt att ändra stil och färg i rummet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 595
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 186
Senast: alazzi
·
  • Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
14
· Visningar
6 564
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp