MissFideli
Trådstartare
Så här vill jag att det ska se ut. Gardinen håller sig ihop.
Denna gardin är från Ikea.
Denna gardin är från Ikea.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Instämmer med övriga, vore fint att få en bild. Såhär brukar jag göra, veckar gardinen innan eller vad man ska säga. På dessa är det fingerkrokar med hög fattning, så de sitter igenom hela kanalen.
Det där ser ju inte ut att vara nått av de plastiga banden?
Jag vet inte exakt hur plastiga dina känns, men så väldigt mjuka tycker jag inte mina är, de är rätt stela i mitt tycke. Har gardiner med mjukare band än dessa.
Vissa gardiner är nog bara ett helvete att få iordning på. Har ett par mörkläggningsgardiner som har en plastig baksida, och de är helt hopplösa. Går inte få att hänga snyggt hur man än gör, de är för stela för att det ska bli som jag vill.
Är hela gardinen av det stelare slaget också? Funderar på om det skulle gå att ha färre krokar i, och försöka få "större veck" på den så att den kanske hänger snyggare? Vet inte hur jag ska förklara på ett bättre sätt än ovan.. På bilden ser det ut att vara många veck på gardinen, vet inte hur många krokar du har i nu?
Hoppa över fler möjliga ställen för krokens andra del, så att du skapar ett större veck vid varje tvåfingerkrok. Jag brukar sätta i typ var tredje eller fjärde tror jag.Jag har 2-fingerkrokar nu.
Visa bifogad fil 177953
Hoppa över fler möjliga ställen för krokens andra del, så att du skapar ett större veck vid varje tvåfingerkrok. Jag brukar sätta i typ var tredje eller fjärde tror jag.
Ja de gör lätt det för mig också, men gäller att hitta rätt teknik så går detKrokarna hoppar ur vagnarna då, jag har testat.
Glidare heter det visst. De hoppar ur glidarna då.
Ja de gör lätt det för mig också, men gäller att hitta rätt teknik så går det
Jag brukar stå och svära en bra stund men till slut blir det bra![]()
Tror jag inte. Man måste bara se till att de inte kan hoppa ur när man sätter upp nästa. Hålla lagom tyngd i tyget nedåt för att hålla dem på plats.Då har du nog bättre krokar än mig, för här räcker inga svärord![]()
Måste ju finnas någon som säljer gamla band?Jag försöker få till gardiner här hemma, men håller på att bli galen.
Jag har skenor, så använder mest fingerkrokar för upphängning. Men dagens "moderna" multifunktionsband i nån form av stel plast gör att gardinen sprids ut mycket mer än jag vill. Trots krokar i varje. De är också svåra att få på plats, då krokarna glider ur både bandet och skenans små vagnar. Hur 17 gör man? Förr hade man ju rynkband så man kunde dra ihop dom, men det finns ju inte på dessa plastmultifunktionsband. Har nån gardin från ikea, där är bandet i textil och mycket mer medgörligt. Men nu söker jag röda gardiner och det har dom inte.
Det går inte att sätta ett snöre från första till sista krok för att hålla ihop dem?Jag försöker få till gardiner här hemma, men håller på att bli galen.
Jag har skenor, så använder mest fingerkrokar för upphängning. Men dagens "moderna" multifunktionsband i nån form av stel plast gör att gardinen sprids ut mycket mer än jag vill. Trots krokar i varje. De är också svåra att få på plats, då krokarna glider ur både bandet och skenans små vagnar. Hur 17 gör man? Förr hade man ju rynkband så man kunde dra ihop dom, men det finns ju inte på dessa plastmultifunktionsband. Har nån gardin från ikea, där är bandet i textil och mycket mer medgörligt. Men nu söker jag röda gardiner och det har dom inte.
Tror jag inte. Man måste bara se till att de inte kan hoppa ur när man sätter upp nästa. Hålla lagom tyngd i tyget nedåt för att hålla dem på plats.