Gårdssysslor..

Vi gör nog det mesta tillsammans i form av gårdsysslor. Hästarna är mitt intresse men sambon brukar hjälpa till. Mycket för att vi oftast tar alla "djursysslor" i ett svep tillsammans. Dvs gör rent hos höns och ankor, fyller vatten och ser över mat. Sen gör vi samma i lösdriften, mockar, fixar vatten och mat. Han hjälper också till med hästarna ett par dagar i veckan, ibland mer ibland mindre. :) Men det händer att jag tar alla djur själv och att han ibland mockar lösdriften medan jag är ute och rider, vilket är väldigt uppskattat :love:

Samma sak med övriga gårdssysslor, att röja, hålla ordning och fixa saker löpande gör vi båda två i samma utsträckning och oftast ihop då det är ett sätt för oss att umgås på! Så slår man ut det över tid är det nog nära 50/50. Vilket vi trivs med :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 083
Senast: Norma
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Crossline
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 939
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp