garnnens katt..

Z

zillyme

..tog en kaninunge.. eller harunge.. brukar era katter fånga djur ofta?Tur att jag har en sån feg klumpeduns :) till katt som inte kan/vill fånga djur..
 
Min katt som bor hos mina föräldrar har börjat fånga stora råttor. Det äckligaste är att hon äter upp dem. Hela råttorna och även näbbmössen slinker ner :crazy: bara gallblåsan kvar när hon varit i farten...
 
en vår så hittade våra katter ett kaninbo och länsade det. de stackars ungarna var inte gamla och våra avsyvärda katter slängde med dem som bollar i luften. jag hatade mina katter då!!! en unge lyckades överleva så den hade vi inne en natt men den hade ett köttsår och vägrade äta så vi fick slå ihäl den.
blir så arg när jag tänker på det men jag vet att katter är jägare tyvärr.
 
Tja, katten är ju av naturen ett rovdjur. Inte mycket att göra åt. Det trista är ju att tamkatter egentligen inte behöver jaga för att få mat, men det är ju inte riktigt så att vi kan tala om det för dem. Instinkt är instinkt.

Tycker absolut inte att man skall straffa sin katt när den kommer hem med en mus och stolt visar upp den för att få beröm. Vet en katt som lämnade en död mus på mattes huvudkudde som present... :crazy:

Många honkatter som i vanliga fall aldrig jagar gör det när de vill visa sina ungar hur man beter sig. Det är ett led i uppfostran, liksom.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 679
Senast: Luff
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 591
Senast: cirkus
·
Övr. Djur Min granne har förlorat en katt. En stor, fin, fluffig hane. Bra jägare och ute i alla väder. Idag tog hon ut ID-hund som spårade. Den...
Svar
14
· Visningar
2 235
Senast: Soapbubble
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
937
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp