M

Millis22

Ja,halvblods hingsten Gaspon,honom har jag ett kort på,men när är han född? när gick han ur aveln??Nån som vet? :confused:
 
Gazpon 740 skm, stj:ämne, vtul, 4 vtff, 167 cm f. 1984 hos Åke-Bertil Jönsson, Skärhamn, såld 1995 till Margita och Harald Prince, Skärhamn. AB-premierad 1988, placerad i msv dressyr. Död 1997. I avel 1987-97. Tom 1996 hade han 6 stamboksförda ston.

Mvh Åsa
 
men det finns en som är född 1070 hittade jag nyss på nätet.. vem och det passar ju min häst då han är född 1981...förvirrad är jag nu...Vet du nått??
 
Tänkte kanske att namnet var felstavat. Det är bra att skriva ut numret. Gaston har i alla fall 53 stamboksförda ston. Hade 5 plac i msv hoppning. Opererad för krubbitning. Tillhörig stofamilj 1. Stod i avel tom 1986. Dog 1987.

Så här står det i Flyinges hingstkatalog 1987; Avkommor: 24 stamboksförda ston, 6 diplomston samt tävlingshästarna Bialo (H), Galant (H) och Orient (H). Gastons mor Corsy är helsyster med Sonny Boy som vann tyskt dressyrderby 1978 och är tysk mästare. Halvbrodern Karabinjär var plac i svår fälttävlan.
6 avkommor exp till Schweiz, Västtyskland och USA. Sonen Kristall blev 1982 reservchampion över hela USA i LA dressyr (nu plac i Prix St Georg och Int I) och hans helbror Calypso som också är exp till USA är plac i msv dressyr.

Exteriört utlåtande: Elegant hingst av mycket god ridhästmodell med väl ansatt hals och bra sadelläge. Ngt små ledgångar. Goda spänstiga rörelser.

Född hos privat uppfödare. Inköpt av Flyinge 1973.

Mvh Åsa
 

Liknande trådar

Avel Läste att på 80- eller 90-talet fick Queen Elizabeth II ett svenskt varmblod(halvblod) som hette Gotland. Hittar inte den på blup.se men...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: Rosett
·
Avel Idag föddes mitt efterlängtade föl🥺 kan dock inte komma på ett namn, hade tänkt Valkyria men det blev en hingst. Någon med några tips...
Svar
10
· Visningar
814
Avel Hej! Igår på förmiddagen föddes en perfekt liten hingst..tyvärr har han legat trångt i magen och med frambenen ihopvikta. Detta innebär...
2
Svar
20
· Visningar
2 467
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp