Gassendi 442

anna_jacobsson

Trådstartare
Är det någon som vet någonting om halvblodshingsten Gassendi 442? Har ett sto efter honom och u: Opera 11231. Om någon vet något om dessa två, så skriv gärna!

Sv: Gassendi 442

Är det Ophelia du har? Såg att hon var på annons, det kanske är henne du köpt? Om jag inte har helt fel så är hon stamboksförd o fick ett föl -93, såg i din andra tråd att hon tydligen fått 3 föl

Är det Ophelia du har så var hon mamma till min underbaring som jag tyvärr fick avliva förrförra veckan, efter att hon så tragiskt brutit bäckenet i hagen.

Chablis var efter Mackay, född 2005.

Hstbilder018.jpg

Gassendi 422

Gassendi 422, född 1962, död 1988. I avel 1965-72 samt 1982-87. A-premierad. Tillhör stofamilj F. 3.

e. Gaspari 340 u. Irmelina 5940 e. Varolio 263 u. Irmgard 5331 e. Alcasar 278 - Onkel 182 - Flaneur - Camoëns - Ammer - Notar - Flick - Schlütter - Blenheim xx - Norfolk - Ibrahim II xx - Sylla - Bundler

Född i Sverige, exp. till Västtyskland 1972 av Herbert Rehbein, och importerad av Flyinge år 1981. Gassendi tävlades av Herbert Rehbein i svår klass dressyr i Västtyskland. 105 placeringar, varav 32 förstaplatser.

Pappa Gaspari 340 kommer från stofamilj 5, samma som Rockad 406. Gaspari var Flyingehingst, reds och tävlades av Yngve Viebke. De deltog i bland annat OS. Blodslinjen har fallenhet för dressyr.

Gassendi 442 http://thumb10.webshots.net/s/thumb3/9/3/62/146790362RDtxdR_th.jpg
Gaspari 340 http://thumb10.webshots.net/s/thumb2/9/3/16/146790316moZtVv_th.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Är det någon som vet någonting om halvblodshingsten Gassendi 442? Har ett sto efter honom och u: Opera 11231. Om någon vet något om dessa två, så skriv gärna!
Hingsten pratar vi gärna om här.
Enskilda ston däremot undviker vi... Bara "kändisston", stofamiljer och blodslinjer generellt... Vill du veta mer om stoet får du använda dig av efterlysningar på annonssidorna.

//moderatorn

OM Gassendi vet jag egentligen ingenting, men jag kan tillägga att han hade en son som hette Trend som vann rikskvalitetstävlan som gångartshäst.
Jag red honom en del när han var 3½, därav denna kunskap.

Oj, vilket sammanträffande! Det är Ophelia jag har köpt, ska hämta henne imorgon. Jätteledsen för det med din häst :cry:, men samtidigt roligt att se en avkomma från henne..

Liknande trådar

Avel Hej! Jag funderar på att ta föl på mitt sto från Polen, men vill veta om hon haft föl tidigare. Finns det någon sida där man kan se...
Svar
4
· Visningar
254
Senast: Cinzia
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
2
· Visningar
655
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 408
Senast: Murray
·
Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Tuppis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka