Gåva - förskola

YaHilweh

Trådstartare
Hejsan, vi ska flytta och därmed byta förskola.
Vilket både vi och pedagogerna är lite ledsna för, då vi älskar den förskola lilltjejen gått på och pedagogerna älskar henne.

Man får såklart inte ge specifik pedagog något, så jag tänker ge hela avdelningen en korg med saker som kan användas i undervisningen. Som fröpåsar med olika blommor, jordgubbar etc. då det är en förskola där de pratar mycket om sådant. De är verkligen fantastiska på avdelningen och gör allt med barnen. Så jag vill ge dom något som tack och som minne av oss.

När stora tjejen slutade på andra avdelningen för något år sedan fick de en kruka med en solros och en text där det stod "tack för att du hjälpt mig växa".

Men jag vill ha tips, finns det mer man kan ha i, som inte är farligt för barnen på avdelningen men som ger glädje till både pedagoger och barn.
 
Åh, kan förstå det blir tråkigt att behöva lämna när man trivts så bra 💕

Försökte komma på någon bra present; Liten vattenkanna kanske? En liten fin flätad korg att lägga det man skördar i? En barnbok om odling? En annan sak som jag förstått blir uppskattat av personalen är att få ett kort eller annat med några fina ord skrivet i. Kanske man kan göra en poster med fina ord man tycker beskriver hur bra förskolan är?
 
Titta efter vad som saknas. T.ex. finns det bara legogubbar i lego/duplolådan, köp legogummor/lego friends.

Är utklädningskläder trista? Köp en rolig kostym inom ett område som saknas.
 
Tidigare årskullar har tex givit bärbuskar och nu när vår dotters grupp slutade så gav vi en väggklocka att ha utomhus då det saknades.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har två barn, Filip alldeles nyss fyllda 4 och Stella som blir 3 i februari. De går på samma förskola men på olika avdelningar. Nu...
Svar
11
· Visningar
2 039
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp