Bukefalos 28 år!

GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

Fanns det några snygga kastanjfärgade träns?
Tredelade bett i mässing?

Såg endel träns, svarta och ljusbruna till bruna. De är så himla hårda bara. Tredelade bett fanns, tyvärr inte med fasta ringar. TROR det fanns i mässing. Är inte helt säker.
 
Sv: GeKås-tråd

JAG SKA!!

Med skolan på studie besök men får shoppa med :D
 
Sv: GeKås-tråd

de blev ingen gekås för mig!:cry: bensinen tog lut och vi trodde inte vi skulle hinna till varbeg och tanka så vi behövde svänga av i Bua men hitta ingen bensin mack! tillslut hitta vi en men då hadde den inte disel så då fick vi lämmna släpet på bensinmacken (så de skulle dra mindre bensin(disel då:p) och leta upp en ny bensinmack och tanka, åka tillbaka och hämta släpet och sen åka ner till varberg och då hann vi inte till gekås då de stängde kl 4:cry: jag som måste dit!!! känns de som! vi kommer nog inte åka dit nån gång om vi inte har ägarna förbi och de har vi typ aldrig såå de e bara å glömma alla döskalle grejer:love: för mig!:(
 
Sv: GeKås-tråd

Yes, det finns flera olika sorters flugtäcken till och med.


Jag var där i fredags och handlade lite. Det blev
Sjöbogårdens pälsglans, det bästa pälsglanset jag hittat!
Hästgodis
Ett schampoo som skulle vara bra mot eksem (Guldrosen tror jag det hette)
Ett eksemtäcke

Tänkte att det är ju lika bra att köpa ett eksemtäcke till när man hittar ett billigt, de går ju sönder på löpande band tyvärr, oavsett pris. Har inte provat det än, hästen klarar sig med ett flugtäcke från Rusta än så länge. Det har visserligen gått lite sönder det med, men shit happens.
Lite synd det inte finns mer westerngrejer, bara en sladdrig pad (som någon dessutom säljer för mer än dubbla priset på Tradera :p)..
 
Sv: GeKås-tråd

kl

finns detta??:idea:

Bett 8,5 (helst 3 delat)
Utställningsträns
Extra pannband till träns
Remont nosgrimma
Flywell/flugpannband
Flugtäcke/nättäcke
Bra flugspray
Boots
Transportpaddar
Extra kedja till hackamore
Gummiring till säkerhetsstigbyglar

pm:a gärna för pris :)
 
Sv: GeKås-tråd

jag var där för någon vecka sedan, såg inget remontträns.
 
Sv: GeKås-tråd

Här kommer lite bilder på det jag har handlat de senaste åren.
Kommer dock ej ihåg priserna=)
Dressyr schabrak+lindor
20567926.jpg

20567927.jpg

Söndriga Boots=)
20567928.jpg

Ridtäcke "Busig"
20567930.jpg

20567929.jpg

Archen träns med pullback nosgrimma (Behöver putsas)
20567931.jpg
 
Sv: GeKås-tråd

Grönt schabrak+lindor
20568113.jpg

20568114.jpg

Hampa Pro senskydd
20568115.jpg

Pullarträns (Dit satt extra nosludd)
20568116.jpg


Det var allt från mig denna gång! Har ej fotat gamla grimmor och grimskaft. Glömde dock ett fleece täcke, ska se om jag hinner fota i kväll!
 
Sv: GeKås-tråd

jag såg tyvärr inga werth schabrak när jag var där.
 
Sv: GeKås-tråd

kl

Ååh, nu är det bara två veckor kvar tills jag och mamma åker till Ullared :bump: Jag har knypplat ihop drygt två tusen kronor, har en känsla av att allt kommer gå åt till hästsaker, jag har liksom ingen spärr när det gäller sånt ;) Det jag har bestämt att jag ska köpa är i alla fall något slags flugtäcke åt pållen, men sen vet jag inte. Brukar dock inte vara något problem när man väl är där nere. Är det någon mer som ska dit den sista maj? :D
 
Sv: GeKås-tråd

kl

Ååh, nu är det bara två veckor kvar tills jag och mamma åker till Ullared :bump: Jag har knypplat ihop drygt två tusen kronor, har en känsla av att allt kommer gå åt till hästsaker, jag har liksom ingen spärr när det gäller sånt ;) Det jag har bestämt att jag ska köpa är i alla fall något slags flugtäcke åt pållen, men sen vet jag inte. Brukar dock inte vara något problem när man väl är där nere. Är det någon mer som ska dit den sista maj? :D

Jag och maromer ska dit på måndag :) perfekt dag att åka men jag ska inte handla häst saker men tror syster komemr hitta en hel del som vanligt:angel: jag hittar med men har dessärre ingen häst att köpa till:mad:
 
Sv: GeKås-tråd

Åh, vad jobbigt! Kommer ihåg när jag var där och inte hade någon häst att köpa åt, det var trist. Man hittade ju så mycket fint :D Fast det går ju att hitta mycket till sej själv också, som tur är ;)
 
Sv: GeKås-tråd

ja dtegör ju det. har ju tänkt skaffa häst inom en snar framtid men än så länge finns det iaf tre andra hästar ja kan shoppa till om ja nu måste spendera pengar på ngt :angel: har ju maromers hästar(syster)
 
Sv: GeKås-tråd

Haha ja det är du bra på=) å fina saker lyckas du alltid hitta!

Kom på en sak! Hare de läderspön? Söker speciellt ett brunt allround.

(hittar inte mitt grå=/)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 205
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 465
Senast: Madalitso
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 130
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 414
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp