GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

det där rosa ländtäcket är från när jag vad där i somras, strl full.
det gröna är från denna gången, i strl cob. är inte alls stor skillnad på dom.
det rosa regntäcket ser ut och känns precis som ett shirestäcke, förutom att det står en annan sak på plastmärket ifram. har bara provat det, men om det håller lika bra som shires så är jag mer än nöjd. det är bara tunnt bomullsfoder.
ska fixa bild på dina saker också

bollens saker, dessvärre en dålig bild:

hstsaker001.jpg

det där rosa ländtäcket är från när jag vad där i somras, strl full.
det gröna är från denna gången, i strl cob. är inte alls stor skillnad på dom.
det rosa regntäcket ser ut och känns precis som ett shirestäcke, förutom att det står en annan sak på plastmärket ifram. har bara provat det, men om det håller lika bra som shires så är jag mer än nöjd. det är bara tunnt bomullsfoder.
ska fixa bild på dina saker också

jag har ett likadant rosa regntäcke.. det funkar superbra på våran dam, slitstarkt är det också.. :bump:

aaah, i like my stuff!! :bump: :bow:

men åh, om det är så liten skillnad kanske han kan ha det! humm.. typiskt! nu ångrar jag mig :p men det kommer väl fler tåg!

jag mitt nöt glömde att ta med sakerna till bussgods idag, du får påminna mig imorgon. så lämnar jag dom där, då kommer dom iväg fortare än att jag ska hem och meddela fraktkostnad och hela köret.

*kl*

Alltså... jag var på Gekås igår... Är jag ensam om att tycka att det är enbart skit dom säljer?

Täcken med dålig passform, läderartiklar känns mer som plast/gummi, alla grimmor var av samma modell kändes det som, allt var i pastellfärger mm mm... jag är besviken...

Köpte en lädergjord (men kändes jättefejk men bättre än den utslitna tyggjorden jag har nu som ger skavsår i alla fall) och ett bett...

Ville inte köpa nåt annat ens.....

täckena på gekås är de enda som inte ger skav på min häst, och de håller förvånansvärt bra för att ha så lågt pris.
hans senaste täcke blev sönderbitet av hans hagkompis, och vi fick därför låna två andra täcken (event och rambo) under några dagar. skavet kom som ett brev på posten.

Var där idag :d Dock blev jag lite besviken, de hade ju ingen variering på sakerna över huvud taget :mad: Letade efter ett allroundschabrak storlek cob/ponny och det ända som fanns var en i samma modell, men två olika färger. Sedan ville jag ha ett lendtäcke men det var samma stora variation där som hos schabraken :crazy:

Men tillsist blev det ändå:
Ett par bruna ridbyxor
Ett blått schabrak
Ett par elastiska blåa benlindor
En ryktborste
Mansnoddar (eller vad det heter...:angel:)
Ett par ridstrumpor
En lädergrimma

Tog en bild på det, men kameran blev knäpp och kunde inte föra över dem till datorn... sorry :crazy: :bump:

KL

Var där idag oxå :)
Jag blev oxå lite besviken. Dåligt med storlekar o variation på sakerna denna gången. I.W-kläderna är så GRYMT överskattade enligt mig. Testade flera byxor men de satt som skit :eek:
Fick med mig följande:
*Pannband med silverlänk
*Stigläder
*Rosa/beige grimma (äntligen de färgerna jag ville ha) :banana:
*Svart/grå rutiga ridbyxor
*Grå ridjacka
*Rosa pikétröja
*Grå V-ringad tröja
*3 par ridstrumpor

+ mkt annat från andra avd. :)
Har inte kort på nåt :p

jag har köpt två västar där. båda "helgjutna", men de tycker jag varit bra iaf. sist jag var skulle jag köpa en med flera "plattor", men då hade de bara för stora och för små och jag frågade personalen om de hade några fler men inte.....men det var ett tag sedan också så det kan ha ändrats...

jag mitt nöt glömde att ta med sakerna till bussgods idag, du får påminna mig imorgon. så lämnar jag dom där, då kommer dom iväg fortare än att jag ska hem och meddela fraktkostnad och hela köret.
Jamen det blir kanoners det, så får jag fixa pengar åt dig så fort jag ser vad det blir! Ska påminna dig imorgon :D

KL

Är det jag som är trög, eller har de byggt om hela varuhuset?

*KL*

Jag ska till GeKås på fredag. Längtar massor! :D

Jag är supernöjd med deras täcken är inne på mitt tredje täcke därifrån. Första blev för litet (unghäst), ett fick en reva som lagades och sen har hon ett som används flitigt just nu :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 581
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 245
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 037
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur