Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Noen som vet om de har Mountain Horse? Kjøpte nettopp MH Windsor jodphurs som jeg ønsker meg gaiters til. Gleder meg masse til å dra dit. :) Håper bare ikke jeg har for store forventninger og blir skuffet. :)

sist jag var där hade de MH ridstövlar.
men förvänta dej inte en massa märkessaker.

När jag var i ullared för... hmm.. ca 1,5v sedan fanns det remontträns! :) Iaf bruna... Sedan vad det var för storlek tittade jag aldrig på.

KL
Brukar det finnas ridhjälmar? Är inte ute efter nån jättefin märkeshjälm utan bara vanliga hedliga som är säkerthetsmärkta.

Japp, har funnits varje gång jag varit där. Senast fanns det en jättefin, men den fanns inte i min storlek tyvärr.

knapplånar lite...

nån som varit där på sistone och vet om de har flugridtäcken? är på jakt enbart efter det men vill inte åka dit om det inte finns :p

Hjälmar brukar det alltid finnas, jag har köpt en hjälm där tycker den är snygg och är väldigt skön!
Om jag inte minns fel så kostade den runt 250kr.

Visar en bild.
CIMG2538.jpg

Vilken snygg! precis en sån jag vill ha. Hoppas på nått liknande när jag kommer dit om två veckor.

Jag kan rekomendera den! det är bra ventilation i den, inte alls så varm.
De var stora i storleken, jag brukar ha 57-58 men fick ta 56 i denna.

Jag var där nu i måndags och tisdags och efter lite letande hittade jag hästtermometrar på hund/katt-avdelningen mittemot hästavdelningen.:idea:

Jag var där nu i måndags och tisdags och efter lite letande hittade jag hästtermometrar på hund/katt-avdelningen mittemot hästavdelningen.:idea:
Aha! Är de där de gömmer sig! :laugh: Ska ta en titt när jag är där nästa gång också. En ny termometer behövs alltid.

Jag var också där i måndags och letade hästtermometer men det föll mig aldrig in att leta på någon annan avdelning:(

*kl*

Nu handlade jag inte grejer till mig själv, utan till mina syskon, men när jag ändå skickade bilder på grejorna till dem så kan jag lägga ut de här också:

32590431.jpg

Spö 100 cm, 39.95:-
Grimskaft, 19.95:-
Hästtermometer, 49.95:-
Grimma, 39.95:-
Flugspray, 1 liter, 139:-

32590432.jpg

Grön/gul grimma, 29.95:-
Reflexgrimma, 49.95:-
Höpåse, 19.95:-

32590433.jpg

Vita ridbyxor, stl 170 och 140, Copperfield resp. Roping, 139:- / st.

Tyvärr var spöhållarna slut för tillfället, och täckeshängare fanns enbart i modellen med 3-4 pinnar som hänger i kedjor (och inte i utsvängbara armar).

Vad skönt att höra! Jag funderade faktiskt lite över hur bra den var när jag såg att Hööks tog 249 kr för sin modell, en rejäl prisskillnad minst sagt.

Fast den på hööks är väl ändå lite i en klass för sig! Vet dock inte hur snabb den är.

Det framgår inte särskilt väl i katalogen eftersom varken dess märke eller några finesser beskrevs, men Hööks är ju inte alltid de bästa på produktbeskrivningar.;)

*KL*
Då har man besökt Gekås ytterligare en gånga ;) ( senaste besöket ägde rum för 2 veckor sedan...:angel: )

Och :devil: va mycket folk! Som tur var så var det lite lugnare på hästavdelningen där jag spenderade 99% av tiden ;).

Fick iaf köpt ett ofodrat regntäcke för 399:-, brunt med halvhals och nylonfoder, kändes rejäljt och bra!
Vävribbtyglar, svarta 80:-
4-S sårspray 30:-
Horsewise Torrschampo 99:-

Oh fy, det lät otrevligt! Med folket alltså :)

Trots detta skall vi trotsa folkmassan imorgon och åka dit, har åtminstone inte kommit lön, så behöver "bara" slåss med barnägare och pensionärer, hoppas jag. Hur var utbudet på hästavdelningen, värt?

Hoppas det är strålande sol, idag var det en himla massa folk ;)

Jag skriver förresten aldrig vad jag köper här men idag köpte jag Lippo stigläder, 199 kr paret. Trevligt!

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 442
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023