Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Finns det mkt saker till minishettis, typ reg och vintertäcken i strl 75-85 cm? grimmor? schabrak?

Är det stålhätta i skorna?

Måste ner snart. Helst nästa vecka. Börjar plugga veckan efter det. Behöver ekipera mig och häst inför hösten/vintern.

Kl
Jag köpte mig en overall till vintern:
STP85020.jpg

Vad kostade den overallen?! Fanns den bara i gult? Hur var modellen - känns den varm? :)

*KL*
Jag var där häromdagen, fick med mig från hästavdelningen:

Dressyrspö
Körspö
Tömmar 12 meter (textil)
E-vitamin (Kraffts, pellets)
B-vitamin (Emin)
Två regntäcken (1 i storlek 155, 1 i storlek 165).
Pälsglans
Ridbyxor (rutiga oskodda)
Stigläder (Lippo, blev storlek 135 för storlek 115 såg för korta ut och de hade inte 125).

Skulle haft ridhjälm, benskydd, schabrak, tunnt termoinnetäcke, och lindor också men det fanns inget som lockade. Fanns billigt tunt termoinnetäcke men det var typ bomullstyg på insidan så det kändes som att det skulle börja skava.
jag är lite osäker på regntäckena (passform och storlek), så jag får se hur de verkar när jag provar dem.
Har tyvärr inga bilder.

Köpte även ett silverfärgat kedjedelta på EKO på vägen hem, tänkt att ha på premieringen ev.

Dom har funnits varje gång jag varit där tror jag, så dom är nog ganska "standard" i sortimentet.

Var på Gekås i måndags och hade tänkt lägga upp bilder på inköpen, men Pixbox fungerar ju inte. :devil: det här blev det på hästavdelningen i alla fall:

Tröja i flatfleece, mörkcerice, 159 kr
Helskodda softshellridbyxor med fleecefoder, svarta, 469 kr
Sommarstalltäcke i bomull, marinblått, 159 kr
Rejält ridtäcke med fleecefoder och svanslapp, grått, 119 kr
Grimma med neoprenefoder, mörkcericerutig, 49:95 kr
Sporremmar med bling, 24:95 kr
Sporremmar utan bling, 19:95 kr
4-pack gasbinda 14:95 kr
2-pack tävlingsstrumpa, svart/grå, 49:95 kr
Våtservetter till läder 2 st á 29:95 kr

Wow, coolt schabrak :) Superläckert :love: Bra synd att jag inte använder min allroundsadel för tillfället! Men man kan väl ha nya schabrak liggande för säkerhets skull? ;)

Vad kostade den overallen?! Fanns den bara i gult? Hur var modellen - känns den varm? :)

Känns varm, fanns bara i gult vad jag såg. Jag har rätt lång överkropp till mina 168 cm och behövde L, M var för kort i överkroppen :) Nu jäklar ska jag klara vintern på den skånska stäppen :D

Känns varm, fanns bara i gult vad jag såg. Jag har rätt lång överkropp till mina 168 cm och behövde L, M var för kort i överkroppen :) Nu jäklar ska jag klara vintern på den skånska stäppen :D

Jag är lika lång och precis tvärtom. Kort överkropp och långa ben. Kanske jag kan ha en M då (om den då inte blir för kort i benen).

Åhhh, jag vill också ha!!! Varför har de ingen webbshop för?!?! :'( Om man bara känt någon som skulle åka ner...

Kolla i din lokala tidning, de brukar ordna buss resor från när och fjärran till Ullared.

Jag var där igår och idag, måste säga att jag vart lite besviken på nuvarande sortimentet. Kanske är lite kräsen jag vet inte, men det var inte mycket som lockade :)

Jag behövde ofodrat regntäcke, pikeér, stövelstrumpor, lädertyglar, diverse schabrak och lindor, och någon tröja eller täckväst mm.

dsc_0349_161551440.jpg

Bilden visar B-vitamin (mycket billig), dressyrschabrak Copperfield, allroundschabrak Protector (!), Jacson vindjacka, vinterridbyxor, stövelstrumpor och ridstrumpor samt ett ofodrat regntäcke.

Jag är lika lång och precis tvärtom. Kort överkropp och långa ben. Kanske jag kan ha en M då (om den då inte blir för kort i benen).

Kan kanske fungera. Jag upplevde benen som lite långa och överkroppen samt ärmarna lite korta. Men då är jag ju din motsats då :D

Jag ska dock inte rida i min utan bara fixa ute, kanske spelar roll om man ska rida i den? Då vet jag inte alls hur den ska kännas, jag klarar inte av mer än ett enkelt par ridbyxor vintern igenom :p

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 447
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka