Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Hej,
Är nyfiken på vad back-on-track täcket och transportskydden som du köpte på ullared kostade. Vore jätte snällt om du kunde avslöja det för mig :D

Tack Bea

Snälla du, inga prisfrågor. Det är mot reglerna och kan få tråden att stängas.
Ta det via PM.
// Linda

Tack. Är b-o-t täcket vattentätt eller är det ett innetäcke?

Det er et sommerdekken med glatt overflate, så tror det er litt vannavvisende ihvertfall. Kjennes sånn ut. Skal prøve det i duskregn en dag og gi deg rapport. :)

Knapplån

Är det nån som vet ifall de har några döskallesaker kvar på Gekås? Tänker på såna som fanns förut i rosa/grått med döskalletryck, t ex täcken, schabrak m.m.

Har ett litet shettissto som skulle vara sååå fin i lite döskallegrejer :D

Ni som varit på gekås de senaste dagarna, är det mycket folk nu?

Ni som varit på gekås de senaste dagarna, är det mycket folk nu?

Var masse folk da jeg var der på tirsdag. Trodde ikke det skulle være så mye når det var så fint vær men. Var først veldig mye i hesteavdelingen, men så ble det bedre etterhvert. Oppe var det totalt kaos, men der skulle jeg bare ha kamerarensesett uansett også fant jeg en mascara og en hårfarge også. Moteavdelingen og de andre avdelingene gikk jeg bare rett igjennom. Syns ikke Ullared ser ut til å ha så mye kule klær akkurat, men selvfølgelig, kan jo hende godbitene er godt gjemt. :) Men er ikke Ullared jeg reiser til for å kjøpe mote. :D

Sto 30 min i kø foran kassene. Jeg syns det er lenge, men om det er lenge eller ikke til å være Gekås vet jeg ikke, for det var første gang jeg var der.

*kl*

Mina föräldrar är på en tripp i Sverige och tänkte ta Ullared som ett stop på vägen om en dag eller två, så jag undrar om det finns dessa saker nu:

- Svarta gummiboots stl L (Full)
- Linfröolja till bra pris? (PM!)
- Nått snyggt schabrak?

+ Finns det några märkesgrejor öht?

:D:D

Tack!
Vi tänkte åka dit runt två, tror det kan vara lite mindre folk då.. Vi har så nära så ska ta och kika webbkameran innan vi åker :P

Sto 30 min i kø foran kassene. Jeg syns det er lenge, men om det er lenge eller ikke til å være Gekås vet jeg ikke, for det var første gang jeg var der.

Det tycker jag är länge. Har aldrig stått i kö på Gekås längre än i vilken annan "normal" affär som helst... Har aldrig köat in i affären heller. Undviker dock att åka under semesterveckorna.

Ja, burde nok heller tatt meg fri midt i uka en dag utenom ferien og reist. Kjedelig å stå så lenge i kø altså. Men er nå jeg har ferie og nå jeg hadde tid til å reise. Er jo 40 mil en vei, så kan ikke dra dit en vanlig ettermiddag. :)

det kan variera från dag till dag så det bästa e ju att se om de sakerna finns när de är där ;)

Synd att ni har så långt. Vi har "bara" ungefär 15 mil dit så vi kör alltid bara för dagen, och stannar då bara några timmar (brukar bli 3 timmar ungefär). Men på en helt vanlig helg kan det vara rätt lugnt. Vi har varit där på lördagar och söndagar vid vissa tidpunkter på året, och det har inte varit några problem alls då.

Det här kanske du redan har läst (på Gekås hemsida) annars kanske det kan vara bra att veta:

"Det råder högsäsong i Ullared v 28-33 och v 38-50. Vi har lågsäsong v 1-10 samt i juni när skolan slutar och i augusti när skolorna börjar."

Jag kan försöka komma ihåg vad som fanns inne när jag var där i helgen.

Boots finns, både gummi och neopren.
Benskydd finns både senskydd och damasker, bla damasker från horsesave och de blå/röda som hööks hade i en kampanj för ett tag sedan.
Linfröolja finns 2 olika, köpte det själv.
En hel del fodertillskott och Kraffts foder och mineraler.
Schabrak fanns en del i både allround och dressyr den här gången, några i rikigt starka färger. Det panns Pessoa schabrak i allround, vita och bruna.
Mycket regntäcken och fleecefodrade, några kändes riktigt bra i tyget.
Täcken från jacson.
Små täcken från 85cm.
En hel del fleecetäcken, fanns även nätsvettäcken.
Riktigt fina ulltäcken med svansfläta.
Reflexridtäcken, både fodrade och ododrade.
Mycket bett finns det men jag tycker att jag bara hittar stora storlekar..
Träns tyckte jag att det fanns dåligt den här gången, tittade på ett fint pullarträns men det fanns bara i svart.
Förbyglar med bling bling på.
Mycket grimmor, både tyg o läder, även lädergrimmor med bling.
Back on track produkter.

Kläder från Montain horse, Jacson och Catago.
MH jeansridbyxor tex.
Det fanns fleecefodrade softshell ridbyxor, super på vintern!!
Många fina tröjor i funktionsmaterial.
Ridskor i både svart o brunt, även några allvädersstövlar.
Både stövelskaft o shortchaps.
Gummistövlar till stallet i vitt, brunt och rött.
Det fanns MIPS hjälmen, mycket billigare än andra butiker.

Kommer inte ihåg allt, kan ha glömt nått:D

Tack!
Vi tänkte åka dit runt två, tror det kan vara lite mindre folk då.. Vi har så nära så ska ta och kika webbkameran innan vi åker :P
Det går ju bussturer till Gekås och enligt sanningsenlig källa åker de bussarna hem kl 15.00. Så kommer man vid 14-tiden blir det bra, även om det nu på sommaren är så att de flesta som kommer inte åker med bussarna utan kommer med egen bil.

Tack, det tänkte jag inte på (bussrana alltså) Får hoppas att folkmassan lugnat sig lite till jag kommer :P

Oj vad sugen jag blev på att åka dit när jag såg det du köpt:)
Blev ju ingen tripp i sommar, hoppas jag kan komma dit i höst.

Kl

Var på där i helgen som gick, det var faktiskt inte farligt med folk. Visst var det folk där men vi hade inga problem att parkera, kom fram ordentligt i affären och behövde inte köa alls till kassan.

Jag köpte mig en overall till vintern:
STP85020.jpg

Ska bli så skönt att (förhoppningsvis) inte frysa i vinter :)
Även en knock-off på one-piece inhandlades, så nu myser jag runt här hemma i min "All-over". Tror helt ärligt att overall kan vara det mest ultimata klädesplagget som finns :p

Även lite annat små-plock till hästen köptes:
En grimma
Ett regntäcke
Lädertvål (kanske inte direkt till hästen, men i häst kategorin iaf)
Ett dressyrspö - för trick-träning

Inte så mycket kul i hästväg, men har nyss köpt en tvååring som inte kräver så mycket i utrustningsväg än.

Knapplån

Är det nån som vet ifall de har några döskallesaker kvar på Gekås? Tänker på såna som fanns förut i rosa/grått med döskalletryck, t ex täcken, schabrak m.m.

Har ett litet shettissto som skulle vara sååå fin i lite döskallegrejer :D

Nej, det var längesedan nu.
Tyvärr tycker jag det saknas en del roliga täcken, mm. Fleecetäckena är lite tråkiga om man inte hittar sin färg.
// Linda

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 483
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 447
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka