Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Kan inte göra annat än att hålla med dig, vill också ha åh min underbara mormor var där igår, att jag inte gick in på buke lite, lite tidigare... Typiskt :) Finns de fortfarande kvar i vitt i stl Full tro?

*kl*

Jag blev positivt överraskad när jag besökte Gekås idag. Jag trodde att det skulle vara extremt mycket folk, men det var inte ens i närheten av hur det var när jag var där i juli.:) Tyvärr törs jag inte dela med mig av bilder på inköpen på hästavdelningen då alla är julklappar och risk för upptäckt finns.;) Jag hittade dock några kandarstänger extremt billigt, så den slumrande affärskvinnan inom mig vaknade till och betten fick följa med hem för vidare försäljning.:p

Oj, det finns ju så mycket! Men som vanligt fanns det mycket kläder, inkl. en hel del olika jackor, tyckte jag och flera ställ med halva priset. Grimmor i alla möjliga färgkombinationer. Tränsen tyckte jag dock inte var så väldigt roliga, mest olika aachen-varianter (några med rosa foder), men ett riktigt snyggt pullarträns med strasspannband fanns det. Bett fanns det en del av, men inte i så många modeller. Vanliga tränsbett, eggbett, olika varianter av pessoabett och träns- och pelhambett av märket Pessoa (dock stora storlekar) och islandsbett. Reflexgrejor fanns det ganska bra om, grimmor, schabrak, boots, tygelreflexer, bröstor och olika reflextäcken bl.a. Ett tips är några söta ryktborstar jag såg och som hade hästfoton på ryggarna (bl.a. en fuxarab och en skäck vad jag minns).

De har ju väldigt mycket så jag kan inte rabbla upp allt, men fråga om det är något särskilt så kanske jag minns det!

kl

Någon som ska dit och har lust att köpa Catago-skydden i vitt/cob eller full till mig får gärna hojta till :D Helst hade jag velat åka upp dit själv, men hinner dåligt :( Alternativt får någon kidnappa mig :D

Senast ändrad:

*kl*

Någon som vet om det finns ridoveraller?

Letar också efter tömkörningsgjord till ponny?

Ska åka dit om 6 dagar.

Det fanns ridoveraller där när jag var där sist. men det var 2 månadersen. (jag köpte då) Men de borde fortfarande ha det tycker jag.

*KL*

Var på Ge-kås idag och jag blev besviken...Inga Catago skydd överhuvudtaget :confused: Inte så många dressyrschabrak, det mesta var i ponny storlek. Mkt reflex grejor slut. Inga lösa bling bling pannband alls! :confused: Det "fina" tränset som varit på bild i början av tråden var skitfult i verkligheten. Sneda och vinda och dassiga...Thermbyxorna fanns bara upp till en viss storlek och de var små i storleken...Inga ridoveraller alls (jo i barnstorlek)...

suck...

men fick med mig följande hem:

Dressyrschabrak 99 kr
Ullared001.jpg

Utetäcke med halvhals 300 gr 399 kr
Ullared002.jpg

Borste och martingal 29 kr respektive 99 kr
Ullared006.jpg

Sadelgjord med resår i ena änden 89,90 kr
Ullared003.jpg

Inte på hästavdelningen men ett underställ för 69,90 kr
Ullared005.jpg

Köpte ett par vanliga thermobyxor, varsel byxor, men de går nog inte att rida i...men bra att ha vid promenader osv.

Enligt kundtjänst så är de slut :cry: dvs vi som vill köpa får hoppas på det bästa att de dyker upp igen!

svårt att se på bilden, är det ett allround eller dressyrschabrak?
Såg det+ samma modell fast två andra färger, på Gekås blogg nu. Attans att jag inte ska dit snart, de var ju skitsnygga!

Jag var där för lite drygt en vecka sen och då hade de ganska många ute- och regntäcken i 165.

Köpte både utetäcke, stalltäcke och ulltäcke i strl 165 åt en kompis igår.

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 442
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023