Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012
Vad finns det för hästgrejer där egentligen? Har aldrig varit där men vill gärna dit

är det egna märken o så (som Hööks ex.) eller är det "kända" märken?
Svarar alla som kan vara intresserade. Brukar ha varierande märken. Nu är jag inte den som tittar efter märken när jag handlar utan mer på produkten i sig.
Var på Gekås i måndags och det var överlag dåligt med grejor för ryttare och häst om man tittar på vår / sommargrejor. Ridhjälmar fanns det bara en sort av, "sammetsstuk" på hjälmar föll mig inte i smaken, vill ha mer lättskött, ridskor inga snörkängor bara jodp.modell. Ridbyxor och jackor på väg in. Back on track produkter fanns inte alls. Täcken med halvhals modell regntäcke inte heller. (Där har jag förut köpt ett jättebra och var ute efter ett till lika dant
) Ylletäcken fanns inte alls, slut för säsong ? Dålig sortering av bett ,på typ pelham, kimblewick i storlek 11,5-12.5 annars fanns vanliga och tredelade kopparbett och pesoa om man nu använder sådana (?)
Tyckte det fanns bättre grejor och täcken till ponny än till häst samt till yngre ryttare än till vuxen. MEN allt det kan ändras på en vecka eller två, vår/sommar är på väg in fick jag uppfattningen av. Sportloven har ju varit nu, så det är väl en mellanperiod kanske. Hittade som vanligt inga träns utan "strass" men fanns gott om grimmor. Köpte även flugspray och kräm.
Mitt råd vänta 1-2 veckor till innan ni åker dit om ni vill ha vår/sommargrejor.
Gällde även inne i varuhuset på dam.