Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Praefatio: Ååh så bra! Pålle är erfaren bootsmanglare så det låter ju lovande:bow:

Lydia: Haha ja då blir det ju lite knivigt ibland... Men så, nu finns bilder med mått här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1244108_page0.html
Lyckades inte mäta innermåtten på något bra sätt, så det fick bli ytter tyvärr. Förrutom upptill på de svarta som passade ypperligt runt pälsglansflaskan ;)
Hoppas det går att se bra! :bump:

OBS! Såg nu att även de svarta var stl. XXL! :laugh:

heidi maria: Nej, inte dessa som jag köpte, men det fanns mängder av andra i neopren, i silver, brons, ljusblå, rosa, rött, neongrön, neonorange, neongul m.m :)

Senast ändrad:

*knapplån*

Jag var på GeKås för första gången idag, blev lite besviken på hela varuhuset, hade ju förväntat mig ännu mer. :p
Gick runt på hästavdelningen, hade nog hittat en del om jag hade häst, men nu var det bara att jag gick igenom av lite nyfikenhet över hur det såg ut.

Burken jag skulle ha från varuhuset fanns självklart inte och så glömde jag att kolla efter en sak så jag är lite halvbesviken på hela besöket. :/

*ännu ett knapplån*

Är det någon snäll person som bor runt (eller passerar) Trollhättan som ska iväg till Ullared det närmaste?

Tack så mkt för måtten! :bow: Tror att min häst behöver ytterligare några cm dock, men ska dubbelkolla (han har grooova ben..).

KL
Fanns det neongula täcket i större storlekar som 145? Har letat efter ett reflextäcke som jag kan ha på vid promenader.. Vad kostar det?

Får hoppas att de finns kvar alternativt att de fått in nya men bra att veta att de finns stora :) Kom du ihåg vad de kostade?

Ska dit imorgon :) wihiooo. Blir lite smått på hästavdelningen bara. Har så sjukt mycke saker insåg jag :/

KL

Jag och min syster funderar på att åka till varuhuset torsdagen innan midsommar men det kanske är fullt med folk då iom att semestrarna har börjat? Tänkte passa på då min syster befinner sig söder om Göteborg i jobb :idea:

Ingen som har någon koll på om det finns några bruna träns inne just nu? Gärna andra bruna grejer också?

Någon som varit där nyligen och vet om catagoskydden verkar finnas inne?

Hur är det med regnkläder förresten? Behöver inte vara på häst utan vanliga funkar också..

Såg tidigare i tråden att det var dåligt med back on track grejer, någon som har koll på det?

Många frågor vart de.. men frågar man inte får man ingenting veta ;)

Regnkläder är det enda jag kan svara på ;) Det var ett tag sen jag var där men de har haft varje gång så jag gissar att de har nu också! Jag har dels regnjacka och -byxor därifrån, särskilt jackan är riktigt skön. Plus en höst/vårjacka, perfekt för stallet som jag bara älskar, den klarar en del vatten men kanske inte en timmes ösregn... Märken Phelix resp On the peak, uppe på damavdelningen!

KL

Jag och min syster funderar på att åka till varuhuset torsdagen innan midsommar men det kanske är fullt med folk då iom att semestrarna har börjat? Tänkte passa på då min syster befinner sig söder om Göteborg i jobb :idea:

Ingen som har någon koll på om det finns några bruna träns inne just nu? Gärna andra bruna grejer också?

Någon som varit där nyligen och vet om catagoskydden verkar finnas inne?

Hur är det med regnkläder förresten? Behöver inte vara på häst utan vanliga funkar också..

Såg tidigare i tråden att det var dåligt med back on track grejer, någon som har koll på det?

Många frågor vart de.. men frågar man inte får man ingenting veta ;)

Det finns bara två olika bruna träns, ett vanligt med acheen och ett rundsytt med acheen.
Catagoskydd finns det ganska gott om, däremot är det väldigt snålt utbud bland BoT

Det finns bara två olika bruna träns, ett vanligt med acheen och ett rundsytt med acheen.
Catagoskydd finns det ganska gott om, däremot är det väldigt snålt utbud bland BoT

bruna är slut... så det fick bli svarta till min häst :)

Så mye fint dere har kjøpt! Det rosa regndekkenet var nydelig! Men jeg bruker bare Bucas jeg da. Jeg skal dit i slutten av juli og gleder meg masse! :banana: Håper de har lilla klokker da. Noen som vet om de har G-boots? Litt mye å håpe på kanskje, men lov å håpe. Har de fortsatt de pene svarte dressurpiskene med gull på? Ei venninne kjøpte en sånn, den var skikkelig fin! Håper de har BOT hals når jeg skal dit også. Og Havens Sport Müsli. Skal kjøpe masse glucosamin der også. Det var veldig billig i fjor ihvertfall.

Åååå, hvor jeg gleder meg! Elsker Ullared! Men bare hesteavdelingen da. Det andre var bare crap syns jeg utenom parfymeriavdelingen, der hadde de noe bra. Er 40 mil en vei fra meg, så lang tur.

Tack! Hoppas de bruna finns när jag är där sen..

Om det är någon som vill att jag kollar efter något när jag är där så är det bara att hojta till :) dock så är det ju ett litet tag tills dess men det är alltid bra att vara ute i tid!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Krävande föräldrar

Hund, Katt, Andra Djur