Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Regnkläder är det enda jag kan svara på ;) Det var ett tag sen jag var där men de har haft varje gång så jag gissar att de har nu också! Jag har dels regnjacka och -byxor därifrån, särskilt jackan är riktigt skön. Plus en höst/vårjacka, perfekt för stallet som jag bara älskar, den klarar en del vatten men kanske inte en timmes ösregn... Märken Phelix resp On the peak, uppe på damavdelningen!

Hade helt missat ditt inlägg :o

Ska absolut kolla efter de! Du har ingen bild på de? Fanns de olika färger?

Har inte flera varit där nu nyligen och fått med sig hem något roligt? :laugh:

Var på Gekås en sväng idag och fick med mig lite hästsaker hem. Tycker dock att hästavdelningen blir tråkigare och tråkigare för varje gång man kommer dit, får hoppas det ändrar sig.

DSC00569.jpg

Bakskydd Horse saver
Dressyrskydd Catago
3 foderhinkar (bara locken på bilden)
Blåa lindor
Stängselhandtag
Glycerintvål

Köpte dessutom två par pippiridstrumpor, inte med Pippi på utan de var mönstrade som Pippitröjorna.

546130_10151673467170061_1357402322_n.jpg

Här syns nog jackan som bäst, av de bilder jag har... den har tunna muddar på insidan av ärmslutet med tumhål, ännu ett plus! Enda nackdelen är väl huvan, men den är tajt och "stadig", alltså inget som fladdrar i vinden.
Kommer inte ihåg vilka färger den fanns i, men jag har för mig att den fanns i mer än lila i alla fall.
Regnjackan har jag ingen bild på tyvärr, men den är svart och har fickorna uppe vid brösten istället för i nederkanten + sprund där uppe så den har en jäkla bra passform tycker jag. :)

Då ses vi kanske :laugh:
Vi hade ju kunnat samåka, vi bor ju nästan grannar!

Åhh det va ju synd att jag inte såg detta tidigare :(

Dock tyckte jag inte att det fanns det ja sökte :/
ville haft ett 3 delat bett med fasta ringar..istället blev det ett sweet iron 3 delat.
köpte flugspray och pälsglans. dressyrspö, en pikétröja, hästgodis.
Ville även haft ett par svarta catagoboots men det fanns bara vita och neonfärger. Vi vill va lite mer diskreta :angel:

Hade snygga schabrak och fina pikétröjor och fleecejackor tyckte jag. :)

och jag har precis kommit hem fran 3 besok pa 2 dagar och en massa pengar spenderat.. det blev
2 lila regntacken utan foder 129 kr. 3 fleecetacken 99kr styck, kopte ocksa en lila sadelhangare till min "lila" kompis, ett brunt enkelt trans for 199. lite hinkar, ett bett som var 149, pippistrumpor har med i rott och vitt, magnesiumtilskott 3 burkar, och forstas nypongranuler till gammel hasten. Grimmor och grimskaft harliga farger, och sen grindhandtag.... bortsett fran hastavdelningen bev det lite klader, tyvarr hann jag bara ga igenom 3 avdelningar men kommer att aka till baka inom en snart framtid. Onskar det var narmare...Men roligt var det...

Bilder! :D

Hadde de tredelt sweet iron bitt i str 9,5 som ikke var for tykt? Ønsker meg et sånt et, men tynnere enn 14 mm. Helst 12.
I fjor var det nesten bare pessoabitt der, huff! Hater pessoa. Håper de har bedre bittutvalg også. Ønsker meg uleddet islandsbitt også i str 9,5.

kl

På gekås-bloggen fanns lite smakprov av vad dom har fått in från Mountain Horse nu. Håller tummarna för att det finns mer än vad som visas där, ska ner på onsdag så vi får se :)

Håper de har masse MH når jeg skal dit også. Ønsker meg et par til med MH Windsor, verdens beste ridesko!

Har de flere kjente merker enn MH og Catago?

Ååååh, jeg gleder meg sånn til uke 28! Har allerede skrevet handleliste, hehe.:)

Tog senaste knappen...
Någon som köpt eksemtäcke på Gekås nyligen ??
Köpte ett för ca 2 veckor sedan och blev så otroligt besviken på passformen. Har ett som är från förra året och sitter perfekt men detta nya är katastrofalt:crazy:. Halsen är lika lång som ryggen dvs 115 cm och jätte bred. Det gör att hela bogpartiet hänger ner till knäna. Sedan är benremmarna sydda så långt fram på magen så där är ingen rörelsevidd alls.
Ska byta det och hoppas att det bara är ett riktigt kass exemplar jag fick tag i.

Kl
Finns det någon stallinredning värd att åka dit för? Vattenhinkar, tränshängare och dylikt?

Kl
Finns det någon stallinredning värd att åka dit för? Vattenhinkar, tränshängare och dylikt?

Beror väl lite på vad du menar med "värt att åka dit för".
Visst har dom stalltillbehöver men det är väldigt basic, lite sadelhängare, tränshängare,grepar, ett par hövågar, fodertunnor och en hel del hinkar.
Inget jätteflådigt

*knapplån*

Idag var det min tur att åka till Gekås i Ullared. För första gången på många år så blev jag faktiskt besviken. Inte bara på hästavdelningen utan allmänt. Jag brukar åka två gånger om året men nu var det nog ett år sedan jag var där och jag upplevde det som att det var sämre nu. Om jag ska hålla mig till hästavdelningen så tycker jag den har blivit mindre? Det kanske bara är jag som tycker det eftersom det är några år sedan jag var på hästavdelningen där (har varit hästlös två år).

Min tanke var att jag iallfall skulle kunna hitta ett helt vanligt vitt dressyrschabrak men icke denna gången :). Det fanns en hel del av de där skydden som många pratat om Catago? men jag tycker dom är så sjukt klumpiga? Skydden som jag ville ha fanns bara i storlek ponny. Täckena var sisådär, stod inte på min lista idag att köpa täcken men kikade ändå lite.

Fy vad negativ jag låter men jag kan inte hjälpa det, fick uppfattningen om att det har blivit sämre faktiskt sedan jag handlade hästprylar där för tre år sedan.

Jag köpte ju ändå en liten hög med prylar som jag givetvis kan fotgrafera om Ni vill men det är inget speciellt.

Var på Gekås i förrgår och det blev en del. Kommer inte ihåg alla priser.
Blåspray
Tjärsalva stor burk
Gaslindor
Pälsglans 2 liter 199kr
2 flugpannband 24,50kr st
2 Jacson grimmor 60kr st
Förbygel med strass 249kr
4 pack hoppskydd 209kr
Hagstolp 10p stora 159kr små 129kr
2 Tråd till hagarna 59kr 200m
4 Grindhantag 7-8kr st
Isolatorer
Spångrep med skaft ( ca 70kr )
Boots XXL
Ekol Olja 2,5liter
Hink med lock

*kl*
Ska äääntligen dit (på lördag) och undrar så klart hur det ser ut med utbudet av ridkläder, hjälmar, skor/stövlar. Min ridgarderob behöver rejäl uppdatering och det gäller främst kortärmade tröjor och ridbyxor (både "vanliga o jodphursmodell).

Någon som vet om det finns kvar Mountain Horse kläder oxå?

Ska bli så kul! Burkar vanligtvis åka dit vår o höst men har inte varit där på över 1,5 år tro jag bestämt...

SNÄLLA KAN NÅGON GÖRA MIG EN JÄTTE TJÄNST??

köpte flughovor med nos flärp åt min ponnyer, men råka ta fel strl på den ena, ist för cob fick jag med mig en x.full utan nosflärp...
och dem har sån underbar passform! köpte en annan här hemma, men den satt skit och min lilla arab skimmel behöver verkligen lite extra skydd för nosen!

såååå kan någon köpa en åt mig o skicka till mig?! maila till proper_89@hotmail.com så tar vi det vidare där!

skulle bli så dunder överlycklig om nån snäll bukare kunde ställa upp med det! :love: och min ponny skulle bli ännu lyckligare! :angel:

(hoppas det är tilllåtet att fråga en sån här sak?)

Vet någon om det finns träns med vit fodring på nosgrimman? :) Tacksam för svar!

KL

Åker till Gekås för andra gången nu på en vecka imorgon :-) Bra att vara mammaledig ibland :-)

KL

Kan man få be om lite bilder utav er som nyss har varit där? Det är så roligt att se bilder på allas kap!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka