Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

åå tack! jag som behöver cob kanon! någon som ska dit och kan tänka sig handla åt mig och skicka givetvis mot betalning.

Noen som vet om de har cortaflex der? Vet de har glucosamin fra Emin, men cortaflexen er drøyere.

Har de noen gode fluedekken? Bucas Buzz off f.eks? Er veldig fornøyd med det,men trenger et nytt et.

Hvordan er utvalget i islandshestutstyr? I fjor var det elendig eller rettere sagt ingenting.

Skal dit i slutten av juli, gleder meg! Fant masse i fjor og håper jeg finner enda mer i år. Skal innom Børjes også. :)

*KL*

05.15 åker jag hemmifrån i morgon bitti :D

Åker också dit imorgon, men inte förrän ca 10.30. Vi har ungefär 2,5 timmar dit, och mamma och jag brukar tycka om att "glida in" mot eftermiddagen till ;). Det är sällan vi tycker att vi behöver mer än 2-3 timmar i affären. Jag har en liten lista med blandade prylar som jag ska titta efter, bland annat ett nytt schabrak till nya dressyrsadeln. MEN vilken färg ska min haflinger ha??? Jag har ett svart schabrak, ett kornblått och ett ljusare blått. Nu vill jag ha något annat, men vet inte riktigt vad. Förslag?

Mina förslag är militärgrönt/mossgrönt/mörkgrönt eller vinrött/mörkrött:) Det tycker jag är sååå snyggt på isabeller/palominos/haflingrar:love:

Sitter och intar frukost just nu... Man måste vara förberedd!;)
Igår beslutade sig vännens sambo sig för att följa med. Samtidigt kommer han med en massa gnäll...
"Hatar å åka bil så långt"
"Hatar alla människor som är där inne..."
"Det kommer bli skiiiittrångt på vägen hem i en så lite bil!"
Vi åker i en s80 och har ca 1,5h dit.... Ingen har precis tvingat han att följa med...:cool:
"Nån måste ju va med å styra upp dehär!":confused:
Vi är inga galna 50åringar som han har sett på tvprogrammet Ullared precis.:grin: Utan två tjejer i sina bästa år som ska handla en maaaassa hästgrejjor/barnkläder och en sommarklänning!;)
Jag menar bara, HUR FEL KAN DET GÅ?:grin::angel:

Mina förslag är militärgrönt/mossgrönt/mörkgrönt eller vinrött/mörkrött:) Det tycker jag är sååå snyggt på isabeller/palominos/haflingrar:love:

Vinrött/mörkrött hade varit RIKTIGT coolt :)! Får se om jag hittar ett dressyrschabrak i någon av dessa färger. Inget fel på grönt heller... Ska bli kul att se vad de har!

För min del blev det en svart ridjacka för 119 kr, en dressyrspö för 49 kr samt ett Catago dressyrschabrak för 79 kr (:love:):

007-3.jpg

Men vad sjutton kallar man färgen? Det är inte ljusgrönt, inte mörkgrönt, inte illgrönt... Vad hade ni kallat den?

Jag hade kallat den sjukt snygg bara ;) Nä, men mellangrönt kanske? Synd att den inte fanns där i början på veckan när jag var den, riktigt jäkla snygg!

Mintgrön? :)

zannahgirl
Alltså det var ett svart lite läderaktigt som var fodrat. Vet inte om jag tycker något sadelskydd är så snyggt men detta var helt ok.

Kanske? Det föreslog mamma också, men jag har alltid tyckt att mintgrönt är en ljusare nyans? Strunt samma - det är SNYGGT :)! Passar väldigt bra till min häst också, tycker jag. Har även googlat på modellen och sett att det verkar säljas mest i Danmark och Tyskland. Finns i den här grön/guld-kombinationen samt även blå/silver. Kostar omräknat i svenska pengar ungefär 350-400 kr, och jag betalade 79 kr :bump:!!

Va snyggt! Jag åker dit på torsdag. Får hoppas att det finns lite roliga saker då :)

Har tidigare bara sett något enstaka träns och någon sadelgjord....
Men det var inte nu....

Jag köpte ett likadant fast ljusblått för ett tag sedan, det är bra stadga i dem.

DSC02029.jpg

Det tycker jag också att det verkar vara. Använde mitt för första gången igår och det låg väldigt stilla och bra. "Trillade" t.ex. inte ner på manken heller som vissa schabrak vill göra.

vill du lägga upp en bild på det med sadeln på? skulle vilja se hur detl igger under sadeln :-)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form