Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Håller meeed! Gärna när ni använder det senare samma dag... skulle nog jag gjort i alla fall. :angel:

KL

Håller också med, bilder!

Jag funderar på att åka ner snart, ni som varit där nyligen, finns det sadelgjordar med hopplatta? Färg, pris?

Jag såg inga när jag var där sist, just sadelgjordar tyckte jag sortimentet kunde varit bättre. Dock letade jag inte efter just hoppgjordar men de borde ju hängt bland övriga sadelgjordar i så fall.

KL

Jag funderar på att åka ner snart, ni som varit där nyligen, finns det sadelgjordar med hopplatta? Färg, pris?

Svarta hoppgjordar fanns idag!
Kollade inte på priset då jag inte själv skulle ha någon men fanns gjorde det :)

KL

När jag var där för någon månad sedan fanns det svarta med vita sömmar. TROR att det var 140-145 cm och drygt 400 kr någonting.

Ångrar att jag inte köpte den där förbygeln med rött läderfoder och stenar på, dock ska jag nu dit i helgen så jag undrar om den fortfarande finns kvar ? ? ?

Förbygeln fanns kvar idag i alla fall :)

Kl

Var på jakt efter catago bootsen i brons men de fanns bara i neonfärger.
Hade även tänkt köpa rakt bett i storlek 8 men det minsta var 10,5.
Blev en del annat i hästväg shoppat:

Hundtäcke, både fleece och regntäcke, till fölis: 49:- styck
Gummiboots lila: 39,90:-
Dressyrgjord neopren: 89,90:-
Fårskinnspad: 319:-
Akryllindor 4 p: 29:-
Långkallingar Jacson: 29,90:-
Ridbyxor helskodda: 199:-

Mamma köpte prylar till lilla ponnyn också som jag inte har priserna i huvudet på..
Träns med bling och rosa foder
"Jul-grimma"
Grimskaft
Jättesöta rosa akryllindor
Reflexjacka och handskar

Bilder kommer så snart jag fotat allt :p

Idag och igår besökte jag Gekås, är överlag lite besviken på sortimentet (inte endast hästavdelningen) men både jag och min syster fick tag i en hel del fint.

dsc_0020_502d1654ddf2b31b0c0005b4.jpg

Cremefärgad piké med röda detaljer och en stor sjua på ryggen (från damavdelningen) 119:-

dsc_0018_502d16bcddf2b31b1200065a.jpg

B-vitamin, 119:-

dsc_0016_502d1760e087c36a57000665.jpg

Sammetsklädd ridhjälm med läderspänne, 329:-

dsc_0014_502d180dddf2b31b1c00061b.jpg

Fluffig dunväst med päls på luvan 199:-

dsc_0008_502d18ae9606ee07a1000646.jpg

Dressyrspö, 100 cm 59:- tror jag

dsc_0007_502d18f59606ee07880006b9.jpg

dsc_0001_502d19809606ee078e0006bd.jpg

Marinblåa helskodda ridbyxor med röda detaljer och vita sömmar, 329:-

dsc_0011_502d1a65e087c36a570006dc.jpg

Fleecefodrade skinnhandskar, perfekta till vintern 79:-

dsc_0017_502d270ce087c36a6e00086c.jpg

Cremefärgade akryllindor till det galna priset av 29:- endast 2,7 m så jag hoppas de passar min jättehäst

Min syster fick tag i en skitsnygg jacka, fleeceridtäcke i Newmarket-style, ridstrumpor m.m. Kan visa bilder vid annat tillfälle :)

Åh, har glömt att uppdatera mina inköp gjorda på gekås för ett par veckor sedan! Första gången jag var där. handlade inte så väldigt mycket eftersom jag redan då visste att jag ska dit i september igen, ville mest få koll på sortimentet och köpa sånt som jag verkligen ville ha och var rädd skulle avra slut nästa gång. angivna priser är det jag minns på ett ungefär, kanske inte är helt rätt alltid...

köpte:
två olika flugmasker med mjukt nät, pris 49 kr
ridhanskar två par, bruna syntet 49 kr st
marint ländtäcke, SWE broderi ca 99 kr (tyckte det var kul efterosm jag o pålle bor utomlands)
catago dressyrskydd, svart cob, 429 kr
ridspö, svart 100 cm, 39 kr
sporremmar, svart läder 19kr

har massor på listan till september, emn då ska jag köpa saker till mig själv oxå, o mat ska lagras!

KL

Nån som varit där i dagarna och kollade utbudet av ridbrallor?

Önskemål:
*Höga i midjan (Inte tokhöga men inte så att myntinkastet syns när man sitter på huk och lindar)
*Oskodda/knäskodda

Ska dit en sväng i September. Första gången utan häst att shoppa till :(.

kl

mamma är på ullared nu och jag har beställt piké tröjor :D. ville ha lite mer färg i garderoben men tydligen finns det bara lite grövre tröjor, fick en i alla fall, ingen aning hur den ser ut mer än att det är copperfield och mörk blå.
elastiska lindor fanns det tydligen inte så mycket heller, hon hittade ett par vita dock till mig :D. tröttnat på mina vita fleece med svart kardborre band XD.
förutom det blev det flug sprey :D.

hoppas hon hittar ngt mer i tröj väg på damavdelningen :/

Ska ner på Tisdag om en vecka! Hoppas bara på att det inte är allt för mycket folk med tanke på att det är löning men skolorna har ju börjat igen så man kan ju alltid hoppas! Hoppas man hittar nått kul till min guling, även om det inte är för henne jag egentligen ska dit ;)

*KL*

Var där i söndags och blev återigen såååå besviken :cry:

Det var nästan helt utplockat bland schabraken, inga nya roliga alls till stor häst.

Skulle också ha några pikeer, en vanlig väst med "dubbel"dragkedja....
Men det fanns det inte heller i min storlek...
Gick sen upp på dam och herr och där hittade jag en big-T att sova i och en limegrön funktionströja på herr...

2 par snösulor 69.90 á 34.95
2 par sporremmar 29.90 á 14.95
1 förbygel, svart med röttfoder och blingbling 249:-
1 par fodrade vintervantar, rosa 59.95
1 regntäcke med hals 349:-
1 svansborste 19.95
1 MSM Vimital 199:-

1 Big-T tshirt 49.95
1 funktionströja herr lime 59.95

Plus bl.a. nagellacker för 9.95 st, 2 dvder för 49.95 resp 79.95, örngott för 6.95 st, sjalar för 29.95 st......

Jajemen, det brukar dom ha! Både stora och små flaskor överlägset billigast!

Kl

Någon från stockholms trakten som vill åka ner? tänkte fara men skulle vara skoj med sällskap och bensin delare. :)

*kl*

Nästa som åker dit för gärna kika efter stigläder i kalvskinn. Köpte där en annan gång, lippo tror jag, som jag var nöjd med. Dock behöver jag bruna nu :)

Jo, jag tror jag bara betala 199 sist och i vanliga butiker verkar de ligga runt 500 lappen :). Dock känns det onödigt om jag åker dit för att köpa såna om de inte har inne dem just nu. Skulle iofs säkert hitta massa annat "nödvändigt" ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Eurovision 2025
  • Vilken färg?

Hund, Katt, Andra Djur