Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag bläddrade några sidor, men förutom en tagen på avstånd på 'en hel hylla' såg jag ingen? Men kanske inte gick långt nog bakåt, finns det en bättre alltså?

Annars har det bild på den i Gekås egna blogg om man klickar under hästutrustning ;)

Men tack så mycket :s Nu blev jag hasjuk över ett träna med rött foder och strasspannband. Aaargh!!!

Jag har sen tidigare svart träns och grimma med rött foder, dock utan blingbling, som passar jättebra i hop :love:

Och som vanligt så har kameran inga batterier som fungerar :mad:

*kl*

Nästa som åker dit för gärna kika efter stigläder i kalvskinn. Köpte där en annan gång, lippo tror jag, som jag var nöjd med. Dock behöver jag bruna nu :)

Jag åker ev ner imorn, måndag.
Ska kolla om det finns. Finns de olika längder?
Ska ja köpa med isåfall?
Om du hinner se detta innan :)
Bor i Tidaholm men är i Falköping ofta.

Jag har ju en sjukt fin svart lädergrimma med röda sömmar och rött foder. Med numera trasig nackrem - hoppas dock nån gång hitta någon som kan laga den :(

Åh, vore jättesnällt om du ville det! Jag tror 140 eller 145 blir lagom. Bruna.

OT, så är jag hyffsat säker på att du är syster till min fd jobbarkompis :D

Åh, vore jättesnällt om du ville det! Jag tror 140 eller 145 blir lagom. Bruna.

OT, så är jag hyffsat säker på att du är syster till min fd jobbarkompis :D

Jag åker i eftermiddag så kollar det och köper med om det finns :)
Menar du Veronica så stämmer det prima :D

Skomakaren då?
Våran skomakare fixar allt för en struntsumma :)

Nackstycket är sönderslitet, så är inte bara att laga. Utan den kräver en reparation. Och då krävs det liksom någon som endera har rätt material och tråd (färgmässigt osv) eller någon som är grymt skicklig.

Vilket inte alls är helt lätt hitta, ska ta med den till sadelmakaren nästa gång jag ska dit och se om han kan dock.

Eller så får du det lagat så gott det går och så döljer du det med ett teddyludd i passande färg, om det inte skulle se helt perfekt ut :)!

Det förstör halva poängen, men det är en bra 'nödlösning' om det är enda sättet att rädda den ja =)

Svarta lädergrimmor med rött foder fanns på Gekås när jag var där i början på augusti....;)

Jag tänkte köpa själv, men vill ha smala remmar.

Svarta lädergrimmor med rött foder fanns på Gekås när jag var där i början på augusti....;)

Jag tänkte köpa själv, men vill ha smala remmar.

Den grimman finns men inte i cob tyvärr. Det svarta tränset med röd fodring finns men inte heller i cob, förbygeln med röd fodring och strass finns däremot.

Jag har en personlig inköpare där just i detta nu och smsen går tätt, så tätt att ponnyn började tycka 'du, nu har vi väl TRÄNAT KLART på halt och stå stilla, jag har gjort det perfekt alla tio gångerna, ge upp nu' *oups*

Här är min grimma innan den gick sönder btw. Nu är nackstycket av rakt igenom översta hålet..

fingrimmma2.jpg

fingrimma3.jpg

Sorry, jag köpte det sista tränset i cob när jag var där för nån vecka sen ;) Men då fanns det även ett träns med rött foder på nosgrimman OCH nackstycket! Alltså endast ett i strl ponny. Var såå när att köpa det och det med enbart rött i nosgrimman och mixtra ihop dem båda för att passa min ponny. Men insåg att han inte är riktigt så liten så ponny skulle kunna funka.

Men det var en riktigt snygg grimma btw :)

Sorry, jag köpte det sista tränset i cob när jag var där för nån vecka sen ;) Men då fanns det även ett träns med rött foder på nosgrimman OCH nackstycket! Alltså endast ett i strl ponny. Var såå när att köpa det och det med enbart rött i nosgrimman och mixtra ihop dem båda för att passa min ponny. Men insåg att han inte är riktigt så liten så ponny skulle kunna funka.

Men det var en riktigt snygg grimma btw :)

Allt är DITT fel alltså! :devil:

Jag chansade och bad kompisen köpa ett i ponny, är det stor ponny kaanske det går. (Troligen inte, men hoppas kan man ju..)

Blir det för litet så borde det inte vara så svårt att sälja det vidare och få igen pengarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
669
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka