Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag har en personlig inköpare där just i detta nu och smsen går tätt, så tätt att ponnyn började tycka 'du, nu har vi väl TRÄNAT KLART på halt och stå stilla, jag har gjort det perfekt alla tio gångerna, ge upp nu' *oups*

Som min mamma brukar säga: Det är väl lättare att ringa! :p

Åh en sådan grimma vill jag ha...i full! =P

Vet inte om du kan hitta just den. Meen.. engelska e-bay! Finns ofta sjukt fina rödfodrade träns osv, för inte så dyra pengar faktiskt. Inte GeKåspris såklart (men det var inte den där grimman heller..), men..

Kolla det här te x: http://fs-saddlery.co.uk/NewSince230709/BlkRedOvalSCBGallery.jpg

:love:

Eller med bling på både nosgrimma och pannband
http://fs-saddlery.co.uk/NewSince230709/FSSblackPatent3CB4NBmeshSCBblackRedGallery.jpg

Sök på t ex red padded bridle

Och grimma, http://fs-saddlery.co.uk/NewSince230709/FSSredHCblk2.jpg

Senast ändrad:

Åh, tack. *hoppas, hoppas*

Fanns inga :(
Var bara ett par svarta i billigare kvalite och svarta catago.
Överhuvudtaget blir jag besviken på gekås hästavdelning varje gång jag är där.
Kan ju bero på att hästen har massor av allt men ändå.
Fick med flughuva, torrschampoo (perfekt till min skimmel), lila grimma med ludd, sporrskydd och en påse hästgodis.

sök på FSS med stora bokstäver då det är flera som säljer dom tränsen på engelska ebay.co.uk.......

Och för alla andra så finns dom i nästan vilken färg man än har som favoritfärg.... :love:

Jag beställde ett pannband i london/tan med stora mörkrosa färlor och det är i jättefint läder, kan dock inte visa bild då det är dels fel tråd men också för att Pixbox ligger nere just nu :mad:

Det finns inte så många längre, tyvärr. FSS som har de fiiina, och några till som har lite mer 'basic' med foder i olika färger (och lägre prislapp, där är det GeKås-priser)

Nog med off-topic dock =) Och för att vara on-topic:

Min inköpare fick köpa tränset + förbygeln med röd fodring, och ett par lila benlindor samt en lila grimma på GeKås. De lila stigbyglarna var slut :S

*kl*

Hej alla Ullaredare!
Imorgon åker jag till Gekås för första gången med siktet inställt på hästavdelningen. Speciellt med Catago-skydd i siktet.
Kort fråga till alla ni som köpt ett par (eller fler), hur är de i storlekarna? Små, stora eller lagom? Min tjej känns som att det kan vara gränsfall på Cob och Full.
Tack på förhand!

KUL!!! Vill också dit....

Min häst ligger mellan cob och full och jag köpte 1 av varje och full passade inte på henne... De blev för långa. Tror att någon i tråden har mätt skydden och skrivit ut hur långa de är....

Eftersom jag alltid mäter benskydd innan jag köper till min häst mätte jag även Catagoskydden. Har för mig att framskydden i Cob var drygt 20 cm höga (alltså typ 22 cm). De passade i alla fall på min häst som inte kan ha längre skydd än 22-23 cm fram. Hur långa de är i full fram vet jag dock inte. Men ett tips om man har en häst mellan storlekarna är att mäta hästen och sedan ha ett måttband i väskan när man går till affären, det har räddat mig många gånger från att köpa fel storlek.

Jepp :D Men nosgrimman på det tränset har jag spänt åt till sista hålet och den är ändå för stor så jag måste göra ett par hål till, så strl ponny kanske kan funka ändå :)

Åhh, nu såg jag dina länkar :D Tränset med rött foder ser ju precis ut som jag hade hoppats att det från Ullared skulle göra. Är lite besviken över att pannbandet inte matchade nosgrimman riktigt, hade hellre velat ha det med rött foder också. Hmm, ska kolla närmare på det där när jag kommer hem från jobbet ;)

Jag va på ullared i juli, och då passade jag på att fota hur det ser ut där på häst avdelningen och så. Är ni intresserade kan jag lägga ut bilderna här?

Åhh, nu såg jag dina länkar :D Tränset med rött foder ser ju precis ut som jag hade hoppats att det från Ullared skulle göra. Är lite besviken över att pannbandet inte matchade nosgrimman riktigt, hade hellre velat ha det med rött foder också. Hmm, ska kolla närmare på det där när jag kommer hem från jobbet ;)

Låter ju positivt ang nosgrimman på GeKåstränset! Brukar få spänna på näst innersta hålet på de nosgrimman på de flesta cobträns, och då har jag nosgrimman löst (dekoration mer än funktion). Sidostycken går ju alltid att byta, så funkar bara nosgrimman så är det ju kanon!

Pannbandet är skitsamma, det får nån av pluttarna. Han har full i pannband så jag kan aldrig använda pannbandet som hör till ändå. Men håller med, finare om det matchar.

HEELT OT men jag råkade beställa det med rött foder OCH bling på nosgrimma + pannband jag länkade nedan :angel: Specialbeställt med full på pannband, så jag troooor jag överlever även om Gekåstränset inte visar sig passa alls ;) Fast hoppas det gör det, för roligt ha ett färgglatt 'slit och släng'-träns också ju. Jag tror inte jag vill ta ut ett 1200-kronorsträns i regn t ex ;)

*KL*

Hemkommen från Gekåsäventyret och måste säga att hästavdelningen var lite av en besvikelse. Mycket kan bero på att jag föreställt mig att det skulle vara större än det faktiskt var nu när de fått undervåningen. Glapp i storlekarna i hyllorna och inte alls lika mycket prylar som jag trodde. En hel del fick följa med hem men inte så mycket som jag hade förväntat mig att dra med mig.

Dagens loot:
- 1 st röd/marin softshelljacka
- 1 st svart regnjacka med turkosa detaljer
- 1 st v-ringad tröja i petrol
- 1 st grå piké
- 1 st 2,5l b-vitamin
- 2 st ryktstenar
- 1 st 200g utetäcke
- 1 st 100g utetäcke
- 1 st väst med fejkpäls på luvan
- 1 st uppsättning svarta fleecelindor från Sjöhagen
- 1 st uppsättning vita kombilindor från Sjöhagen
- 1 st uppsättning marinblå kombilindor
- 1 st långkalsoner från Jacson

Knapplån.

Var på Gekås igår. Knappt något folk alls, kunde i lugn och ro skrota runt på hästavdelningen och resten av affären (som inte är lika viktigt... :P ). Skulle egentligen inte ha något (då mottot är "jag ska inte köpa något, det är ju inte min häst"... vilket jag går bet på ungefär varje gång jag går in i en hästaffär... vilket också är alldeles för ofta...) men kom hem med detta:

Schabrak från Sjöhagen, 149:-. Mycket nöjd med detta då jag tycker det är svårt att hitta schabrak som är klockrena till den ljust bruna hästen i mitt hjärta.
20120830_183253.jpg

Regntäcke, 249:-
20120830_201315.jpg

Handskar (köpte likadana för 1,5 år sedan, de är superbra!), 119:-
Dressyrspö, 39,95:-
Läderfett, 59,95:-
Benlindor 79,95:-
20120830_182601.jpg

Godis, 29,95:-
Borste, 29,95:-
20120830_181330.jpg

Är nöjd. Köpte även en svart pippitröja på hästavdelningen som jag glömde fota, och en brun tjock jacka på damavdelningen som jag ska använda som stalljacka i vinter.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur