Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Vad roligt att se bilder på lite av vad som finns på Ge-kås nu!! Jag åker ner i mitten på juli och ska shoppa både till mig, barnen och hästen :D

Mvh anaby:)

Så mye fint! Har de hvite ridebukser med elastikk i stedet for borrelås nederst?

*kl*

Någon som varit där nyss som har koll på vad de har för ridhjälmar?
Tänkte mig något i medelpris.

Kl.

Mina underbara föräldrar har precis lämnat lasten från hästavdelningen i bilen och ska in igen.

En ventilationshjälm (med svenska flaggan) det var den lättaste dom hade
Två gula med svarta å röda ränder fleecetäcken med kryssgjordap 139 kr (hjälmen skulle kosta antingen 299 eller 329)
Två pikétröjor i funktionsmaterial. Tror de va 59 kr styck ett par enligt mor underbart sköna handskar för typ 60 kr 4 par rid/tävlingsstrumpor
Ett exemtäcke för 350-399 kommer inte ihåg.

Åh nu skulle dom gå runt i resten av affären behöver jag säga att jag åxå vill vara där? :-o B-)

Jag kom hem med ett ofodrat regntäcke och ett fleecetäcke i stl 95 plus gummisnoddar. Det var riktigt dåligt med exem/flugtäcken i små storlekar och flughuvor som jag egentligen behövde mest. Sen blev det ju såklart en himla massa annat också! :)

kl

Angående vilken tid som är bäst att åka dit.. jag o min syrra ska dit på fredag, hon vill att vi åker så vi är där vid 9.00 ca hur brukar det vara med köer då? de sista åren jag åkt dit har vi alltid kommit dit på em så vi har sluppit köa.

Jag ska också dit imorgon, har aldrig varit där på sommaren innan så jag misstänker att det är mer folk än vad jag annars är van vid på gekås.

Ska försöka hitta ett eksemtäcke och bara lite smått o gott :) efter att man varit där några gånger så tycker jag att det är fullt i förrådet... Men man får se vad man hittar!

Någon i denna tråd som köpt animokopiorna? Ridbyxorna med grip och har bild samt vet vad de kostar? Samt vad ni tyckte om dem :)

Jag har inte själv köpt dem, men min mamma köpte dem sist hon var nere. Ett par svarta oskodda mer grip. Kommer inte ihåg vad de kostade men känner jag min mamma rätt var det inte många hundralappar alls. Hon trivs jättebra med dem och jag tycker de är jäkligt snygga. Mamma var helt chockad första gången hon red i dem för att det var sånt grepp på knäna.

Nu har hon ju inte haft dem så länge så jag kan inte säga något om kvaliten och hållbarheten, men hon är i alla fall jättenöjd med dem än så länge!

Någon i denna tråd som köpt animokopiorna? Ridbyxorna med grip och har bild samt vet vad de kostar? Samt vad ni tyckte om dem :)

Jag har ett par, kostade någonstans mellan 300-350 har jag för mig
Har de i jeanstyg (fanns bara sånna när jag köpte dem)
Jag gillade dem innan jag tvättade dem :p eller, de första ridturerna ska man väl säga, för de töjer sig, och sen går de inte tillbaka i tvätten. Efter tvätt är mina ännu större i midjan, och benen korvar sig för de inte sitter åt ordentligt. :mad:

Jag tycker knägreppet är lite för bra, men jag kan å andra sidan inte rida med helskodda byxor heller, tycker inte om att sitta fast.
Upplevde det lite som att jag fick skav på insidan av knäna pga att byxorna "sitter fast" i sadeln och knäna skaver mot insidan på byxorna

Forts.

2st dressyrträns 299kr/st

Creme dressyrschabrak 119kr
Marin dressyrschabrak 129kr

2st pike 59kr/st
tröja 169kr

3-pack pessoa ridstrumpor 149kr

Röda ridbyxor 199kr
Marinblå helskodda ridbyxor 299kr
Svarta ridbyxor 329kr
de blå och svarta byxorna har resår nertill istället för kardborre, de svarta har nästan lite gummiaktig skoning.

Jag köpte de svarta byxorna med grip, om du hade tittat på förra sidan så hade du sett dem :D

Hejsan Hej!

Idag var jag och min stallkompis på Ullared och spenderade nästan 2 timmar på hästavdelningen =D

Pikétröja i funktionsmatrial 49.95:- // Svarta ridbyxor 279:-
IMAG0155_zps0ae8dbf5.jpg

Pikétröja i funktionsmatrial 59,95:- // Jeansridbyxor 349:-
IMAG0154_zps379ff8df.jpg

Plasthinkar 8,95:- // Renanos flygspray 1L 89,95:- // K9 Schampoo 49,95:- // Catago dressyrskydd 429:- // Senskydd 199:- // Sadelgjordstunnel 49,95:-
IMAG0153_zpse5d10a3c.jpg

Fick även i hink med Vitafor Solid 10 kg för 189:- plus mycket annat som man hittar där inne =)

Kl

Var där i lördags. Finns MASSOR med Amigoregntäcken till småhästar 85-115 :D Jag som vill ha en shettis!!! Fanns inga i min hästs storlek dock. Amigo Onepiece utetäcke fanns i alla storlekar utom just 140 o 145 som jag tänkte mäta o köpa ena. Men det skulle komma in meeeer :D Och säljer det bra kommer förhoppningsvis mer HW-grejer in :banana:

Köpte även ett finmaskigt hönät, biotion med annat jag letat efter i, SKITBRA låga gummiskor från Jacson som passade mina hopplösa fötter för 199 kr, mina favoritchaps för 149 kr, lite handskar o hinkar och denna gången gav jag faktiskt efter för habegäret och köpte ett sådant Jacsonschabrak som varit med för länge sedan med flaggorna på :D

Mina bästa hästfynd var annars lådor, mjuk hink och tvättkorg (att blöta hö i :p) på hemavdelningen, kåsor i två storlekar till kraftfoder och låda till broddar på hobbyavdelningen. Man måste tänka utanför boxen :D

Har de lilla amigodekken? Jeg skal dit på onsdag, gleder meg! :) virker som de har mye bra der nå. :)

Jag var där idag och shoppade en del.

Catago boots guld - 60 kr
catago boots brons - 60 kr
Jacson benskydd (catago liknande) 299 kr
Tömkörningsgjord - 169 kr
Nosgrimma med vit fodring (bred modell) - 49 kr
Benskydd med ludd - 99 kr paret
Benlindor (4 st) - 49 kr per förpackning
Ridbyxor helskodda - 349 kr
Ridtröja - 49 kr

Kl

Jag ska till Ullared i mitten på augusti, äntligen! Men undrar nu om det finns träns i x-full och om eltråd/elrep, aggregat och isolatorer är prisvärt där?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka