Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

*kl*

Dagens shopping från hästavdelningen. Som sagt, inte så roligt men välbehövligt :). Supergrip-tyglarna verkar bra!

Såg ett rundsytt islandsträns med remontgrimma som jag tyckte var jättefint. Fanns tyvärr bara i mörkbrunt, hade det funnits i svart hade ett sånt få följa med också :)

Bilden kanske skulle infogas också ;). Kommer här. Sorry för suddigheten.
DSC_07841_zpsba45c77e.jpg

Är den nåt bra? Har för mig att det var den vi använde i USA och att den är rätt lik-men mindre giftig än UltraShielden.

Min shopping i hästavdelningen:

En långärmad t-shirt för 79,95 kr och 0,5 kg glukosamin för 269 kr. Jag valde det senare pga att det visade sig innehålla 100% glukosamin och inget annat. Däremot tror jag inte att jag sparade särskilt mycket pengar på just den.

Så här "trångt" var det i hästavdelningen ;):

Är den nåt bra? Har för mig att det var den vi använde i USA och att den är rätt lik-men mindre giftig än UltraShielden.

Har köpt båda (visste inte vilken jag skulle välja ;)) och tycker att UltraShielden är bättre, mer effektiv. Men brukar variera, US ska ju eg hålla 2 veckor, så brukar ta den en dag och sen MiracleCoat en eller två dagar.

Glukosaminet var nog ett fynd, köpte samma häromdagen för 499:-. Skulle banne mig tjäna in bensinpengarna bara på att åka dit och köpa glukosaminet som min herre är storförbrukare på....:)

Fast då köpte du väl 1 kg? Detta är 0,5 kg. När jag kollade Hööks, som också säljer samma, kostade en burk där 30 kr mer.

Någon som vet om det finns anatomiska lädergjordar? Och vad de kostar? :D Ska till Ullared i September, men funderar på om jag kan få en ny lädergjord där för samma pris som jag får en beg. här hemma ..

Jag köpte en sist jag var där, resår i ena änden, sitter perfekt på min! 349:-
Dem fanns dock inte där när jag var där några månader tidigare :)

Okej, då vet jag vad de ligger runt i pris! :D Racesafevästarna då, vad kostar de? Finns det bra utbud på storlekar? Funderar på att sälja min nuvarande och köpa en ny för pengarna ..

Kl

Någon som vet om de har bra utbud med ridbyxor nu och hur är de i passformen?

Sant! Såg fel på mängden... Osis, nu försvann min anledning att åka dit...

Äh! Det finns alltid andra anledningar...;) Jag köpte en del annat där också, bland annat China Glaze nagellack för 49 kr. Tydligen kostar det ca hundralappen på andra ställen. Tuggben till hundarna är alltid billiga där. Köpte en solcellslampa att hänga ute. Kostade 29 kr. IKEA säljer identiska för 99 kr. Så visst kan man fynda där :)!

Var och handlade lite nytt inför min Islandsresa igår, detta fick följa med hem :)
Äntligen ett par jodhpursbyxor! 199 kr
Blåa knäskodda ridbyxor jag kan ha som slit å släng. 99 kr
Ridhjälm jag kollat på ett par gånger. ca 400 kr tror jag.
Varma ridhandskar. 49 kr tror jag. :P
Ridstrumpor. minns ej priserna men var inte mycket :)
20130711_080300_20130711081031706.jpg

Nu kommer jag med ännu en fråga hehe :D Vad har de för utbud på ridstövlar i lite mer hoppmodell? ;)

Ska åka dit snart och ladda förrådet ;) Hur ser utbudet på alla prylar ut just nu? E först å främst ute efter dubbla uppsättningar av vintertäcken! Någon som köpt täcken som kan berätta om storlekar och om de e bra eller dåliga? :)

Skulle med behöva ha lite nya täcken. Någon som vet hur utbudet ser ut med Jacson jodpuhrs skor? De var bra de jag köpte där sist:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om skilsmässa
  • Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka