Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Kl

Var där i går, kom hem med pälsglans och en Himalaya sten från hästavdelningen..
Hittade inget fint!!

Sjukt besviken på bett avdelningen, fanns i princip bara två delat, och massa olika hissbett, både pessoa och gag.

KL

Jag var på Ullared för första gången i lördags, gick igenom hästavdelningen rätt snabbt och fick med mig arnika, pälsglans, helskodda ridbyxor (som jag för vörigt inte testade, testade dom idag så sitter dom inte skönt alls), orange ridstrumpor. Fanns dåligt med grejer i mina färger dvs orange, hittade senskydd i orange men de såg så förbannat stora ut och det fanns bara ett par kvar :( Träns i samma färg som min sadel är fanns tyvärr inte heller .. besviken var ordet :(

De har repgrimmor och ledrep, men jag tycker att kvalitén är urusel. Det finns en Westernbutik ca en mil från Ullared, det är kanske bättre att åka in där? Googla på western Svartrå så kommer den upp. Sierra Western heter den.

*kl*

Vi spontanbestämde igår att vi nog ska åka dit på lördag, har bara 10 mil och det är mest för att vi ville åka på någon form av utflykt. Ska väl mest bunkra upp med lite förbrukningsvaror som jag vet att de brukar ha och som brukar vara riktigt billiga. Till stallet behövs egentligen främst schampo, pälsglans och sånt. Så det är lika bra att de inte har något som är särskilt fint inne just nu :angel:

Imorgon bär det av mot Gekås, det som blir mest aktuellt är ridkläder.
Då jag inte äger någon häst för tillfället, men självklart kommer det och spanas mycket på utrustning! ;)
Ska försöka hitta mig ett par bekväma helskodda ridbyxor samt ridstrumpor, termoridbyxor inför kommande säsong hoppas jag på att finna!

Jag är imponerad över att du kan se hur tight den är på en bild ;).

Om jag kommer använda den så är det bara in och ut från hage, så det lär hon inte lida av isf.

Det ser ju mest ut som att nackremmen är för kort :) jag hade en grimma som var så och då tog jag och klippte av den undre/inre av det dubbla bandet fem-tio cm från änden... om du nu fattar hur jag menar :P sprättade upp sömmen och så vek jag ner det så det bara var ett enkelt nylonband genom spännet. Då blir nackremmen lite längre :)

Nackremmen räcker, jag fick lätt plats med en näve där. Det är runt nosen den blir för tight isf. Har bara provat den en gång när jag tog kortet. Har tänkt att ev använda den längre fram till sommaren in och ut från hage bara så sy om den för det verkar bra omständigt. men tack för tipset :)

Bara två dagar kvar tills jag åker ner nu! Längtat sedan vi bokade resan i början på Februari:banana:

Sådär nu har man vart där! Rätt mycket folk, lite dåligt utbud på hästavdelningen men hittade ju det jag behövde så :grin:

Grimma med fleecefoder ( blev inte med på bild )
Man & Svansspray från K9
Hästgodis
Burk med gummisnoddar
Flugspray
Repgrimma
Transportskydd ( enkla svarta åt marodören :devil:
Ofodrat regntäcke åt Kroven :p
Slickgodis

005_zps5086f276.jpg

004_zps72badb31.jpg

003_zps9db7de78.jpg

Ni som handlat ofodrade regntäcken med hel eller halvhals på gekås vad tyckte ni om dom? Lägg gärna upp bilder

Jag köpte ett svart med helhals i augusti-12 och det är fortfarande lika superbra som när jag köpte det :love:

Kompisen köpte ett lila regntäcke utan hals och det läckte som ett såll redan första gången det användes :mad:

I höst planerar jag att åka typ Sep.. när alla semestergalna har lämnat Ullared=)

Ska handla massor..
Söker en hel del följande skall de kollas efter

Ridtröjjor
ridJackor
ridVästar
ridstrumpor
Ridstövlar
Träns
täcken
Benskydd
Lindor
Schabrak
Brösta
pälsglans schampo osv
Sedan blir de lite icke hästrelaterat med såklart=)

Vi har bara regntäcken från ullared till våra hästar. De är för de mesta riktigt bra, men man får kolla noga när man handlar. Mäta - det är sällan storleken stämmer, kolla så alla spännen är ok. osv.
Köpte ett skitsnyggt grönt där i vintras som är jättebra - förutom en sak! Det finns inget kardborre i fram med bogspännena, så täcket delar/skrynklar ihop sig framtill hela tiden. Har lagt undan det i väntan på att jag ska sy på lite kardborre själv. Alla täcken utom ett har hållit för alla regnoväder de utsatts för. Det som inte gjorde det var ett "summer rain"-täcke som stallägaren tog fel på. Det var meningen att jag skulle ha det på hästen vid tävling osv, inte i hagen en hel dag.

*kl*

Blir en tripp till Gekås på lördag! Ni som varit där nyligen, hur ser det ut med ridkläder? Behöver pikétröjor, helskodda ridbyxor och skor/stövlar.

Och hur är utbudet på täckesfronten? Behöver 50-, 100- och 150grams täcken.

Något annat som man inte får missa där? Vilka är era bästa tips/fynd?

Själv köper jag alltid flera flaskor med Hyaluronsyra. En enda flaska betalar bensinkostnaden mot att jag skulle köpt den här hemma. :)

De har 3 liters dunk med Hyaluronsyra för 729 kr :D
Jag fyller över till doseringsflaskan.

Senast ändrad:

Fanns mycket tröjor vad jag såg när jag var sist!
Har ett vanligt regn täcke från ullared sedan 2 år tillbaka är super nöjd med det :) Bytt ett snabbspänne bara då ponnyn hade sönder det :p

Den har jag helt missat! Vilket supertips! Det tackar vi för :bow:

Ingen som har fler? :angel:

Eller kanske saker från de andra avdelningarna som även funkar super i stallet? Köper alltid deras microfibertrasor (små fyrkantiga saker i olika färger) o dem i kombination med varmt vatten är oslagbart att rengöra med, både hemma o i stallet o så kan man dra ner på rengöringsmedlet o bara använda det ibland. :D

Mina täcken från Gekås är de som håller allra bäst. Bra passform till ponnykraken också. Har impregnerat ett förra året, då hade det hållt tre säsinger.

Hur ser det ut på fodertillskott? Finns det typ Selo-E, Moody mare eller andra örttillskott?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka