Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Vet ej hur täckessortimentet ser ut just nu. men rent allmänt om täckena så kan jag säg atat jag senaste 5-10åren bara köpt täcke där. har hästar i "flock", o endel busiga unghäst som slitit i dem.. i vintras fick jag kassera först atäcket.. tro rjag köpte det precis när gegkås började sälja hästgrejer för nästan 10 år sen (elle rnär dte var) har haft täcket sjukt länge, det har anv'änts till olik ahästar, o varje vinter) ksulle iof säkert gå laga nu men näe. 199:- eller vad jag gav för det o håller i nästan 10 år. tycker jag är bra betyg. inga andra därifrån har gått sönder alls än.

angående passform och så så anser jag att man int ekan säga om täcken/schabrak etc har bra elelr dålig påassform, allt är ju individuellt beroend epå vilken häst det ska sitta på. passar jag i crocker-jeans men inte levis så kan jag ju inte säga till alla att levis har dålig passform o är skit... *exempel*.
min spanjor med bred nacke/halsansättning liksom ponny med bred, + maffigt halvblod, passar superbra i de täckerna! (oftats breda halsar på) däremot satt de inte så bra på lilla spinkiga fullblodsunghästen... (så hon fick ta över bucastäcket jag fått till spanjoren för det gick inte knäppa på honom, men gick på den lilla tjejen- men gick sönder första dagen :cautious:)

däremot bör man väl ta med måttband o mäta täckena, för storlekarna stämmer inte alltid.

Kl

Någon som vet om de har ridkläder, främst byxor och ridhjälmar till småbarn? Ridbyxor i 98 eller 104....

Imorgon landar jag i Ullared och Ge-kås tillsammans med min man:) Vi ska bo på Hotellet och shoppa i några dagar. Blir spännande att se deras utbud den här gången!!!

Mvh anaby:)

Någon som varit på ullared nyligen o vet om eksemtäcken finns hemma, o pris på dom?

Vi har varit där idag. Det såg ut att finnas en del eksemtäcken+luvor. Tyvärr kollade jag inte på priserna.

KL
Jag och mamma handlade inte jättemycket men i alla fall lite.

Ridbyxor i softshell 299 .-
Hink med lock 7,95.-
Flugluva elastisk 59,95 .-
Flugluva med hål för luggen 49,95 .- st
Flugpannband 19,95 .-
Repgrimma 19,95 .-
Hackamore 149 .-
Borste till manen 19,95 .-

Sen handlade vi även lite som inte kom med på bild:
Läder olja 2,5 liter 89,95 .-
Saltsten 39,95 .-
Mineraler Grön 8 kilo 179 .-

Mamma handlade dessutom några bot-saker till sig själv.

Är det någon som vet om det finns Jodphurs ridbyxor? Jag ska till Gekås på Torsdag eller Lördag :)

Det fanns två olika modeller när vi var där. En beige/brun och en som var svart/mörkblå. Sen fanns det den modellen jag köpte i softshell.

Mamma var på Ullared igår och i förrgår med en vänninan och jag skickade självklart med en liten inköpslista trots att jag själv ska dit i September - men den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge :D

Så här är det hon köpte med åt mig - jag är väldigt nöjd.

dsc_0001_51e7b2dce087c31f67049727.jpg

- Två pikéer, typ 70-90:- st. vet inte exakt ;)
- Flugmedel, 89:-
- Remontträns med vita dekorsömmar :D 199:-
- Flugridtäcke, 99:-

*KL*

Ska dit nästa vecka! Längtar som bara den! Har blivit minst ett besök om året så länge jag kan minnas, det är tradition och det är UNDERBART! <3
Ska försöka hitta lite snygga fleecelindor, ett träns av "hunter"-modell, ridbyxor, snygga pikétröjor, ridstövlar och kanske lite annat smått och gott som kan behövas. Min sambo kommer bli tokig när jag släpar hem en massa saker till en häst som inte är min egen.. men vem kan låta bli när det är så kul att handla hästprylar! <3 :D

*kl*

Åhh, ska dit i övermorgon :D Ska köpa ridbyxor bland annat. Om de har inne något 450 grams vintertäcke så blir jag dunderglad men det är nog lite för mycket begärt i juli... Bilder utlovas hur som helst!

Jag med! Plus ytterligare en-två dagar, mycket shopping kommer det bli.:D Dock har jag inget behov av hästprylar för egen del, men det kanske blir ett besök på hästavdelningen ändå om mina syskon lägger in någon beställning.;)

Ni som ska dit, kan ni inte kika på om det finns nån vettig hundsäng för större hund som inte är typ BIA-bädd? Förvisso ingen hästsak, men Buke brukar ju vara hjälpsamma:)

Men då måste vi ju försöka träffas irl :D

Det vore kul! Jag PM:ar dig.:)

Ni som ska dit, kan ni inte kika på om det finns nån vettig hundsäng för större hund som inte är typ BIA-bädd? Förvisso ingen hästsak, men Buke brukar ju vara hjälpsamma:)

Jag ska försöka komma ihåg det, ska till kattavdelningen som jag antar ligger bredvid så det borde ringa en klocka i bakhuvudet när jag är där!:D

*kl*

Idag var jag där! Blev inte så imponerad av hästavdelningen den här gången tyvärr, men mest för att de inte hade det jag ville ha. Fick med mig följande hem:

Brunrutigt ulltäcke, jättefint, 145 kr
Mörkblått vintertäcke, 300 gr, 299 kr
Magnesiumtillskott, 2 x 750 gr, 49 kr/styck
Sporrar, dressyrmodell 25 mm, 25 kr
Dressyrspö, basic svart 120 cm, 25 kr
Stövelstrumpor i lite tunnare material, Catago, 69 kr tror jag?

Köpte med andra ord inte så mycket, men det jag köpte var jättebilligt! Kul!

Det jag ville ha men inte hittade var ett par ridbyxor, hittade inte ett enda par som jag tyckte var fina. Färgerna var fula (ville ha en annan färg än svart) och många var trista i materialet. De enda som var trevliga visade sig vara jodphursridbyxor. Klämde på en snygg, svart dunväst i lite glansigt material med gulddetaljer från Mountain Horse men den minsta storleken var tokstor för mig med strl 36. Hatar när de har såna storlekar, S/M och L/XL, bättre med 36, 38, 40 etc.

Var egentligen på jakt efter ett vintertäcke på 400-450 gr men det fanns inte. 300 gr blir dock perfekt när jag kan lägga ulltäcket under om det blir riktigt svinkallt. Har ett 200 gr täcke i samma modell sedan tidigare och vet att det sitter skapligt på min häst. Priset var ju suveränt. Säg till om ni vill ha bilder!

De har lite konstig spridning på grejerna ibland tycker jag. De hade mängder med bett, jättemånga typer av mineraler, massor av boots... men inga sporremmar. Hm.

Jag har köpt mina sporremar där och de är kanon! Bra läderkvalitet och lite bling på som fortfarande sitter kvar trots 2-3 år på nacken. Köpte ett par likadana förra resan dit :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka