Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

KL

Igår hade de ridbyxor med gummiknäskoningen. :)

Tror det var jacson, köpte ett par men gud vad konstigt de satt. Hööga i midjan och trånga i midjan och stora i benen. Skulle ju promt ha ett par också, så fick ta en storlek större än normalt. Min normala storlek var fortfarande stora i benen, medan midjan blev tråång! :o
Kanske är jag konstigt bygd också jag vet inte.
Men ska bli kul och se hur de är att rida med!

De hade även regn- och vintertäcken av olika slag, men kollade inte särkilt noga, de har alldeles för låga denier för att klara sej i våran hage, och amigos täcke fanns bara i alla storlekar utom till min 135häst.

Köpte de fejkade animo ridbyxorna och vad sköna de är! Nu ska vi se hur de är och rida i :)

Håller med dig om ridbyxorna, de jag provade gick inte för fem öre att få ihop i midjan samtidigt som hängde löst runt vaderna! :o Blev inga med hem, tyvärr!

Fick med lite smått och gott, ett ulltäcke (149:-) blev det till stora pållen, fanns inga till lillen :( (115cm) Mest nöjd med ett flugridtäcke med hals (99:-), rakt syntetbett med fasta ringar till lillen (129:-?) och så magicbrush-kopior som var löjligt billiga (7-8:-) :laugh:

ok, men hoppas att det finns så jag får prova iaf. Men då ska jag inte ha för höga förväntningar på de ridbyxorna iaf.

*kl.

Någon som vet om de har några snygga shortchaps/stövelskaft (enkla och höga, eller ja, hög 'båge' på utsidan ;)), eller vet något öht. utbudet på detta?

Bilder skulle uppskattas, ifall det är någon som köpt dylikt därifrån? :D

Åh, ska nog också så till på de :) Kan inte du (eller nån annan som köpt dessa) lägga upp bild med dem på? Nyfiken på passformen..:D

Det fanns mycket sånt den 25/7 när jag var där. Kolla på de men fastnade inte för någon så blev inga för min del.

En bild på flugridtäcket, som också har hals (avtagbar).. Tyvärr blev halsen alldeles för liten när pålle har stubbman ;)

20130731-233242.jpg

Köpte också ett sådant i söndags. :D

Använde det iförrgår efter åskvädret när det var massor med flugor och bromsar=panikruskningar men med ridflugtäcket ruskade han sej bara 2 ggr precis i början, berodde nog mest på känslan då täcket gick ner rejält över rumpan och killade honom på låren när han rörde sej. Efter det så hade han öronen spetsade hela ridturen :D
Så jag och min häst är supernöjda med ridtäcket :love:

Praefatio, hur går det med bild på ulltäcket? Sjukt nyfiken på att se det!! :D

KL

Jag och sambon kom på att vi åker till Gekås en runda i morgon. Så någon som vill att jag kikar efter något speciellt?

Tänkte nog inte köpa nåt speciellt, mest förbrukningsvaror som liniment, linfröolja osv.

Vi ska oxå dit imorgon :)
Håller tummarna för de där ridbyxorna med gummiskoning :)
Annars fortsätter min eviga jakt på en GRÖN grimma! Hur svårt kan det va liksom? Jag är tydligen totalt omodern som vill ha en grön :p.

Du får gärna spana in om de har kvar ridbyxorna med gummiskoning på knäna och ge ett utlåtande om dessa...;)

Och även spana in utbudet på shortchaps och ta en bild om du orkar?:angel: Är ute efter ett par bruna, höga :) Samt kika om de har pärlpannband..:D

Blev visst en hel lista...:p

Halvt kl,

Varför är alla så hypade kring de gummiskodda ridbyxorna? Jag såg dem och tyckte de var skitfula... :p

För de är (ser iaf ut att kunna vara) snygga och kostar en bråkdel av vad originalet gör...;)

Med bruna höga shortchaps, menar du att de ska ha båge? Eller hela chaps som täcker hela benet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka