Gelpad direkt på hästryggen??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lavircona02
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 411
L

Lavircona02

Hittade en Action Gelpad ruskigt billigt och kunde naturligtvis inte motstå den :crazy: Tänkte att den kan vara bra till unghästen som har lite känslig rygg.

Ett litet förtydligande först; pratar alltså om en "riktig" tunn gelpad som går att dra upp i sadelns kanal på samma sätt som schabrak/vojlock så den inte trycker på ryggrad eller manke.

Funderar över om det egentligen är så bra att lägga paden direkt på ryggen - det blir ju väldigt tätt. Eller har den inte samma inverkan om man lägger den mellan sadel o schabrak??
Hur använder ni er pad? :confused:

/Anna - som ständigt intalar sig själv att hon har behov av en massa nya hästprylar :o

Sv: Gelpad direkt på hästryggen??

Gelpadden ska du lägga mellan schabrak och sadel. Aktionpaddarna brukar ha ett bomullsöverdrag som medföljer, annars kan man köpa ett till. Lättare att hålla den ren

Tack! Hoppades på detta svar... :)

En ridsportbutik i Jönköping sålde ut några stycken pga att det blivit lite luftbubblor under plasten (end "skönhetsfel"). Fick den sista :) och betalade bara 300 kr för den!!! Något bomullsöverdrag fick jag dock inte med men det går ju att köpa till.

hihi, jag fick min gelpad för 81 kr jag.. beg, men knappt använd.. :) DET är billigt..

Fick du en Actionpadd för det kan du skratta dig lycklig! ;)

Lägger du den direkt mot hästens rygg blir det inte särskilt mysigt där när hästen svettas eftersom den inte absorberar.
Vet att jag köpte min action för hiskeligt mycket pengar när de var nya :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Ni som har sådana, vart lägger ni dem? Mellan sadel och vojlock/schabrak eller direkt mot hästens rygg? Jag har sett båda varianterna...
Svar
10
· Visningar
3 226
Senast: Tjockisina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka