Genomskinlig tischa

Har köpt flera vita T-shirtar nu och alla är ju genomskinliga!! Har vit bh under och den syns, tydligt. Jag går helst utan bh, men går jag utan bh så ser man tydligt hur mina bröstvårtor ser ut (alltså inte bara att helljusen är på utan man kan se allt i detalj, så genomskinliga är de). Är vita T-shirtar så numera? En är från Busnel, en från Tommy Hilfiger och en från Boss. Alla kostar över 500 st så jag hade väntat mig mer faktiskt.

Har jag fått måndagsexemplar (inte så troligt med alla 3) eller är vita T-shirtar såhär? Har 4-5 identiska vita från Gina men de är inte lika genomskinliga och de kostade 99kr st.

Eller ska jag inte ha vit bh under? Funkar beige bättre? Rosa funkade inte :idea:

Jag har vit t-shirt från kappahl och har svart bh under. Syns inte :)
 
(...sen passar jag på att påpeka att färgen är beige. Inte "nude" eller "hudfärgad". Finns trots allt hud som inte är beige/ljus.) :)

Jo, men säger någon att de köpt en hudfärgad bh förutsätter jag att den är samma färg som deras hud, oavsett om det är mörkbrun, beige eller nåt annat.

Tipsar man någon att köpa en beige bh för att den inte ska synas, förutsätter man ju att den personen är vit, det kan bli rätt tokigt.
 
Jo, men säger någon att de köpt en hudfärgad bh förutsätter jag att den är samma färg som deras hud, oavsett om det är mörkbrun, beige eller nåt annat.

Tipsar man någon att köpa en beige bh för att den inte ska synas, förutsätter man ju att den personen är vit, det kan bli rätt tokigt.

Det är ju precis tokigheten med att använda termen "hudfärgad" när det handlar om beige färg som jag pekar ut. Inget annat. Orkar faktiskt inte förklara en gång till.
 
Det är ju precis tokigheten med att använda termen "hudfärgad" när det handlar om beige färg som jag pekar ut. Inget annat. Orkar faktiskt inte förklara en gång till.
Fast du antar ju att det är beige som menas, när det mycket väl kan vara andra färger. Det var inte på något sätt uppenbart att någon menade just beige bh, men lik förbannat skulle du in och läxa upp.
 
Fast du antar ju att det är beige som menas, när det mycket väl kan vara andra färger. Det var inte på något sätt uppenbart att någon menade just beige bh, men lik förbannat skulle du in och läxa upp.

Det är vithetsnormen som antar att det är beige som menas när man talar om hudfärgade BH:ar. Du säger svart om svart, brunt om brunt, varför då inte säga beige om beige istället för hudfärgad? Om du googlar "hudfärgad BH", tror du på riktigt att du får upp bh:ar i en rad olika bruna färger? Nej. Du får upp beiga bh:ar. Eftersom du är så satans otrevlig så sätter jag punkt här.
 
För vitt på rött blir rosa, vilket smälter in mot den vita t-shirten.
:idea:
Så det blir en fråga om balans då. Lite genomskinligt så funkar det för det blir en tillräckligt svag rosa. Men för mycket genomskinligt och en kraftig mörkröd färg lär bli "bara" ljusrött som då kan synas, antar jag. Inte så att rött generellt aldrig syns.
 
Provade rött under vitt idag, det funkade bättre än väntat men jag var ändå inte helt bekväm. Dock är det en väldigt klarröd bh och ett ganska gammalt linne, vilket säkert påverkar lite. Måste hitta nya bra vita linnen någonstans!
 

Liknande trådar

Äldre Ja, ni ser rubriken :D Jag testade en hudfärgad slät bh med bygel idag under en vit t-shirt (varför är dom så genomskinliga!!) och det...
2
Svar
34
· Visningar
6 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp