Genomskinlig tischa

Jag har alltid trott att nude och hudfärgad är samma sak, alltså beige-aktigt. Är man mörkare i huden är såklart inte nude särskilt lik ens riktiga hudfärg.

+ @FrauleinLeo ska köpa en beige bh imorgon och testa, har ingen beige som passar längre nu när jag opererat mig. Värt ett försök iaf.

Som @Sleepan skrev brukar rött också funka ypperligt! :)
 
Hudfärgad är ju rätt benämning då man ska ha en bh som är nära ens egen hudfärg. Genom att säga beige så antar du ju direkt att det är en vit person det handlar om.

De BH:ar som anges som "hudfärgade" är beiga. Färgtermen "hudfärgad" menas alltså med beige färg, inte svart eller brun eller dylikt. Det heter svart och brun. Alltså bör man också säga beige istället för att kalla beiga produkter för hudfärgade. Se t ex diskussionen om "hudfärgade" plåster som var för några år sedan. Det var bara en notis då jag tycker att ett inkluderande språkbruk är viktigt, så jag lämnar den notisen därhän. Finns mycket att läsa om man är intresserad. :)
 
Jag har beige eller ljusrosa bh under vita tröjor om de är lite genomskinliga.

Men ibland skulle jag vilja ha blommigt som syns. Får man det? :D
Här är det inte lite genomskinligt, det är typ helt transparent. Har nog aldrig sett så tunna tischor innan..

@pepp @Sleepan
Rött alltså? Borde inte det lysa igenom jättemycket?
 
Här är det inte lite genomskinligt, det är typ helt transparent. Har nog aldrig sett så tunna tischor innan..

@pepp @Sleepan
Rött alltså? Borde inte det lysa igenom jättemycket?

Jag hade returnerat de istället. Med tanke på vilka märken de är; är du helt säker på att de är äkta, och att du inte fått piratkopierade? Med tanke på den tillsynes bedrövliga kvalitén....
 
Här är det inte lite genomskinligt, det är typ helt transparent. Har nog aldrig sett så tunna tischor innan..

@pepp @Sleepan
Rött alltså? Borde inte det lysa igenom jättemycket?

Jag tror inte jag provat själv pga äger ingen röd bh, men googlade lite innan eftersom jag hade för mig rött skulle vara bra - och det verkar stämma! :)
 
Men gud vad spännande det här med rött under vitt, det hade jag aldrig kommit på tanken att testa! Måste prova imorgon!

Och för övrigt lider jag med dig TS, jag har fått lämna tillbaka SÅ många snygga vita plagg för att de är helt genomskinliga. Sjukt störigt!!
 
Mina favorit-tshirts just nu kommer från Banana Republic! Jättefina, enkla men snygga och i underbar kvalitet. Definitivt inte genomskinliga men inte tjocka och stela heller.
 
Har köpt flera vita T-shirtar nu och alla är ju genomskinliga!! Har vit bh under och den syns, tydligt. Jag går helst utan bh, men går jag utan bh så ser man tydligt hur mina bröstvårtor ser ut (alltså inte bara att helljusen är på utan man kan se allt i detalj, så genomskinliga är de). Är vita T-shirtar så numera? En är från Busnel, en från Tommy Hilfiger och en från Boss. Alla kostar över 500 st så jag hade väntat mig mer faktiskt.

Har jag fått måndagsexemplar (inte så troligt med alla 3) eller är vita T-shirtar såhär? Har 4-5 identiska vita från Gina men de är inte lika genomskinliga och de kostade 99kr st.

Eller ska jag inte ha vit bh under? Funkar beige bättre? Rosa funkade inte :idea:


Det intressanta är att herrmodellerna inte är genomskinliga... :meh:
 
Har köpt flera vita T-shirtar nu och alla är ju genomskinliga!! Har vit bh under och den syns, tydligt. Jag går helst utan bh, men går jag utan bh så ser man tydligt hur mina bröstvårtor ser ut (alltså inte bara att helljusen är på utan man kan se allt i detalj, så genomskinliga är de). Är vita T-shirtar så numera? En är från Busnel, en från Tommy Hilfiger och en från Boss. Alla kostar över 500 st så jag hade väntat mig mer faktiskt.

Har jag fått måndagsexemplar (inte så troligt med alla 3) eller är vita T-shirtar såhär? Har 4-5 identiska vita från Gina men de är inte lika genomskinliga och de kostade 99kr st.

Eller ska jag inte ha vit bh under? Funkar beige bättre? Rosa funkade inte :idea:
Tycker märkligt nog att svart faktiskt fungerar bättre. (men inte tillräckligt för att jag ska vara bekväm i vit t-shirt).
 

Liknande trådar

Äldre Ja, ni ser rubriken :D Jag testade en hudfärgad slät bh med bygel idag under en vit t-shirt (varför är dom så genomskinliga!!) och det...
2
Svar
34
· Visningar
6 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp