Q

Quarter

Hej,
dvärg-getter, skulle villja veta allt som finns att veta om dessa små varelser. Foderstat, hur dom tål kyla, m.m. ja allt.
Det vore super om jag fick kontakt med någon som kan mycket om getter eller till och med har några.
Jag är super nyfiken.
Tack :bow:
 
Jag har två dvärggetter, två flickor, och det är jättemysiga så djur :love: Nu bor jag väldigt bra, för jag kan ha dem lösa och de går ingenstans. Är jag hemma följer de efter mig hela tiden och är jag borta umgås de med hästarna.
 
Jag har två stycken.

De fungerar på gården som busk och slyröjare. Mina två får hö, gröpa (En foderblandning), vitaminer och mineraler och givetvis vatten. Mängden foder varierar då i alla fall mina getter har väldigt lätt att lägga på sig massor med hull och varierar även i samband med årstider.
De får även grenar att gnaga på vintertid. De får även ibland grönsaker och annat gott ibland.

Mina är inne vintertid mest men har valfrihet att kunna gå ut om de känner för det. Sommartid är de ute dygnet runt men har regn och vindskydd. Ska tilläggas att jag tror inte jag mött en enda get som gillar regn!

När det gäller hagar och getter om man nu inte vill ha dom lösa så är det svåra djur att stänga inne. Gräset är ju alltid grönare på andra sidan staketet ;)

I alla fall har jag elfårstängsel till mina och det fungerar ypperligt för mina men sämre för andra.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nya hästen fick med sig nått tillskott för magen, men inte i originalförpackning. Nån som har nå hum om vad det kan va? Doseringen va...
Svar
11
· Visningar
1 062
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 213
Senast: Lutten
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 218
Senast: LiviaFilippa
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 154
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp