GG remontnosgrimma -kvalité?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -moa-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 4 323
M

-moa-

Någon som har kännt på en GG remontnosgrimma?

Den såg ganksa ok ut men är dom tex. stenhårda?
Eller dålig kvalité läder? (har inga GG saker förutom ett pannband)

Sv: GG remontnosgrimma -kvalité?

Är inget större fan av GG lädergrejor. Däremot blev jag väldigt överraskad över kvaliten på min Globus remontgrimma:) Billigare än GG och riktigt snygg design samt att läderkvaliten faktiskt är bra (för det priset!) Liknar Dyon i utförandet! Har en bild på nosgrimman så kan du se:)finns med mässing eller stålspännen och i fler färger!

P1010080-1-1.jpg

Den ser inte helt fel ut, även om jag inte gillar hus dom där grejerna som sitter mellan remmarna där nere ser ut (petig som jag är haha)
Dock är ju spännet där uppe perfekt för ett av mina träns :)

Får man fråga om du vet hur lång nosdelen är/ går att justera emellan? Och total omkrets på hela nosdelen?
Är ju så trist när dom inte passar :/

Eller nån som vet hur lång övre nosdel det är på andra remontnosgrimmor i storlek full? (speciellt GG eller Dýon)

man kan inte få allt;)

Den är väldigt reglerbar nertill tycker jag. Går att spänna in på båda sidorna framtill (finns tre hål att välja mellan och jag har på innersta!) sen har jag på hål nr 2 undertill. Dock är den lite kort på själva längden, men min pålle har ganska avlångt huvud också.

Annars har jag haft Jacson innan som också finns med liknande mässingspännen fast som inte är reglerbar ovanpå nosen. Stilren och lite mer rymlig än Globusen:) Kostar bara runt 160-180 kr om jag inte minns fel!

hehe misstänkte det ;)

Pris är inget hinder, jag vill bara ha en av bra kvalité (petig med läder), som passar bra, och helst någorlunda snygg.

Hade gärna haft Dyon men dom verkar ha lite kass passform och är ju så himlans hårda (iallafall dom som är nyare som har sånt där inlägg på överdelen. blä)

Kanske får köpa en Globus i "värsta" fall hihi så tack för tipset!

Håller med dig för jag ville inte heller ha en stenhård. Känns inte så schysst mot pållen. Men min från Globus är riktigt mjuk i stoppningen:) Annars har du ju Sabre eller Passier som båda är supermjuka och snygga:d

Jo har kikat på båda dom, vi får väl se vad det blir i slutändan (jag hatar att köpa nåt och sen märka nån vecka senare att nej...där var en som jag hellre hade haft. Så gillar att kolla allting verkligen haha)

jag har precis köpte ett träns från glenngordon och jag är helt sjukt imponerad av kvaliten. jag har aldrig haft något från dom men tränset känns verkligen välarbetat och dom har till skillnad från alla andra tillverkare av remontnosgrimmor gjort en kort nosdel. jag gillar:love:

Hmm du har itne lust att mäta den om du känner dig på jättensnällt humör ;)?
Övre nosdelen alltså, och gärna omkretsen också om du vill hehe.

Jag har nämligen flera träns, alla olika (svart/silver, svart/mässing och även tabacco/mässing, tabacco/silver) så jag tänkte köpa en "fin" till svart/silver (den får bli Farmland har jag bestämt för dom kunde måtta en för 200kr extra till honom och jag älskar Farmland kvalité) och sen får det bli en Globus ELLER GG till svart/mässing vardagstränset (som faktiskt är Farmland fast gammalt), och dom bruna har jag inte hittat nåt bra till än.

Jag hatar att mixa beslag haha. Jag borde varit smart och bara haft silver på allt men jag är träns-o-man så det gick ju inte, finns ju så många fina!

Jag har ett GG Ritz med remontnosgrimma. Mjukt och fint läder redan "från start". Dock uppfattar jag själva huvudlaget som något stort i storleken, medan nosgrimman är tämligen "normal".

GG gör sina produkter i två olika prisklasser där jag hört att de billigare är av sämre läderkvalité jämfört med de dyrare. De nosgrimmor man kan köpa separat och "Ritz-tränsen" är i den högre prisklassen.

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 670
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 107
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 561
Senast: Trassel12
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder... 2
Svar
20
· Visningar
2 102
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka