Gift vid första ögonkastet - USA

Bukefalos 30 år!

Em sa ju nåt om att det blivit problem efter att män sett hennes hem. Jag tyckte det var tramsigt men jag tror det är en del i vad som hänt med Ike. Hon är vacker och framgångsrik och han blir nojig att hon inte ska vilja vara med en sån som han.

Nu blev jag just irriterad på experten, den yngre av kvinnorna (som är den expert jag tycker sämst om). Hon tyckte Em blev skarp och undrade om hon var så mot Ike. Jag tyckte inte alls hon blev skarp.
Jag reagerade precis som du på konversationen mellan experten och Em! Tycker inte att hon var skarp där eller överhuvudtaget med Ike. Han verkar liksom tycka att man är aggressiv om man ställer frågor i en normal konversation Och gud förbjude att man skulle komma med en följdfråga, för då skulle han tjura och gnälla över att hans ursprungliga svar inte dög.

En annan sak som verkar ha bidragit till att han hamnade i ett tjurigt läge som han inte verkar vilja lämna är ju också festen de hade hemma. Han var ju liksom i ett defensivt läge redan innan det kom några gäster, eftersom att han tyckte att han blev ifrågasatt av en släkting till Em på bröllopet. Minsta fråga om hur relationen gick tog han som världens angrepp.

Han verkar liksom tycka att man är aggressiv om man ställer frågor i en normal konversation Och gud förbjude att man skulle komma med en följdfråga, för då skulle han tjura och gnälla över att hans ursprungliga svar inte dög.
Exakt! Tycker det där är sjukt obehagligt och känns manipulativt. Ett sätt ett styra och tysta henne.

Som t ex Ike beter sig framför kamerorna, hur beter sig dessa människor när det inte finns kameror? 😱 Eller de kanske bara skiter i att miljoner människor ser när de beter sig som as.

Jag såg för all del vad experten såg eller menade även om jag verkligen tycker att det är en rimlig nivå av rättframhet. Hon levlade liksom upp sin intensitet ett snäpp och var en gnutta ifrågasättande? Samtidigt tror jag att det är var Ike reagerar på, att han blir defensiv typ av att hon förväntar sig att han står för vem han är och inte är den enda som styr diskursen. En typisk snubbe som tycker allt ger honom anledning att agera ut sin ilska när och hur han vill? Och den där släktingen som ”ifrågasatte”, är inte det precis samma typ av grej att reagera på som att Emem är ”aggressiv” när hon försöker lära känna honom fast han sluter sig som en mussla vid minsta ”överträdelse” av hans extremt väl tilltagna gränser.

Är det extrem kravkänslighet? Menar inte att han har rätt att bete sig, bara undrar vad som driver det.

Är det extrem kravkänslighet? Menar inte att han har rätt att bete sig, bara undrar vad som driver det.
Kanske, eller bara ett sätt att styra och tysta? Påminner om en person jag känt, som alltid kom undan med att bete sig hur som helst för allt ifrågasättande hanterades med "jag orkar inte med alla frågor" (om typ EN fråga ställdes).

Kanske, eller bara ett sätt att styra och tysta? Påminner om en person jag känt, som alltid kom undan med att bete sig hur som helst för allt ifrågasättande hanterades med "jag orkar inte med alla frågor" (om typ EN fråga ställdes).
Iofs hänger det säkert ihop med "kravkänslighet".

Jo. Ur hans perspektiv är syftet säkert inte ”att styra och tysta”, han tror uppenbart att han ”är en schysst kille”? Eller spelar han bara? Jag gissar liksom att det är vanligare att schyssta killar är omedvetna om sina sunkbeteenden än att de aktivt odlar dem?

Ja, jag lutar nog också mot att kontrollbehov och kravkänslighet eller ovilja/oförmåga att se sig själv utifrån hänger ihop. Men kanske finns andra mekanismer också?

Säsong 18, som släpps på SVT just nu.

Tråden jag aldrig trodde att jag skulle starta 😂. Det finns ingen tråd va? Nån som kollar?
Neijjj men pga den här tråden har jag/vi börjat titta på säsong 17, efter att ha konstaterat att vi visst redan hade sett säsong 16 med någon slags hatkärlek som tydligen var lättglömd. Får återuppta medverkan i tråden när det är dags.

Jag förstår Allen endel för de känns som rakt från start har han fått höra hela tiden om att han inte är Madisons typ, att hon aldrig skulle kolla efter honom på stan mm
Han har ändå tagit de bra fast de ligger någon underliggande, skev värdering i utseendet? Eller så är de bara jag som får den känslan att hon tror sig bättre för att hon skulle, enligt någon norm se bättre ut än han?
Han börjar träna, anpassar sin klädsel mm

De är klart en har olika preferenser men kanske fanns lite mjukare sätt att säga till han att han inte är hennes typ?

Jag tycker han visade sig mogen nu i senaste avsnittet där han går in o ber om ursäkt o försöker kommunicera. Sen berättar att han tycker om henne.

Jag tycker hon är lite onödigt hård mot han iaf.

Nu har jag sett dagens avsnitt.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle tro om David och Madison men det har ju känts uppenbart att Madison inte gillar Allen och att det inte hjälper hur mycket han än försöker ändra på sig för hennes skull och visa sig både sårbar och följsam. Jag satt hela tiden efter det uppdagats och hoppades att Allen skulle hantera det värdigt och utan våld, men var inre riktigt säker pga hur han tex reagerade på hennes köra-full-kommentarer.

Men hörrni, var det inte JÄTTEKONSTIGT att David skulle berätta för Allen, inte Madison?

Jag är nog benägen att hålla med Allen; hon har haft så många tillfällen att backa och han har framställts i produktionen som han också varit tydlig med att han hela tiden upplevt henne "för bra för sig" och att hon kan lämna om hon inte är lika investerad som honom. Samtidigt är det kanske konstigt att han tagit henne på orden när hon så tydligt håller fysiskt och känslomässigt avstånd från honom?

Och alltså vad heter hon Davids fru, hon må ha haft en korrekt magkänsla men hon framställs också som så himla oförmögen att kommunicera, förklara var hennes låsning uppstod (för den fanns direkt, vad jag förstått, innan de ens träffat de andra utöver möhippa/svensexa, dvs innan David gymmat med någon annan?). Jag menar såklart inte att en fru kan bära skuld för en mans otrohet, men deras relation kändes ju helt körd exakt hela tiden, så jag blir liksom förvånad att hon tycker det är ett svek från David. Hon har ju aldrig varit tillgänglig eller faktiskt försökt leka efter programmets spelregler. Det är ju helt okej om man går i baklås och inte klarar ett koncept man i förväg tror att man ska klara, men det känns som hon inte heller ägt det?

KRÄKER på David. Hans fula 80-tals tofs, han klär sig som ett barn, ljuger konstant, bor i sina föräldrars fucking källare och verkar ändå tro att han är värsta kapet 🤮

Och alltså: Allen, han verkar så himla socialt kompetent. Det var något klipp från i torsdags tror jag där jag bara kände att "men faller hon inte ens lite för att han får alla att trivas så bra på festen?", men det blir ju lättare att förstå att det inte går in på pluskontot om han helt enkelt är fel individ och rätt individ också är där.

KRÄKER på David. Hans fula 80-tals tofs, han klär sig som ett barn, ljuger konstant, bor i sina föräldrars fucking källare och verkar ändå tro att han är värsta kapet 🤮

Och när de konfronterar honom att han ljög (för de såg vi ju alla) så kör han nått ”du fråga inte hur min dag varit när ja kom hem från jobbet”
Som INTE går att jämföra.
När någon påpekar de blir han arg o vill inte prata om de mer 🙃🙃🙃

Jisses!
Tycker dock att de andra (haha, bara två kvar) paren mötte dem som skitit i det blå skåpet bra, särskilt Juan och Karla som var tydliga med att de inte var okej med agerandet både i förhållande till de respektive men också i förhållande till övriga par eftersom vänskaper utvecklats vilket innebär att detta innehöll svek även mot dem. Att de förmedlade det i en vänlig ton och utan stort drama uppskattade jag (men kanske inte produktionen?).

Båda avsnittens samtal med experterna var....mycket. Synd, tyckte jag, att Emem valde att agera som hon gjorde, inte så snyggt. Och synd om Madison som såg David ur experternas perspektiv som den sliriga snubbe han åtminstone framställs som/är. Hon sa också att hon hade velat berätta för Allen. Betyder det att David agerade över hennes huvud eller var hon för feg för att göra vad hon kände vore rätt?

Hör gärna vad ni tycker!

Liknande trådar

• GVFÖ XL
  • Vilket ansvar ligger på föräldrar
  • Vi som vill träna men har svårt att få till det
  • Överreaktion? -samtalskontakt

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur