Bukefalos 30 år!

emma-vsm

Trådstartare
Nu har två avsnitt av Gift vid första ögonkastet XL släppts på SVT. Det är ett nytt format och kommer likna mer upplägget som vissa andra länder har. Deltagarna kommer bo tillsammans (egna lägenheter antar jag), ha gemensamma parmiddagar och löftescermonier. Som upplagt för drama tycker jag, och det känns mindre som seriös matchning och mer göra spännande tv. Hoppas jag har fel.

Har någon sett första avsnitten? Ska ni se?

Jag har så mycket att säga men behöver nog kräkas lite först efter att ha sett båda avsnitten :turd: Det kan hända att det här blir första säsongen någonsin som jag inte klarar av att titta på.

Nu har två avsnitt av Gift vid första ögonkastet XL släppts på SVT. Det är ett nytt format och kommer likna mer upplägget som vissa andra länder har. Deltagarna kommer bo tillsammans (egna lägenheter antar jag), ha gemensamma parmiddagar och löftescermonier. Som upplagt för drama tycker jag, och det känns mindre som seriös matchning och mer göra spännande tv. Hoppas jag har fel.

Jag har så mycket att säga men behöver nog kräkas lite först efter att ha sett båda avsnitten :turd: Det kan hända att det här blir första säsongen någonsin som jag inte klarar av att titta på.
Fast seriös matchning har väl aldrig varit poängen ändå? :D Ös på med dramat bara!
Jag gissar att jag inte kan se, men om jag kunde skulle jag nog.

Fast seriös matchning har väl aldrig varit poängen ändå? :D Ös på med dramat bara!
Jag gissar att jag inte kan se, men om jag kunde skulle jag nog.
Fast ändå liiiite seriöst väl? Det är ju en del par som håller ihop fortfarande 😊 Men visst, dramat är en stor del, de par som är för bra match kommer väl inte med pga tråkig underhållning 😁

Det har du rätt i, Urban verkar ju inte vara en reko kille direkt.
Jag vill inte döma för snabbt men ändå vill jag det. Han är ju oerhört läskig tycker jag. Han pratar om manlighet på ett väldigt oskönt sätt, tycker om att slåss på fritiden, pratar hela tiden om ”sin kvinna” istället för att säga sin frus namn, och hans fru ska nu inte få umgås med sin manliga vän. Jag tycker det är ansvarslöst av SVT att ha med en sån person (även om hans fru önskat sig en ”maskulin man” och gillar traditionella könsroller).

Jag vill inte döma för snabbt men ändå vill jag det. Han är ju oerhört läskig tycker jag. Han pratar om manlighet på ett väldigt oskönt sätt, tycker om att slåss på fritiden, pratar hela tiden om ”sin kvinna” istället för att säga sin frus namn, och hans fru ska nu inte få umgås med sin manliga vän. Jag tycker det är ansvarslöst av SVT att ha med en sån person (även om hans fru önskat sig en ”maskulin man” och gillar traditionella könsroller).
Såg aldrig andra avsnittet, men är inte förvånad över att han var sån, fick det intrycket av honom från början.

Fast ändå liiiite seriöst väl? Det är ju en del par som håller ihop fortfarande 😊 Men visst, dramat är en stor del, de par som är för bra match kommer väl inte med pga tråkig underhållning 😁
Det tror jag mest de tar som "tur i oturen" faktiskt. :D Folket som anmäler sig är ju också en viss typ av människa som "vill ha" det där dramat och synas på TV. Det är underhållning helt enkelt och mer drama drar fler tittare, så jag förstår varför de anammar den mer internationella stiilen.
Med det sagt är det säkert Extra pinsamt på svenska och jag skulle vilja titta! 😅

Det tror jag mest de tar som "tur i oturen" faktiskt. :D Folket som anmäler sig är ju också en viss typ av människa som "vill ha" det där dramat och synas på TV. Det är underhållning helt enkelt och mer drama drar fler tittare, så jag förstår varför de anammar den mer internationella stiilen.
Med det sagt är det säkert Extra pinsamt på svenska och jag skulle vilja titta! 😅
Jag hoppas du hittar nåt sätt! Behöver stöd genom det här!

• Haha
Reactions: Sel
Har också sett första två avsnitten och tycker att Urban är en vandrande röd flagga. Eller snarare minst tio meter rött tyg som svävar bakom honom. Obehagligt kontrollerande redan nu. Och ledsamt att se hur Olivia bara lägger sig platt direkt :(

Felix sång är visserligen skämskuddenivå, men han känns som en snäll och rolig kille ändå.
Edin lite för på, men det kan nog bli bra.
Gabriel och Sara känns lite ojämna i energi, men förhoppningsvis kan Gabriel blomma ut när nervositeten lagt sig mer.

Började titta på en säsong GVFÖ Australien som kör det konceptet. Drama vara bara förnamnet.

Jag hoppas du hittar nåt sätt! Behöver stöd genom det här!
Jag kommer definitivt kolla! Hade bara inte en dag för rörlig vild idag.

Låter inte så kul att de castat en röd flagga efter hur experterna peppade och gillade med den där snubben som blev arg och utåtagerande för att hans fru bar en ugnsform på fel sätt för ett par säsonger sedan.

Jag är nyfiken på om det är bättre experter eller om det ska fortsätta vara samma sorts ”för sakens skull”-coachning som antingen bara är plattityder eller handlar typ om coachens sexliv.

Jag ser fram emot vad som händer om de får mer tid på sig än fem veckor (får de det?). Det svenska formatet har tidigare varit extremt kort och som gjort för att motarbeta fördjupad relation (vilket jag iofs tycker dramat i tex Australien o usa också kan vara, men på andra sätt).

Jag funderar på det där med att döma för snabbt. Jag menar, om en man hade betett sig så på första dejten så skulle jag avråda från en andra. Han framstod som klart kontrollerade och svartsjuk när hennes killkompis kom på tal. Och HAN VET att män inte kan vara bara vänner med kvinnor. Tala för dig själv, för fan!

Urban känns absolut inte okej. Många småflaggor fram tills han sa det där om att hon inte får träffa sin killkompis... Då blev det ju bara världens största röda flagga, SPRING därifrån för sjutton! 🙁

Hans arbete med mäns utveckling... Undrar vad det är för något. Det kändes lite sektliknande när "alla hans män" var på bröllopsfesten och höjde honom till skyarna.

Yasmin känns besviken. Hon nämnde att det inte var vad hon hade föreställt sig och hon lät så förvånad över att hennes vänner tyckte att matchningen verkade bra. Det brukar inte bli så bra när någon så tidigt uttrycker att de väntat sig något helt annat.

Sara och Gabriel känns extreeemt olika i energinivå.

Julia och Edin känns som den bästa matchningen just nu, men väldigt mycket kan ju ändras.

@cili Håller med, var smärtsamt att se Olivias reaktion. Jag hoppas att hon (om hon inte själv ser det osunda) får hjälp av ”experterna” att förstå hur han redan nu begränsar och kontrollerar henne.

@manda Jag vet faktiskt inte hur länge experimentet är. Men det kanske är en längre period nu? Med det här konceptet brukar det väl vara iaf 8 veckor?
Ja, det blir intressant att se hur dom nya experterna är..

@Palermo Ja du har ju helt rätt. Det är okej att döma direkt. Irl skulle jag ju definitivt gjort som du. Jag blir också så provocerad av att han pratar för ALLA män.

@Skrottiskrott Den där mansgruppen (sekten) han pratar om känns bekant. Som att jag sett nån dokumentär eller så, men minns inte. Obehagligt var det iaf.

Jag tror ändå på Sara och Gabriel faktiskt. Om inte Gabriel måste avbryta pga rövhattsmän. Man såg ju nåt klipp där Sara var ledsen för att Gabriel behandlades illa. Jag tror att Gabriel är transman och att tvingas vara i grupp med en sån som Urban känns som upplagt för kränkningar och katastrof.

@cili Håller med, var smärtsamt att se Olivias reaktion. Jag hoppas att hon (om hon inte själv ser det osunda) får hjälp av ”experterna” att förstå hur han redan nu begränsar och kontrollerar henne.

@manda Jag vet faktiskt inte hur länge experimentet är. Men det kanske är en längre period nu? Med det här konceptet brukar det väl vara iaf 8 veckor?
Ja, det blir intressant att se hur dom nya experterna är..

@Palermo Ja du har ju helt rätt. Det är okej att döma direkt. Irl skulle jag ju definitivt gjort som du. Jag blir också så provocerad av att han pratar för ALLA män.

@Skrottiskrott Den där mansgruppen (sekten) han pratar om känns bekant. Som att jag sett nån dokumentär eller så, men minns inte. Obehagligt var det iaf.

Jag tror ändå på Sara och Gabriel faktiskt. Om inte Gabriel måste avbryta pga rövhattsmän. Man såg ju nåt klipp där Sara var ledsen för att Gabriel behandlades illa. Jag tror att Gabriel är transman och att tvingas vara i grupp med en sån som Urban känns som upplagt för kränkningar och katastrof.
Jag är rätt säker på att Gabriel är transman. Det borde ju teoretiskt passa Sara rätt bra, så sett. Jag hoppas att de bildar enad front mot könsrollskonservatismen så att alla diskussioner i det där gemensamma huset kommer att handla om det!

Tydligen är det en till av tjejerna som önskat sig en konservativ man, typ "protect and provide me".

Jag har sett de två första avsnitten och har även sett konceptet innan då jag såg GVFÖ Norge. Jag gillar det mindre konceptet mer, det är naturligare och mindre drama. Det är fokus på de enskilda paren och inte hur de hänger tillsammans med de andra.
Känns ju på castingen att de vill få till drama mer än att göra hållbara relationer. Urban ger ju en rysningar och min partner klarade inte av att lyssna på honom.

Liknande trådar

• GVFÖ Australien

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka