Gifta sig?

Sv: Gifta sig?

Jag känner lika, jag har liksom inte funderat på det. Ska vi nu göra det så vill jag ha det borgerligt och sen god middag. Fria nu Voltis, så gör jag det med. Sen kan vi balla ur och börja hänga på bröllopstorget, beställa ringar från USA och spendera en halv årslön på tyll och inbjudningskort. Deal?
 
Sv: Gifta sig?

Jag är på! Men då måste vi ha ett storband också! Och en chokladfontän annars är jag inte med! :D
 
Sv: Gifta sig?

*kl*

Nu är det en del år sen, men när jag väntade barn och dåvarande sambon och jag skulle bygga hus på hans fastighet (han stod på lånen men vi köpte gemensamt) sa bankmannen att endera ska ni gifta er eller skriva en h*lv*t*s massa papper, för att det ska bli bra...
Vi gifte oss, men är idag skilda, jag bor kvar på gården.
 
Sv: Gifta sig?

Ställer mig till skaran som förordar giftermål, speciellt med barn inblandade i frågan. Läst lite för mycket juridik för att tycka att någon annan lösning är riktigt bra.

När vi köpte hus gemensamt funderade jag smått på om vi skulle gifta oss för att ha det juridiska skyddet, men vi bestämde oss för att skriva testamente istället. Fick tummen ur idag faktiskt :o (tack vare liten påminnelse av att läsa tråden ;) ) Men skulle det bli barn inblandade blir det giftermål så snart vi bestämt oss för att behålla, absolut!

Faktum är att hade jag inte haft den romantiserade synen på bröllop och äktenskap som jag har hade jag nog redan gift mig. :p Då hade det blivit en tur till rådhuset när vi köpte hus för några månader sedan, men nu vill jag gärna ha det romantiska med frieri, mysigt bröllop med i alla fall lite folk inbjudna och någon trevlig bröllopsresa :o Så blir det inte akut får det vänta tills någon av oss känner att tiden är inne och går ned på knä (gärna han ;) )
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 592
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 270
Senast: Gunnar
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 360
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp