Bukefalos 28 år!

Giftigt med björk till kanin?

Ellenkantarell

Trådstartare
Har hört att knopparna på björkgrenarna är giftiga nu på våren för gnagare. Har jag fel? Brukar jämt ge kaninerna björk på sommaren, men då är ju bladen helt utslagna. Någon som har någon erfarenhet när jag vågar ge kaninerna björk igen? :crazy:
 
Sv: Giftigt med björk till kanin?

Det finns två olika sorters björkar. Den ena är "giftig" (bitter och oätlig) medan den andra funkar finfint att äta. Den bittra har som små blåsor/prickar på barken, framförallt på de nya grenarna.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 144
Senast: Castellini
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 299
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 627
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp