Bukefalos 28 år!

Gillar inte alkohol!

Sv: Gillar inte alkohol!

Jag tycker om alkohol, jag tycker om att bli full. Ibland så ofta som varje helg flera veckor i rad. Ibland tröttnar jag och dricker inte på några månader. Jag tar gärna en öl till maten om jag äter på restaurang, aldrig hemma dock.
 
Sv: Gillar inte alkohol!

Men hur känner ni för andra som är berusade?

Jag dricker gärna alkohol, tycker om både öl, vin och starksprit (svensk söt cider har jag svårt för dock), men berusade människor tycker jag är tröttsamma, oftast, är det folk jag inte känner, t ex på tunnelbanan, så tycker jag det är lite obehagligt, lätt att det blir bråk.

Även om jag relativt ofta är med på sammankomster där det dricks alkohol, så är det väldigt ovanligt att folk blir berusade, händer i princip aldrig. Så alkohol är inte lika med berusning för mig.
 
Sv: Gillar inte alkohol!

Jag har ett arbete som medför att jag ofta måste avstår från alkohol, men för mig är det inget problem. När jag är ledig, dricker jag dock gärna vin till maten.

Jag förundras över dem som på semestern måste dricka öl på tåget till flyget, och redan då börjar bli skräniga. Likaså saknar jag förståelse för dem som går omkring ute med en ölburk i handen, bara för att de ska på fest. Man dricker för att bli berusad. Redan att ta med fördrinken till matbordet, om man inte har hunnit dricka upp, tycker jag vittnar om dålig stil och ett märkligt förhållande till alkohol.

Man kan dricka ganska mycket, innan man blir besvärande för omgivningen. Tyvärr förefaller det vara ett inlärt beteende att bli berusad, och jag tycker att berusade människor inte sällan är jobbiga. För att ställa det på sin spets är det den inlärda berusningen som är jobbig, inte att någon har druckit litet för mycket, och tämligen diskret vinglar iväg till en taxi hem.
 
Sv: Gillar inte alkohol!

...
För att ställa det på sin spets är det den inlärda berusningen som är jobbig, inte att någon har druckit litet för mycket, och tämligen diskret vinglar iväg till en taxi hem.

Ja, eller hur!! Jag har en vän som alltid påstått att han inte skulle göra något som berusad som han inte kan stå för nykter. För så dålig koll har man inte!

Det finns hos vissa väldigt konstiga uppfattningar om vad man kan komma undan med för att man varit full.

Själv hävdar jag in vino veritas.
 
Sv: Gillar inte alkohol!

Inte så att jag blir rädd men jag är varken förtjust i smaken eller effekten och tycker att det är rent barnsligt och omoget när vuxna människor blir fulla.
 
Sv: Gillar inte alkohol!

kl

Jag gillar i sig inte alkohol. Jag gillar öl, men gillar inte att bli berusad alls. Det blir jag "tyvärr" lätt eftersom jag så sällan dricker. Jag tycker om öl så gissa hur glad jag blev när jag hittade en god alkoholfri öl!:) Jag gillar whisky, eller nej det gör jag nog inte längre tror jag, men jag har druckit mig full på det 3 gånger i min ungdom och nu känner jag ett visst illamående bara jag tänker på det!

I likörväg är det baileys som gäller, men tja, jag hade gärna kunnat dricka mycket av det om man tagit bort alkoholen men behållit smaken! :p

Päroncider dricker jag några gånger om året, bara PÄRONcider duger, inget annat :d

Fulla människor, eller ens berusade människor, har jag svårt för. Min pappa var alkoholist och blev personligfhetförändrad när han drack så jag har svårt att se att fulla människor är mer öppna och ärliga om vad de tycker utan känner mer att de ljuger och snackar skit. Det är ju inte "de" som talar utan alkoholen. Han var våldsam när han var full och inte rolig alls, medan han var en snäll människa som nykter. Frågan är då, vilken av de två var hans riktiga jag.
Jag umgås som tur är inte med människor som är fulla, och berusade människor träffar jag nästan aldrig på heller. Vi dricker inte riktigt i min familj längre, vi har kanske fått vår dos av att vara passiva drickare pga pappa :D
 
Sv: Gillar inte alkohol!

I agree, min hjärna kommer på en massa roliga upptåg på fyllan jag inte får som nykter.
Det betyder inte att mitt liv som bykter är tåkigt men en fest blir inte densamma utan alkohol.
Och tja, jag fattar inte varför man går på fest eller ska hänga på de som dricker om man ska stå som en torris bredvid och dra ned stämningen. ;)
 
Sv: Gillar inte alkohol!

....
Fulla människor, eller ens berusade människor, har jag svårt för. Min pappa var alkoholist och blev personligfhetförändrad när han drack så jag har svårt att se att fulla människor är mer öppna och ärliga om vad de tycker utan känner mer att de ljuger och snackar skit. Det är ju inte "de" som talar utan alkoholen. Han var våldsam när han var full och inte rolig alls, medan han var en snäll människa som nykter. Frågan är då, vilken av de två var hans riktiga jag.
....

Riktigt så tror jag inte det är. Människor är inte antingen det ena eller det andra.

däremot är jag stupsäker på att alkoholen inte tar fram något som inte finns där förut.

De sidor berusade människor visar finns inom dem. Men i de flesta fall är folk civiliserade nog att hålla tillbaka när de är nyktra. Har man "dåligt ölsinne" ska man undvika att bli full eftersom de dåliga sidorna kommer fram då.
 
Sv: Gillar inte alkohol!

Tack för svar alla!
Jag gillar att vara berusad själv, men blir dålig dagen efter och det tar udden av det roliga så att säga. Jag tycker heller inte om alkohol, så då är det ju dumt att dricka det liksom.
Med jobbet menar jag inte att jag inte får dricka, utan att jag ser hur alkohol påverkar många av mina resenärer. Det som skrämmer mig där är att dom kan kliva på och vara hur trevliga som helst, men händer nått så vänder det och dom blir hotfulla.
 
Sv: Gillar inte alkohol!

I agree, min hjärna kommer på en massa roliga upptåg på fyllan jag inte får som nykter.
Det betyder inte att mitt liv som bykter är tåkigt men en fest blir inte densamma utan alkohol.
Och tja, jag fattar inte varför man går på fest eller ska hänga på de som dricker om man ska stå som en torris bredvid och dra ned stämningen. ;)

Varför skulle man dra ned stämmningen för att man är nykter?

Jag blir precis lika irriterad på dom som tycker att man är tråkig om man är nykter som dom som får dåndimpen och anser att man är ett fyllo om man dricker en öl på julafton eller tar en drink mitt i veckan...:banghead:
 
Sv: Gillar inte alkohol!

Jag älskar fulla människor som festar. Fulla människor som super hemma för att de mår dåligt är ju aldrig kul. Men fulla människor som har roligt är ju bland det roligaste som finns, även om man är nykter. Det är då folk säger vad de tycker, det är då de vågar vara sig själva och det är då de blir sådär extra roliga.

Själv tycker jag inte att jag är så annorlunda full som nykter. Jag är högljudd, skrattar mycket och är allmänt jobbig oavsett. ;) Men jag har betydligt roligare full än nykter. Livet känns liksom lite roligare...man får den där "go-känslan" som makatrontanten beskriver.

Ja :) exakt så :) Det blir snäppet roligare än annars :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 823
Senast: startpompe
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 409
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 531
Senast: Fibusen
·
Mat Jag ska i morgon i ett sällskap där var deltagare ska bjuda på en drink, trevligt. Problemet är att jag kan en drink, gin och tonic och...
Svar
19
· Visningar
1 368
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp