Givetvis en pågående vattenskada i badrummet.

Nej, det gjorde de inte. Det något förvånande beskedet från mäklaren blev istället att de helt drar tillbaka försäljningen på huset för att; "De inte bestämt om de vill sälja och för att de inte vet var de ska bo om de säljer." Mäklaren gjorde en facepalm kan jag säga och för oss känns det inte heller så himla roligt. Vi lägger ju ner en massa energi på att se det och läsa på om huset och dess brister och ta in offerter på nya badrum och sanering vind och diskutera inflyttningsdatum med säljarna, och sedan kommer de på att de nog inte vet om de vill sälja?:confused:

Men vad är det för fel på folk?
Skulle de bara kolla läget på marknaden eller?

möjligen kan jag tänka mig att de blev skitstressade över vattenskadan och inte vill att de ska behöva rådda med den om 5 år eller så när huset är sålt sedan länge
 
Det verkade iochförsig som om försäkringsbolaget tänkte ta skadan, det hade man fått svar på inom en vecka. Jag tror att det var allmänt rörigt efter skilsmässan och att kvinnan ärligt inte visste vart hon skulle ta vägen, om hon skulle hitta något nytt ställe att bo på, och när vi lade budet blev allt väldigt verkligt och de backade ur.
 
Hittade din gamla tråd Gabbi. Tråkigt att säljarna drog tillbaka köpet, men samtidigt skönt för er att slippa alla problemen en vattenskada kan medföra. Om man kollar på hur det gick för oss (visste inte ens om vattenskadan innan köpet) så gick allt åt helvete.
Vattenskadan var stor och omfattande och det hade även uppkommit äkta hussvamp.
Hoppas ni har hittat ert drömhus nu i alla fall :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp