Gjort bort sig?

_moa_

Trådstartare
Har era katter någon gång gjort bort sig rejält? Vill höra alla roliga historier.

En katt i stllet råkar alltid ut för allt! När hon var kattunge klättrade hon upp för en stege och kom inte ner, hon har också vart och gått på taket osv. Men igår tog alla pris.

Jag stod och gjorde hö till mina hästar, hade lagt hö påsarna i stallgången och ser att katterna leker i dom. Tänkte inte mer på dte (dum som jag är sacha var ju med). Kollar och pratar med mamma som mockar shettisboxen när jag helt plötsligt ser en av hö påsarna i 200km/h över stallgången och ut i skogen.
Jag springer efter med en ficklampa (självklart var det ju kolsvart ute) och ska hitta katten. Ingen katt. Just då visste jag inte vem av katterna det var och böjade att ropa till mig alla. Då komma faktiskt alla katter, men sacha avslöjade sig genom att hon var lerig ända upp till öronen... Hö påsen är fortfarande spårlöst försvunnen..

Min egna katt har faktiskt gjort bort sig en gång han också (fast han hade en anledning). En dag så springer han full fart över stallgången för hundarna kom ut. Upp på loftet var hans enda tanke. Jag hör bara helt plötsligt: pooff... Och tittar ut ur boxne. då sitter min katt på stallgången och ser lite förvånad ut. Han hade hoppat in i boxväggen i stället för att landa övanpå. Men han hade faktiskt varit akut hos vet tidigre i veckan pga en ögonskada och jag misstänker att han hade försämrad syn.

Så berätta nu era katters misstag :)

Sv: Gjort bort sig?

Haha!! Vilken rolig tråd!! :)

Pojkvännens katt Sigge gjorde en liten tavla en gång när han (pojkvännen) precis hade flyttat. Han hade ett soffbord från Ikea, sånd där i stål med en glasskiva. Typ ett galler under som man kan lägga tidningar på.

Pojken hade hunnit skruva ihop alla ståldelarna på bordet, men inte lagt på skivan än. Då kommer Sigge och hoppar upp på bordet... Men rasar då rakt ned på gallret under istället. Som tur var tog han sig upp och skadade sig inte. Sen skämdes han lite, verkade det som iaf!! *hehe*

Tyvärr såg jag inte detta själv, men jag kan tänka mig hur det såg ut!! ;)

ojoj.. han gör bort sig varje dag typ..

bäst var när han var liten och var tvungen att stå på en katong för att kunna hoppa upp på bordet..
men en dag satt han bredvid bordet och tog i allt vad han hade och kom upp själv (utan kartong) men han fick kravla lite för att få med bakbenen..=)
och då kommer kissen på den supersmarta idén..
- hmm om jag tar sats ifrån hallen och springer fort som faan och hoppar så borde jag komma upp på bordet lättare..
och kissen springer, hoppar och får upp framtassarna.. men baktassarna kom i full fart och slog i undersidan av bordet och kissen åkte i golvet.. (sen använde han kartongen)

men 1-2 dagar senare när jag stog i köket och berättade vad kissen gjort för Ejniz så gör katten OM DET..och åkte såklart i golvet igen..

han är inte så smart..

:rofl: Hihi... Jag akn nog också tänka mig hur det såg ut! En sån sak skulle Sacha också kunna göra.. Tur att hon är stall katt :angel:

:bump: Vem vet... Han kanske hade övat när ni inte var hemma och så ville han impa lite nu när du hade besök och allt :idea:

fast han lyckades ju inte..
han testar saker jämt.. och märker han att det inte går.. så gör han det en gång till för att kolla extra

Vår sista katt, Lillan, är en gammal hemlös hona. Detta är inte en historia från när hon gjort bort sig förvisso, men den är kul ändå.

Lillan kallar vi ofta för Köttjuven, då vi inte kan lämna någon mat utan uppsyn i köket. Snabbt som attan är hon där. Hon rotar i skåpen (öppnar luckorna själv) och letar i diskhon efter mat, trots att hon lärt sig att det alltid finns mat i en skål på golvet. Det är väl bara en gammal vana som hemlös att kolla allt.

En dag så märkte jag att Lillan ville komma in. Hon stod och jamade utanför altandörren. Jag öppnade och skulle precis till att släppa in henne när jag får syn på vad hon har i munnen... en kycklingklubba! :eek:

Nog för att katter gillar att jaga fåglar, men inte visste jag att de tog in kycklingklubbor... dessutom färdiglagade sådana!

Jag försökte ta ifrån henne den, för jag visste ju inte var den kom ifrån. Den kunde ju vara full av äckliga bakterier. Lillan spottade och fräste och gjorde allt för att försvara sitt byte...

Jag fick inte tag på den där klubban, men Lillan fick heller inte komma in med den. Än idag vet jag faktiskt inte var den kommer ifrån. Kanske var det från några sopor, eller så var hon faktiskt inne och snodde någons middagsmat... jag kunde aldrig med att fråga grannarna. :angel:

Min gjorde bort mig, själv var hon mycket nöjd.
Fia är en MYCKET social huskatt när hon är ute. Inne struntar hon i allt, men ute är hon nästan översocial.

Jag bodde ett kort tag nästan mitt i Örebro i ett hyreshus. Det var där jag började släppa Fia lös och hon skötte sig så bra så det fortsatte så. En kväll när jag skulle på krogen så smet hon ut och vägrade komma in. Det var sommar och varmt, så jag gick på krogen och Fia fick vara ute.
Väl hemma igen efter en kul kväll såg jag ett nummer på nummervisaren jag inte kände igen. Lyssnade av telesvar och det var pizzerian som låg bara 50 m från där jag bodde.
Dom hade en katt där inne som jag gärna fick hämta hem :o

3 v efter det flyttade jag. Fia älskar människor, hon skulle stortrivas mitt i Örebro, men tyvärr uppskattar inte alla människor hennes gosighet.

Min kisse brukade dricka ur kranen både i köket och badrummet och att sätta på kranen själv fungerar jättebra förutom att det skrämde skiten ut mig!!

Att hoppa upp på toalettstolen när man borstar tänderna är väldigt spännande med... men det är ju en fördel om locket ligger på toaletten när man hoppar upp oxå =S

Fräsa åt den läskiga vattenkanan med fryset vatten i gick oxå jättebra!!

Kan nog fortsätta bra längen men just nu kommer jag inte på någonting =)

Findus äger världen!
Alla människor älskar honom och tycker att han är vacker!
Han är fullt övertygad om detta.

Grannarna nr 1 hade lite bråttom iväg och glömde låsa dörren, dörren gled upp av ngn anledning och tydligen tyckte Findus att det vore lämpligt att hälsa på dom lite.
Några andra grannar såg att dörren var öppen, att nycklarna satt i och visste att dom hade åkt bort. Dom stängde dörren och låste!
Grannarna nr 1 kom hem 6 timmar senare och upptäckte en katt i hallen, han hade knappt tittat på dom.. satte näsan i vädret och gav deras hund en rak höger på nosen och gick saaakta ut därifrån.
Findus var inte alls glad..ingen hemma när HAN kom på besök, och dessutom blir han inlåst på kuppen.

I förrgår fick jag rusa ut och hämta in Findus, han satt mitt på vägen och vägrade låta ett par gå förbi med deras hundar.
Hundarna var galna och ville gärna jaga katt, Findus? - han behövde tvätta pälsen och hade inte alls bråttom därifrån. :crazy:

Kanske inte riktigt att göra bort sig... Men när jag badar i badkaret ska alltid katterna vara med. Min hankatt skall alltid slicka mig torr! Om jag doppar mig lite och blir blöt på axeln/armen, slickar han frenetiskt för att få mig torr. Evighetsjobb! Honkatten försöker dricka upp allt vatten i badkaret. Jag har alltid en skål vatten framme plus att det alltid rinner i handfatet där hon ofta dricker, så hon har defenitivt inte vätskebrist..

Haha.
Rolig tråd.
Min ena katt Fritz har en tendens att hamna i trubbel, för det första har han ingen som helst känsla för balans, han har tom ramlar ut genom fönstret på andra våningen, och en stilla vacker "catwalk" är det inte talan om! Han dunsar snarare fram. Jättesöt!
Dom gånger vi glömt att ta bort stegen från huset springar han naturligtvis ut där, sen jamar han som sjutton från taket, och vi fatta ju inte var han var! Vi hörde ju bara att han jamade utanför dörren, så ser vi honom tillsist, ett litet katthuvud som dyker ner från taket. Då var det bara upp för att hämta honom direkt :rofl:

Konstant :)

Sist svärmors lilla knähund, en szi tzu (stavning?) var här fick vi rädda henne ur hörnet som våra arga katter tvingat in henne i och hon är ändå ganska tuff för att vara så liten..

I förra veckan bestämmer chewie sig för att klättra i våra nya gardiner (uppsatta dagen innan, morr :devil: ) så att stång och allt lossnar och slår ner ALLT i fönstret...

Chosan missbedömer ofta avstånd och ramlar i backen sisådär tre ggr om dan..

När Chewie kom hem från veterinären tyckte Chosan att han förlorat sin rätt till kattoan och vaktade den så ivrigt att stackars chewie kissade på sig, fick hålla henne borta tills han luktade "rätt" igen..

Dom är så rara så :)

Min "lille" Cosmos älskar att leka i badkaret, i all synnerhet när duschdraperiet är lite fuktigt för att någon precis har duschat.
En dag tänkte jag ta mig ett bad, spolade vatten i badkaret och just som jag skulle klä av mig och hoppa i ringde telefonen (Varför gör den alltid det när man ska bada??) :confused:
Cosmos, som ju inte är världens smartaste katt direkt, han bara tror det, smet in i badrummet. Han hade antagligen hört vattnet spola, sett mig komma ut och tänkt WOW! dax för en lekstund igen.
For som ett jehu in genom dörren, i badkaret och kom upp i en fruktansvärd fart, genomblöt och skamsen.
Sedan låg han under soffan och tryckte och skämdes i flera timmar, stackaren, i synnerhet som om jag inte kunde låta bli att skratta lite åt honom, fast han var så blöt och ynklig.
Men efter den betan så mellanlandar han alltid på toastolen innan han vågar språnget i karet! Så HELT obildbar är han faktiskt inte! :bow:

Hehe, skitkul tråd!
Min ena katt litar blint på att jag/husse tar emot henne när hon vräker sig runt handlöst på rygg med alla tassar i vädret. Så här om dagen satt jag och tittade på tv när hon lade sig brevid i soffan ganska nära kanten. Hon rullade, som vanligt, över på rygg men dynan hade tagit slut och hon rullade helt enkelt ned på golvet. Som tur var med fötterna först. Jag hann precis få grepp mellan öronen när hon landade. Naturligtvis vart hon skitsur, tyckte säkert att det var mitt fel! Som tur är är hon lite senil så det tog bara 10 min innan hon kom upp i soffan och gjorde samma sak igen. Denna gång utan att trilla ur som tur va. Men hon såg så roligt paff ut när soffan bara försvann under henne...

Min före detta nipper-tippa till katt skulle alltid synas. När jag hämtade hästarna i hagen så hoppade hon upp och gick balansgång på kanten till badkaret. Så där malligt och jamande som bara en katt kan.

Helt plötsligt tappar hon fästet och trillar i vattnet och flyger fräsande upp som en kanonkula.....

Hon gick och blängde på badkaret i flera dagar.....

Vår katt Oskar har nyligen varit hos vetrinären och har en tratt på huvudet som han fastnar med överallt. Tex. på knapparna till stereon!

Annars ser han just nu ut som en trattkantarell, samma färg som en kantarell, nu med tratt! :D

Min lilla stallkompis Kappe gjorde en rolig sak idag..
Vi har halvdörrar i stallet, alltså under och överdel. Oftast är underdelen stängd medan överdelen är öppen. Idag skulle han gå med mig ner till stallet. Från sin höjd på marken såg han att underdelen var stängd, vad han dock INTE såg var att överdelen också var stängd. Sin vana trogen tog han en jätteskutt och tänkte hoppa in. Kattstackarn hoppade rätt in i dörren och studsade ut... Ni kan ju tänka hur det lät... :crazy:
Fast han tog det som den man han är, bara skakade på huvudet och gick.. :D

Men Sablar har du stulit min katt??? :eek:

Gjort bort sig vet jag inte, men vår Findus kom en jul insläpande med sitt senaste byte - en fläsksvål, med nät och allt :rofl:

Han var förstås mycket stolt över sin insats och blev hemskt förolämpad över reaktionerna :cry:

Våran katt brukar också rulla av soffan och landa i golvet med en duns. Det roligaste är att han ligger kvar där han landade precis som om det var meningen att han skulle hamna där... Detta händer minst en gång om dagen! Han är för go´...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka