Glad Påsk

Glad påsk.
Igår så bjöd pappa på sedvanlig ärtsoppa och pannkakor, hade inte fått plats någon mer runt vardagsrumsbordet (gick inte att sitta med breda armbågar).
Men nu är det avklarat och resten av påsken blir att njuta av extra ledighet i lung och ro.
 
@bumpo jag röjde massa på mina sociala medier för ett tag sedan. Får bara notiser och flöde i fb-appen från ett fåtal väldigt intressespecifika grupper eller utbildning jag följer. Insta lite mer fritt men inte mycket. Men alla appar (inkl webbläsaren) ligger också instorterade i mappar så jag går aldrig in i dem på slentrian. Messenger har jag enbart notifikationer från i princip stallkompis och partner. De var SÅ skönt, rekommenderas 🙏
 
Oj då får du vila rejält idag så du kommer ikapp dig själv för inte ska du må som en påse nötter. ❤️ Men visst är det skönt att bli utfodrad ibland?

Härligt att din katt också gillade maten. Mitt lilla odjur äter knappt nått mer än torrfoder (och det måste vara friskies annars så fnyser han åt det) och ibland svärfars rester.

Jag tror absolut att jag ska göra som du. Tack för knuffen i rätt riktning ❤️
Ja, så himla fint att bli utfodrad och ompysslad!

Tur att han har en hyfsat ekonomisk torrfodersmak om han nu ska vara selektiv! Cleo är också rätt noggrann med vad hon äter så det var inte självklart att lax och äggröra skulle uppskattas. :p
 
Och Glad Påsk såklart tråden! 🐓🐣 Min påsk började i onsdags morse med 1.5 h sömn efter sista nattpasset 🤪 Sedan har allt gått i ett och jag har fått remiss till KBT, är så lättad och glad! 💛 Idag blir det pyssel hemma och mat med partner och sedan testa hästens nya boots ikväll (anledning till varför man säger ja till endast 1.5 h sömn efter nattpass 😅). Fått massa både kul och nyttigt gjort senaste dagarna och ser framemot 2 lediga dagar till där vi förhoppningsvis hinner börja stängsla lite också, så mycket vår i Skåne!

20230406_100711.jpg
 
Glad påsk! Vi ska nog inte göra nåt alls idag. Kanske ta med lite matsäck ut i solen. Vi var iväg till min mamma igår och på lite lekparksutflykt med barnen efteråt och det var en bit att åka så det blir skönt med en lugn dag :) Sen blir det lite små besök imorgon och måndag. Inget fancy.
Ååh picknick! Jag tror vi får fixa picknickfika nere på stranden i dag eller imorgon. Var barnen nöjda med lekparksutflykten och nästan ännu viktigare var ni vuxna det? :D
Glad påsk.
Igår så bjöd pappa på sedvanlig ärtsoppa och pannkakor, hade inte fått plats någon mer runt vardagsrumsbordet (gick inte att sitta med breda armbågar).
Men nu är det avklarat och resten av påsken blir att njuta av extra ledighet i lung och ro.
Men vilken härlig tradition ändå med ärtsoppa och pannkakor. Jag tror inte varken min familj eller sambons familj har några såna traditioner.
Njuta av ledighet är nog så viktigt.
Glad påsk! 🐣

Vi ska iväg och äta påskbuffé med vänner senare idag men än så länge är det true crime-maraton som gäller. Och lite promenader i solen. 🌞
Buffé är ju alltid lika kul. Hoppas ni blir nöjda.
Jag har nog aldrig riktigt förstått hypen kring True crime 🙈 men så har jag svårt för allt sånt speciellt efter Kukaset. Soliga promenader står däremot helt bakom :D de kan man nästan inte få för många av ju
@bumpo jag röjde massa på mina sociala medier för ett tag sedan. Får bara notiser och flöde i fb-appen från ett fåtal väldigt intressespecifika grupper eller utbildning jag följer. Insta lite mer fritt men inte mycket. Men alla appar (inkl webbläsaren) ligger också instorterade i mappar så jag går aldrig in i dem på slentrian. Messenger har jag enbart notifikationer från i princip stallkompis och partner. De var SÅ skönt, rekommenderas 🙏
Aaah, det är ju också en smart lösning. Fbs notiser är ju så himla konstiga att få nån fason på annars. Jag brukar försöka stänga av dem helt men de kommer uu tillbaks ibland. Är väl jag som är oteknisk.
Det kommer vara mulet hela dagen så mina planer med att vandra i solen verkar bli inställda. Eventuellt att jag kortar ner sträckan istället och ser om jag kan mellanlanda på ett fik. Gärna ett mysigt fik.
Määh dumma moln! Mer vandringar i solen åt folket! Fast mellanlanda på mysiga fik är faktiskt inte helt dumt det heller. :d
Ja, så himla fint att bli utfodrad och ompysslad!

Tur att han har en hyfsat ekonomisk torrfodersmak om han nu ska vara selektiv! Cleo är också rätt noggrann med vad hon äter så det var inte självklart att lax och äggröra skulle uppskattas. :p
Det är ju det men jag hade väl gärna sett att han ville ha liiite bättre kvalitet på sin mat. Är ju lite hönsmammig om honom och kan han äta allsköns möss och sorkar och annat han får fångat så kan han väl ändå äta köttfärs kan man tycka? Han är väldigt söt men inte så smart alla gånger min katt. :D
Och Glad Påsk såklart tråden! 🐓🐣 Min påsk började i onsdags morse med 1.5 h sömn efter sista nattpasset 🤪 Sedan har allt gått i ett och jag har fått remiss till KBT, är så lättad och glad! 💛 Idag blir det pyssel hemma och mat med partner och sedan testa hästens nya boots ikväll (anledning till varför man säger ja till endast 1.5 h sömn efter nattpass 😅). Fått massa både kul och nyttigt gjort senaste dagarna och ser framemot 2 lediga dagar till där vi förhoppningsvis hinner börja stängsla lite också, så mycket vår i Skåne!

Visa bifogad fil 116240
Hejja remissen till KBT. Lycka till med din terapi och 1.5h sömn låter hemskt att överleva på men ibland så måste man. Men pyssel med häst, annat pyssel och god mat med partner låter som en bra trade off ändå. Plus flera dagar ledigt med massa vår kan ju knappt bli bättre ❤️
 
De är ena riktiga kämpar. Lagom till påsk trotsade de snön 💛
Visa bifogad fil 116247
Men ååh vilka kämpar! ❤️ Här har svärmor både sett och fotat blåsippor. Sverige är bra avlångt minsann.
Barnen var mer än nöjda! Vi var nöjda med att de rasade av sig :D Efteråt åt vi på McDonalds och sen lekte de ännu mer i lekrummet där och fick i stort sett bäras därifrån 😬
Låter ju som att barnen hade en helt fantastisk dag ju! :D Och att de vuxna fick en lugn kväll ;)
 
Ååh, mysigt med museum. Här har det pratas lite löst på att göra ett varv på KVIRR men vi får se vad som händer. Först frukost i solen ute i trädgården.
Du får gärna återkoppla om ni kommer er ut på en KVIRR-runda och om det var några ställen ni rekommenderar, har också funderat på om vi skall försöka ta oss ut på detta i helgen. :)
 
Du får gärna återkoppla om ni kommer er ut på en KVIRR-runda och om det var några ställen ni rekommenderar, har också funderat på om vi skall försöka ta oss ut på detta i helgen. :)
Det ska jag göra. Det är ju rätt mysigt ändå.
 
Glad påsk!
Dagen kommer ägnas åt att förbereda så mycket som möjligt inför att flyttfirman kommer på måndag och packar ihop allt. Vårt uppdrag är att se till att det bara är saker som ska packas som ligger framme, så att inte pass och mobilladdare följer med containern :nailbiting: samt att försöka ha något sånär hum om vad som hamnar i vilken låda så det kanske eventuellt blir lite mindre lotto när vi återser vårt bohag om några månader. Sen blir det tomt... Med ihoprullade mattor och utan soffor är det redan eko i vardagsrummet...
 
Glad påsk!
Dagen kommer ägnas åt att förbereda så mycket som möjligt inför att flyttfirman kommer på måndag och packar ihop allt. Vårt uppdrag är att se till att det bara är saker som ska packas som ligger framme, så att inte pass och mobilladdare följer med containern :nailbiting: samt att försöka ha något sånär hum om vad som hamnar i vilken låda så det kanske eventuellt blir lite mindre lotto när vi återser vårt bohag om några månader. Sen blir det tomt... Med ihoprullade mattor och utan soffor är det redan eko i vardagsrummet...
Oj, så länge utan tillhörigheter låter jobbigt men å andra sidan låter det som att ni ska byta land så då känns det mer rimligt. Hoppas att flytten går smidigt och att ett nya boende blir så bra som ni hoppas.
 
Oj, så länge utan tillhörigheter låter jobbigt men å andra sidan låter det som att ni ska byta land så då känns det mer rimligt. Hoppas att flytten går smidigt och att ett nya boende blir så bra som ni hoppas.
Det kommer bli superbra, vi är på väg hem :love:
Vi blir kvar här i tio dagar i tom lägenhet, fast fortfarande ett hem för katten är kvar :heart
Sen landar vi hemma i vår lilla lägenhet som har allt man behöver och lite till medan vi planerar för att slå ihop borta-hemma med hemma-hemma till ett enda hem. Något säger mig att det inte riktigt funkar på 40kvm, men det löser sig...
 
Glad Påsk! Jag har sol så jag ska ställa i ordning möbler på utsidan så det går att ta sitt kaffe där och grilla lite senare i kväll.Sen lite brunch och iväg till stallet och min lilla bruna.
Men så härligt att kunna börja göra vårfint i trädgården för fika och mat. Här är det precis igångsatt med matlagning inför vår påsklunch.
Det kommer bli superbra, vi är på väg hem :love:
Vi blir kvar här i tio dagar i tom lägenhet, fast fortfarande ett hem för katten är kvar :heart
Sen landar vi hemma i vår lilla lägenhet som har allt man behöver och lite till medan vi planerar för att slå ihop borta-hemma med hemma-hemma till ett enda hem. Något säger mig att det inte riktigt funkar på 40kvm, men det löser sig...
Är katten på plats så är det hemma så enkelt är det. Men välkommen hem och ni kommer lösa logistiken med 40m2 på nått fiffigt sätt det är jag övertygad om.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp