Glad Påsk

Glad påsk! Vårt firande blev inställt pga sjukdom på båda håll. Jag tog tag i att göra om lite i vår hemska hall istället. Barnen har fått påskägg efter en lyckad äggjakt med ledtrådar i trädgården.

Nu har jag grav pms och har gömt mig i sovrummet för att inte förstöra dagen för resten av familjen. Högt och lågt.
 
@bumpo För min del behöver det inte vara påskigt. Jag är inte så bekymrad över sånt där med högtider :D
Precis! Vill man njuta, eller inte, så gör man. Oavsett när. :D
Solen kom, så nu är det varmt med alla extrakläder. Avverkat cirka 6 km redan och letar efter den där härliga fikaplatsen ute i naturen istället
Men herrejisses vad härligt det lät och ser ut :heart
Tack, jag somnade som en stock faktiskt😊
Nu dags för lunch och påskgodis framför Jesus Christ Superstar på TVn
Vilken version av Jesus Christ? Det är en fantastisk musikal
 
Vi har nått målet för den här resan. :up: Har inte grejer hemma för att installera själva duschen, det får bli till sommaren.

20230408_134129.jpg
 
Vi har nått målet för den här resan. :up: Har inte grejer hemma för att installera själva duschen, det får bli till sommaren.

Visa bifogad fil 116291

Det tycker jag ni gör rätt i! Så himla bra jobbat!
Glad Påsk. Har bara hasat runt och inte gjort någonting, men ska till syster ikväll och äta middag. Försöker städa lite men det går inget vidare.
Äh, hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete ;)
 
Vilken version av Jesus Christ? Det är en fantastisk musikal


Jag är ett Tim Minchin-fan, så har versionen han medverkade i (tillsammans med Ben Forster och Mel C) . Men tyvärr är det lite mkt autotune här egentligen. Men men. Den vägrade samarbeta med blu-ray spelaren ändå, så körde de delar som finns på Youtube. (De senaste 2 åren eller så har den legat gratis på Youtube runt påsk)


 
På ett sätt är det skönt att jag har en opålitlig katt (har ingen lust att tillbringa påsken på djurakuten med en katt som ätit upp fjädrar, kycklingar, eller påskris) eftersom jag har noll och inga dekorationer/blommor hemma. Billigt blir det också. Det enda som finns i hemmet är ampelliljor.

Nu har hon ätit upp sin ampellilja vid fontänen så dags att köpa några nya och sätta i fönstret och fontänen - att sätta skott och gro blir lite komplicerat eftersom hon äter upp dem innan de hinner växa till sig och jag inte har ett fönster hon inte kommer åt.
 
Rulltårtan ihoprullad på svalning! Är så otroligt soligt (och varmt!) här så måste nog gå ut en liten sväng medan rotfrukterna är i ugnen 🌞
Ååh rulltårta som är så gott. Precis lagomt komplicerat med. :d Tycker absolut att du ska ta dig ut en sväng om du vill.
@bumpo

Det var det! Drygt 4 timmar och 14,8 km senare sitter jag på bussen hem. Haft sol hela tiden :love:
Men åååh vad härligt det lät. Själv så har jag varit ner till havet en stund för att sedan snigla mig hem igen. Farten i uppförsbackar är inget att skryta med :D
Jag är ett Tim Minchin-fan, så har versionen han medverkade i (tillsammans med Ben Forster och Mel C) . Men tyvärr är det lite mkt autotune här egentligen. Men men. Den vägrade samarbeta med blu-ray spelaren ändå, så körde de delar som finns på Youtube. (De senaste 2 åren eller så har den legat gratis på Youtube runt påsk)


Aah det är nog den versionen jag såg senast med. Kanske... Om jag minns rätt
 
Jag är ett Tim Minchin-fan, så har versionen han medverkade i (tillsammans med Ben Forster och Mel C) . Men tyvärr är det lite mkt autotune här egentligen. Men men. Den vägrade samarbeta med blu-ray spelaren ändå, så körde de delar som finns på Youtube. (De senaste 2 åren eller så har den legat gratis på Youtube runt påsk)



Älskar den versionen - även om inget kan bräcka 1973 filmen och Carl Anderson.



Så underbart 70-tals trippy.

Om du vill höra Tim Minchin utan auto-tune, kolla in den här från Tim Rice: A life in song konserten.

 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp