Bukefalos 28 år!

Glada Bä bä vita lamm?

A

almgren

Hej!

Är det någon som vet om får är glada när du hoppar och skuttar, jag är väl nästan helt säker på det eftersom vår bagge skuttar och hoppar som tokig när han t ex är på väg in, där han vet att det väntar något gott i krubban :D eller man kommer emot honom (vet/tror att man har något gott att äta då). Avtar sådant med åren? Han fyller 1 år i påsk.
 
Sv: Glada Bä bä vita lamm?

Hehe, ja, han är nog busig! :D Mina får (tackor) har varit väldigt ystra senaste tiden, främst är det ungdomarna (ett o två år) som busar runt, men även en del av gammeltackorna har fått fnatt! :D
Jag skulle dock se upp om din bagge gör så när ni är i närheten, så han inte vill ha med er i buset och börjar stångas. (En av mina gammeltackor var busig som 17 när jag halmade häromdagen, och hon satsade mot mig några gånger när inget annat "offer" fanns i närheten)! Men det är så kul att se när de får vårkänslor! :)
 
Sv: Glada Bä bä vita lamm?

När vi hade får gjorde de likadant, speciellt när det var nyhalmat i fårhuset, eller när det var dags att släppa dem på bete.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 959
Senast: Mkb
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 546
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 012
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 546
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp