Bukefalos 28 år!

Glädjande besked!

Lupin

Trådstartare
Igår var jag och sonen äntligen på barnmottagningen på sjukhuset, har väntat många långa veckor på att komma till. Han hade ju gjort ett lite nedslående pricktest i oktober, efter att ha fått prickar (urtikaria i olika stadier) av olika födoämnen sedan september. Fick en lista från BVC på saker att undvika under ca ett halvår, som var betydligt kortare än den listan Astma och Allergiförbundet hade på sin hemsida. Har gått efter de sistnämndas lista de senaste veckorna, för säkerhets skull.

Dvs olika födoämnen man kan vara känslig mot som korsreaktion vid björkpollenallergi. Enligt barnläkaren som gjorde pricktestet på en privat klinik i oktober, var sonen ett klart fall av tidig björkpollenallergiker.

I alla fall. Igår var vi på barnmottagningen och gjorde en grundlig pricktest, båda armarna var fullprickade. Och sonen fick ingen allergisk reaktion över huvud taget! Inte ens på det negativa fältet på ena armen! I och med det + att han aldrig haft någon klåda i samband med prickarna (som är/varit allt från 1 mm till stora, svullna blaffor lite varstans) så blev doktorns utlåtande så här:

Sonen är INTE allergisk, inte mot något över huvud taget! Däremot har han en extremt (över)känslig hud, som reagerar efter intaga av vissa födoämnen. Det här ska förhoppningsvis växa bort under de närmaste åren, men under tiden komma och gå. Hans hud är tydligen väldigt snabb på att reagera mot inbillade "fiender", men det är inget farligt och inget han kommer att drabbas av anafylaktisk chock av. Han har ju inte ens några uttalade besvär när han får reaktionerna, så det är fritt fram att ge honom vad som helst att äta igen! Det han reagerar starkt på (tex äpple och morot även i mindre doser) kan vi ge lite mindre av den närmaste tiden, annars är det upp till oss själva vad och hur mycket han får äta av det han reagerar på.

Vi kommer att få en ny tid om ca ett halvår och göra nya pricktester då och sen kommer de att fortsätta följa honom de närmaste åren på barnmottagningen. Det känns tryggt.

Pga sonens reaktioner och den privata klinikens uttalande, så sålde vi hunden vi nyligen köpt och gjorde oss av med min undulatuppfödning. Det hade vi inte behövt verkar det som, men det känns ändå OK att vi gjorde det. Varför chansa? Så det blir inga nya husdjur på ett tag framöver, för säkerhets skull. Ev möjligen ett akvarium.

Så här glad blev jag igår, efter läkarens utlånde:

:bump::banana::bump::banana::bump:

Och idag hade vi tid på BVC för MPR-sprutan, som vi avvaktat med pga de förmodat allergiska reaktionerna. Sonen kollade hela tiden när ssk gjorde i ordning sprutan och när hon satte den i vänstra låret och sprutade in hela stora dosen. Han sa inte ett ljud, varken då eller efteråt. Sen sa han nåt som lät frågande och tryckte höger pekfinger på höger lår, men han slapp en andra spruta haha. :love:
 
Sv: Glädjande besked!

oh, jag är själv allergisk och är såå glad för din sons skull som slipper alltergin! :banana:
 
Sv: Glädjande besked!

Gud så skönt att höra!

Då är det fritt fram för att komma hit att pussas och mysa nu då :D

Som sagt, efter nyår finns det även en gosig valpmage att klappa på :angel:
 
Sv: Glädjande besked!

Tack ska du ha! Vi har också personer med allergier i övriga familjen, så vi är jätteglada vi med. Det hade varit jättejobbigt för honom att bli uttalat allergisk redan så här liten. Han fick banan för första gången på några veckor igår och han var överlycklig. :banana:
 
Sv: Glädjande besked!

Gud så skönt att höra!

Då är det fritt fram för att komma hit att pussas och mysa nu då :D

Som sagt, efter nyår finns det även en gosig valpmage att klappa på :angel:

Jajamensan! Fast bara om du lyckas kontrollera din dödsmaskin. :angel: :D Gosar jättegärna med valpmagen! :love:
 
Sv: Glädjande besked!

Min dödsmaskin ligger just nu utslagen på golvet efter att ha rullat sin kära flickvän i lera :D Man blir trött av att vara elak vettu.. :angel:

På nyårsdagen kommer lillplutten (På typ 10-12 kg :D) :love:
 
Sv: Glädjande besked!

Oj! Vad är det för monsterhundras som väger 10-12 kg som valpis??? :eek:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 086
Senast: Fibusen
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 807
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 077
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp