Glassmaskin

Blueberry

Trådstartare
Jag har aldrig haft eller använt glassmaskin förut, man jag vill ha en!

Frågan är bara vilken?
Vad har ni att rekommendera?

Jag kollade några tester och det verkar som att Philips får bra betyg, och en modell från OBH Nordica. Vad säger ni?

Jag har en Philips, med rejält stor skål och där hela skålen är kylblocket. Dels så rymmer du en rejäl smet, dels så går den fort. Såpass att man faktiskt kan köra två på rad om man diskar försiktigt och efterfryser lite i burk. Jag har alltid skålen i frysboxen så den står redo!

Min är mycket enkel att använda och lätt att rengöra.

Jag har en billig (199kr) som jag inte kan utröna märket på. Kollade precis kartongen och det står bara "Ice cream maker - easy to use". :confused:

Jag gillar utformningen på den - en kombinerad skål/frysblock och motor i locket. Men alla glassmaskiner kanske är så nu för tiden (jag jämför med den från tidigt 90-tal som vi hade när jag var barn)? Vissa gånger när jag har gjort har den inte fryst glassen ordentligt utan jag har behövt ställa den i frysen i några timmar. Men jag är osäker på om det snarare har med mitt handhavande eller recept (experimenterar med veganglass) att göra. Den gör ändå det viktigaste så jag är nöjd! Om jag så småningom tröttnar på det hela eller bara gör glass en gång vartannat år så är det lite skönt att jag inte har betalat kalasmycket för maskinen.

OBH Nordicas ska utgå från sortimentet, de har haft jätteproblem med att kylvätskan (som är i skålarna) läcker. Jag köpte en för 99 kr på Elgiganten på Black Friday men jag tror de säljs för samma pris nu.
Inget man reklamerar om det går sönder utan jag är glad så länge den håller så får den hamna på återvinningen sen (har bara använt den en gång. :p ). :)

Vi har en Centurion GN-100. Kostade inte så mycket (tror jag, fick i julklapp...) men har funkat prima i 3-4 år och gör jättegod glass! Lättanvänd och inte speciellt klumpig eller stor men gör ändå rejäl mängd glass. Räcker mer än väl till 2-3 glassglada vuxna :)

Jag har en namnlös som jag fått??för evigheter sen och som jag gjort glass i en gång. Men glassen blev god

Liknande trådar

Hemmet Jag har haft samma soffa sedan jag flyttade hemifrån och vill desperat gärna byta ut den. Det känns dock jättesvårt att hitta en bra... 2
Svar
20
· Visningar
956
Senast: Pilot
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 356
Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
931
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Börjar med att säga att jag har kontaktat veterinär men jag vet inte om jag är hysterisk, igen. Min lilla hund knasade till en klo...
Svar
8
· Visningar
874
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet