Glen Gordon Ariel

Sv: Glen Gordon Ariel

Min häst har liten mun men är riktigt grov förövrigt så remmen över näsan brukar stå ut från näsan och inte fylla någon som helst funktion i storlek full och ibland även i storlek cob....
Medans dom flesta i storlek ponny är för korta över näsan, och då även under också så klart...

kl, hur stor är böjen på nosgrimman? ser inte ut att vara så böjd på bilderna jag sett egentligen :/. om ni har lust att mäta hur många cm det är från tex neder kanten till en vågrät linje mellan ringarna så vore det väldigt uppskattat ^_^. har problem med att remont nosgrimman jag har hamnar på näsbenets spets :( på hästen och ändå lyfter bettet lite... så vill veta om det är lönt att köpa en ny nosgrimma :D

Tror helt klart att Arielnosgrimman kommer att göra skillnad. Tror böjen är ca 2 cm drygt.

399315_4551712802780_393635792_n.jpg

Senast ändrad:

Jag hade exakt samma problem som du och denna nosgrimma har löst det problemet för mig. Nu är min häst inte hemma så jag kan inte mäta dock.

Det är ingen av er som har detta träns som kan mäta lite på tränsen nån med cob och nån med full min häst har lite litet huvud men vill inte beställa något för en tusenlapp som sen inte passar :) har ett vanligt remontträns nu som inte funkar så bra ni kan se bilder på det i tråden jag starta och tror att det här kanske blir bättre

Å vad bra :D vad glad jag blir, kan du mäta nosdelen främst den övre delen från ring till ring eller hur man nu säger, men mät gärna hela runt om oxå :) nackstyckes delen kan man ju göra extra hål på så det är inte så viktigt :)

Kanske skulle skriva att bågen inte behöver mätas utan behöver bara veta att den blir för stor då min ena remont är för stor å sätter sig på sneden

Ska göra ett försök att komma ihåg att ta med måttband imorgon. Är inte där varje dag dock, men jag tror det blir en tur imorrnbitti.

*halvt kl

Jag önskar också mått för Cob och Full. Måtten:
- Nosrem, ring till ring (rakt emellan).
- Bakomremmen, största måttet (knäpp i yttersta hålet) ring till ring.

Är det någon som vet om GG har patent eller liknande på nosgrimmans form? (Vet ju att Dyon har patent på Difference-nacklösningen..)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 621
Senast: Queen
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
12 065
Senast: SiZo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 520
Senast: Ava22
·
Kropp & Själ Ja som rubriken säger, vad längtar du till eller efter? Någon dröm som kanske är svår att uppnå som du ändå verkligen önskar eller saker... 2
Svar
37
· Visningar
2 874
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II