Glider fram

Sv: Glider fram

Eftersom att du säger att det är en D-ponny antar jag att du inte är jätteliten som ryttare. Redan då blir det mycket tryck bara av din vikt. Ska du dessutom ha den när du hoppar kommer det bli ett enormt tryck på svansroten (och i princip hela hästens ryggrad) i framförallt landningarna.
Svanskappor tycker jag är okej på små ponnys där ryttarna väger lite (eller eh... överhuvudtaget när ryttarna väger typ max 40 kilo).

Svanskappan skulle jag bara betrakta som en tillfällig nödlösning. I alla fall i detta fallet.

Jag håller helt och hållet med Tigertofflan.

Sadeln glider inte fram bara för att din häst inte har någon manke, förmodligen passar den helt enkelt inte. Du kan ju prova med en annan sadelgjord eller en antiglidpad, men om det inte hjälper tycker jag du ska prova andra sadlar och se om de glider, istället för att slänga på en svanskappa som bara kommer orsaka hästen obehag.

vi har provat en massa olika sadlar nu, utprovare har ävern hjälpt till o allt glider fram, eller ligger de still så trycker de ngnstans :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 406
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
435
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
801
Senast: Smultron
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Dalmatiner
  • Valp med diarré?