Globus benskydd neoprene,kottäckande,stora i strl?

Fibusen

Trådstartare
Köpte ett par sånna till mitt arabsto jag har på foder,men chansade på att ta strl M,vilket visade sig att dom var förstora,och kan inte lämna tillbaka pga att jag tog bort lapparna,och använde dom en gång.

Måste alltså ha ett par nya,kikade på börjes för där var dom betydligt billigare,MEN,då fanns det inte small,utan bara medium och large, ägaren har för sig att hon använt medium till henne innan på benskydd och sånt (har cob i all utrustning),så jag funderar på om globus är stora i storleken,och om jag kan chansa på att köpa ett par M från börjes för under 200:-,eller om jag ska ta och åka dom där 4 milen till hästaffären,och köpa ett par nya globus fast i strl S för ytterligare nästan 400:-?? Skulle behöva nya tyglar,och nya stigläder också,så om jag beställer från börjes så kan jag nästan få med det också plus benskydden,för samma summa som bara benskydden här i hästaffären..

Eller ska man chansa att sätta ut en annons om det finns någon som har ett par liknande i mindre storlek som vill byta? Att man bara betalar fraktn emellan? Tradera har också slagit mig,men känns trist att kanske få bara en hundring för ett par skydd med nypris nästan 400:-,som är använda i 20 min,sen gå och köpa nya för nästan 400:- igen....

Senast ändrad:
Sv: Globus benskydd neoprene,kottäckande,stora i strl?

jag har ett par sånna svarta i neopren från börjes till min arab, st M. Det ligger lite på gränsen till stora men om du mäter dina Globus från nederkant-överkant så mäter jag mina M från börjes?

Åh vad suveränt,ska försöka komma ihåg måttbandet i morgon!:D

jag glömde mina skydd i stallet. försöker komma ihåg dem när jag går ner imorgon bitti :P

20 cm från överkant ner till stället där skydden svänger för kotan (bak på benet)
24 cm i framkant

Men jag glömde kolla en sak, relativt ful lösning men jag hade gjort det av ren lathet så länge det inte skadade hästen. Klipp av någon cm av skydden om de inte är sydda? (kommer inte ihåg om mina var det eller inte)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 389
Senast: Johanna1988
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 434
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur... 2
Svar
37
· Visningar
6 056
Utrustning Hej alla glada bukare! :laugh: Jag har tänkt köpa Benskydd Equi-Guard® neoprene från Hö*ks. De är tänkta att ha på unghästen när vi är...
Svar
2
· Visningar
8 858
Senast: Nomina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka