Globus Clic/Jacson?

Hera

Trådstartare
Är de liknande varandra hopp och dressyrsadeln, altså bommen???

Är de små eller stora i sitsen? Bommen?

Är Jacson Celine ett bättre alternativ?

Ska åka en bit och låna hem sadlr så gärna lite tips om dessa...:)

Sv: Globus Clic/Jacson?

Jag har Jacson Jean Luc (flatbacksadel) köpte min i somras och är mycket nöjd! Var egentligen ute efter en FB men detta var enda sadeln som ville passa ;)
Vad jag har hört så säljs det mer av Celine än Jean Luc - en del har enbart Celine inne och inte Jean Luc.

Oki tillägger även om någon kanske vet hur lång anläggningsytan blir om man väljer dem i 18"???

Jag har en jacson Celine, den är helt underbar!
Den har hållt sig fin i färgen vilket var något jag var nervös över närjag köpte den. Dock så fick jag byta för kardbordbadet fransade upp sig, de är inte "smälta" i kanten utan bara dit sydda, det är nog det enda minuset med den.

Jag har en Wintec Isabell nu och den ligger ok på honom, men jag kan bara inte rida i den, benen bara flaxar o det känns som att skänkeln hamnar för långt bak.

Jag tror att den är för bred i sitsen för mig....:(

Jag älskar globus sadlrna, man sitter jätte skönt, speciellt i hoppsadeln. Har haft båda. Den känns varken större eller mindre än någon annan sadel. Har ridit i Jacson oxå och dom är oxå sköna :) men jag röstar på globus...

Glömde säga att globus är väldigt vida i sin bom. 36=vid står det fast det är extra vid!!

30=Smal, 32=Normal, 34=Normal mot vid, 36=Vid, 38=X-vid.

Så här har jag fått uppgift om att det är direkt ifrån Globus

Har själv en 36 Globus nice

Jag har problem m leder och min balans, så jag vill gärna känna att benen sitter lite på plats.

Speciellt i dressyrsadlar när jag länger lädrena så känns det som om benen bara flaxar:D

Jag tycker att globus clic är kanon :) sköna och fina, en kompis har en brun dressyr till sin breeeeda new forest, tror hon tog en 36, för 38 var för vid, så de är "stora" i storleken tycker jag.

Har du bild på din globus Nice.
Var lite intresserad av en sån men den har för tillfället tagits bort från marknaden.

VARNING
Om du ska köpa Globus Clic hoppsadel färg svart, kolla extra många gånger på den. Jag är inne på min 4:e Globus Clic sadel och den blev tvåfärgad brun. De har haft STORA kvalitets problem med svarta sadlar. Jag har gjort ett inlägg under hästutrustningens SVARTA LISTA där du kan läsa vad jag råkade ut för...

Aldrig mer GLOBUS

Nu har jag haft hemma och provat och de verkar ligga bra, nu ska bara expertisen säga sitt...

Lånade bara Globussadlar, bla en dressyrsadel som man kunde byta bom på. Påminde om Clicen men hette nåt annat.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 399
Senast: Görel
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
15 607
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka